Lucian Răduţ a câştigat Trofeul Serus, prima etapă a campionatului de viteză în coastă

| 1 mai 2017 | 0 Comments

Forţat de condiţiile meteorologice nefavorabile să îşi amâne debutul cu o săptămână, Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop şi-a desfăşurat în acest weekend prima etapă a sezonului. Gazdă, prin tradiţie, a rundei întâi a fost traseul de la Râşnov – 92 de concurenţi participând în cadrul Trofeului Serus. La volanul unui Mitsubishi Lancer EVO VIII, Lucian Răduţ şi-a adjudecat victoria, devansându-l pe campionul bulgar Lyuben Kamenov, care a pilotat un model similar. Ultimul loc pe podium i-a revenit lui Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO V).

Lyuben Kamenov a stabilit cel mai bun timp al întregului weekend, fiind singurul pilot care a reuşit să urce cei 4 km ai traseului de pe Valea Cetăţii în mai puţin de două minute. Acest lucru s-a întâmplat însă sâmbătă, în cadrul antrenamentelor cronometrate, în condiţii de asfalt uscat.

Ploaia a udat duminică dimineaţă Rasnovul, manşele de concurs desfăşurându-se pe un traseu unde zonele ude au alternat cu cele uscate. Vicecampionul naţional de anul trecut, Lucian Răduţ, l-a surclasat pe Lyuben Kamenov în ambele runde de concurs, ecartul total dintre cei doi fiind de 4.338 secunde.

Al treilea loc pe podium a fost disputat de Paul Andronic şi Alexandru Mirea. Mirea, pilotând un Audi A4, a fost mai rapid cu o secundă pe prima urcare, însă Andronic l-a devansat cu 1.4 secunde în manşa secundă, „suflându-i” podiumul. Oricum, performanţa lui Alexandru Mirea este una notabilă, maşina sa fiind încadrată la o clasa inferioară (H3).

Eduard Cozma a terminat Trofeul Serus pe a cincea poziţie, în faţa celor doi prieteni-rivali de la grupa N. Duelul lui Călin Manitiu (Subaru Impreza) cu Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer EVO X) a fost din nou foarte strâns, fiecare reuşind să câştige câte o manşă de concurs.

Manitiu a ieşit în final câştigătorul grupei, cu un avans de doar 0.047 secunde în faţa lui Mitroi. Pe 10 în clasamentul OPEN şi pe 3 la N a încheiat Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Vicecampionul naţional de raliuri, Dan Girtofan, a testat la Râşnov în condiţii de concurs noua sa Skoda Fabia R5. Fără a avea o presiune a unui rezultat şi fără a forţa foarte mult, Giri s-a clasat al optulea.

Gabriel Ene, ocupantul celui de-al nouălea loc în clasamentul OPEN, a fost cel mai rapid pilot al unei maşini cu tracţiune pe două roţi motrice (sub 3500 cc). Pilotând o Honda Civic EP3, Ene l-a devansat pe Claudiu Ciucă (Renault Megane). Campionului Andrei Şerban (Skoda Fabia) i-a revenit doar al treilea timp al maşinilor 2WD.

Lupta la vârful grupei A s-a dat între doi piloţi ai unor Mitsubishi Lancer Evo VII. Ciprian Ciobotaru l-a învins pe Adi Iliescu, pe 3 clasându-se Istvan Soos (Subaru impreza). Dorin Alexandrescu (VW Golf GTi) a câştigat prima etapă a noului campionat dedicat autovehiculelor istorice. El a fost însoţit pe podium de Costin Ganescu (Fiat X1/9) şi de Adrian Bortica (BMW 1602). Rally Dream Team a urcat pe prima treaptă a podiumului destinat echipelor. Pe doi au încheiat cei de la WOT Racing 2 iar pe trei, Yacco Racing Team.

La Trofeul Serus şi-a făcut debutul şi noul Campionat Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2, care şi-a disputat câte o etapă în fiecare din cele două zile. La volanul unui Volkswagen Golf, Claudiu Ionescu a câştigat runda de sâmbătă iar Remus Hâncu, pilotând o Dacia Nova, s-a clasat al doilea.

Cei doi au făcut rocada duminică, având aşadar punctaj egal după primele două etape. Podiumul a fost completat sâmbătă de Paul Turcanu iar duminică de Claudiu Orha.

Spectator rănit la Trofeul Serus, cursa întreruptă pentru mai multe zeci de minute

Prima manşă de concurs din cadrul Trofeului Serus a fost întreruptă câteva zeci de minute după ce o maşină de concurs a ieşit în decor lovind un panou de lemn de pe margine din care s-au desprins mai multe bucăţi. În încercarea de a se feri de un eventual impact, un spectator a alunecat, lovindu-se cu faţa de un bolovan.

În acest weekend se desfăşoară la Râşnov prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă 2017. Pe un asfalt ud, Patricia Grigorescu a pierdut controlul Daciei Sandero cu numărul de concurs 78, părăsind traseul în virajul din dreptul postului intermediar 5. Maşina s-a oprit într-un panou de lemn de pe margine, răsturnându-l. Mai multe bucăţi de lemn din panou au fost aruncate câţiva metri mai departe.

Deşi maşina de concurs nu a atins vreun spectator, unul dintre cei aflaţi în imediata apropiere a panoului, căutând să părăsească zona cât mai repede, a alunecat pe suprafaţă alunecoasă lovindu-se cu faţă de un bolovan. Acest incident a necesitat intervenţia echipajului medical.

Constatarea medicului venit la faţa locului a fost că spectatorul este politraumatizat. El a suferit un traumatism craniocerebral acut, afirmativ cu pierderea stării de conştientă; plăgi contuze, suprasprancenare dreapta, mentoniera şi contuzie forte umăr stâng. Pacientul este acum conştient, stabil din punct de vedere hemodinamic şi respirator.

El a fost preluat de ambulanţă cu medic şi dus la Spitalul Judeţean Braşov pentru investigaţii ulterioare. Prima manşă de concurs a Trofeului Serus a fost reluată după 45 de minute necesare intervenţiei medicale şi investigaţiilor.

Parteneri principali ai evenimentului sunt Serus, dealer autorizat Dacia, Renault, Nissan, şi Total România. Partenerii evenimentului: Pro-X, Silnef Security, Zizin – Ape Minerale Naturale, Olmedo şi Cyclon Motorsport. În mod tradiţional, Consiliul Local şi Primăria Râşnov sunt parteneri oficiali.

Trofeul Râşnov a fost organizat de Auto Blic sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi s-a desfăşurat cu sprijinul Poliţiei Rutiere Braşov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Braşov şi al Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Braşov.

Parteneri media: autorally.ro, Rock FM, Zile şi Nopţi

Sursa: comunicate remis Autostiri.ro

Credit foto:Bogdan Barabas (ABimages.ro)


Tags: , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Gravel Tracks to Giurgiu

Traseul ales nu este unul care sa forteze masinile insa pune la incercare capacitatea de orientare a echipajelor (mult) mai...

Închide