Formula E: modelele BMW Safety Car, siguranţă pe circuit

| 6 mai 2020 | 0 Comments

BMW i s-a bucurat de o relaţie strânsă cu Formula E, fiind automobilul oficial încă de la primul sezon. BMW i Andretti Motorsport concurează ca echipă oficială cu începere din Sezonul 5. Pe lângă apariţiile sportive, monoposturile sunt folosite în principal ca laborator tehnologic pentru dezvoltarea trenului de rulare pentru automobilele BMW i de serie. Proiectul Formula E a cunoscut cel mai intens transfer de tehnologie între motorsport şi producţia de serie din istoria BMW.

BMW i8 Formula E (i12) Safety Car din 2014

Aventura de pionier al plăcerii de a conduce prin tehnologia plug-in hybrid a început cu BMW Safety Car în cadrul Campionatului FIA Formula E dinn 2014. În primii ani, versiunea Coupé a fost cea care a asigurat siguranţa piloţilor la comenzile monoposturilor electrice; însă, din 2019, BMW i8 Roadster s-a alăturat flotei. Automobilul a fost modificat special pentru a fi utilizat pe circuit, iar designul său a fost preluat de la varianta BMW i8 Coupé Safety Car.

Cea mai interesantă transformare a BMW i8 Roadster Safety Car a fost parbrizul, care este mai scurt decât cel al modelului de producţie. Aceasta face ca BMW i8 să aibă un aspect mai dinamic. Centrul de greutate al Safety Car este coborât cu 15 milimetri faţă de cel al modelului de serie. Maşina dispune de frâne M Compound din carbon, roll bar omologat FIA, splitter frontal şi spoiler spate pentru o aerodinamică mai bună. De asemenea, au fost efectuate modificările necesare pentru un safety car. Rampa de lumini este montată pe partea de sus a spoilerului spate, ceea ce o face mai vizibilă din toate unghiurile posibile. Mai mult, BMW i8 Roadster Safety Car are o antenă de comunicare şi o antenă GPS, plus un sistem de comunicare extins, dar şi o cameră în spate.

BMW i, partener oficial al Campionatului FIA Formula E ABB, pune la dispoziţia organizatorilor BMW i8 Coupé şi Roadster Safety Cars; în plus, oferă o flotă largă de modele electrice şi plug-in hybrid: BMW X5 xDrive45e în rol de Rescue Car, BMW i3s pentru directorul de cursă şi BMW 530e ca Medical Car.

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Formula E, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Arta camuflajului

Menținerea suspansului până la momentul premierei. Camuflajul: de la rolul funcțional, la artă.

Închide