Bogdan Dumitrescu – Povesti din spatele cursei

| 6 mai 2020 | 0 Comments

Ne mutam astazi atentia spre un raliu cu traditie in motorsportul romanesc si ajungem la Raliul Argesului.

Bogdan Dumitrescu-directorul organizatoric al acestui raliu a impartasit cu noi ce inseamna organizarea in intregime a unei etape de campionat.

Ana – Maria Florea: Ce inseamna motorsport pentru tine?

Bogdan Dumitrescu: O pasiune pe care am descoperit-o acum 10-12 ani şi care a crescut treptat şi sigur până a devenit o foarte importantă componentă a vieţii. De la a merge la o etapă de “Coastă” pe an, am ajuns la a face parte din această lume în rolul de comisar tehnic, iar de anul trecut am devenit şi organizator al unei etape de raliu. Dacă mai aveam vreun dubiu despre importanţa motorsportului în viaţa mea, perioada asta fără Campionatul Naţional, Campionatul Mondial şi cu organizarea Raliului Argeşului pusă pe pauză mi-a demonstrat cât de mult din timpul meu este dedicat motorsportului şi cât de mult îi simt lipsa atunci când acesta lipseşte.

Ana – Maria Florea: Cum traduci tu responsabilitatea, din perspectiva unui organizator?

Bogdan Dumitrescu: Ca organizator ştii de la bun început că nu vei putea îndeplini toate dorinţele, dar mai presus de toate stă siguranţa tuturor celor implicaţi în eveniment: participanţi, spectatori şi oficiali. Trebuie să iei în calcul orice risc, oricât de mic ar fi, şi să te asiguri că faci tot posibilul pentru a-l anula sau, dacă nu este posibil, a-l diminua. Tot ceea ce se întâmplă pe parcursul evenimentului te priveşte direct şi, din punctul meu de vedere, este inacceptabil să fii surprins. Se pot întâmpla evenimente nefericite ce nu depind de organizare, dar impactul lor trebuie să fie minim, iar asta doar o foarte bună organizare o poate face.

Urmează o perioadă în care nu ştim dacă sau cum vom putea avea evenimente, iar în cazul fericit în care vom avea, trebuie să avem foarte mare grijă fiindcă pentru toate urmările evenimentului, organizatorul este direct responsabil.

Ana – Maria Florea: Pentru voi, echipa organizatorica, lucrurile se vad diferit.  Cum percepeti voi emotiile ce se simt la linia de start?

Bogdan Dumitrescu: Întreaga echipă are emoţii mari, aşa cum este normal, dar le exprimăm diferit. Ţin minte cum anul trecut am avut emoţii enorme (pe care nu le mai simţisem de foarte mulţi ani, poate chiar niciodată), în două momente ale raliului. Primul a fost startul festiv când am conştientizat că “a început”. Al doilea moment a fost când a sosit primul concurent la linia start a SuperSpecialei Piteşti şi unde aproximativ 12.000 de spectatori aşteptau startul.

Ana – Maria Florea: Ce presupune organizarea unei etape de rally?

Bogdan Dumitrescu: În primul rând foarte multă muncă şi o face bună ordine în gânduri, idei şi acţiuni. Sunt atât de multe aspecte ce se întrepătrund încât nu ai cum să începi de la un capăt şi să termini la altul. Ai multe începuturi care duc spre multe rezultate finale. Treci în cateva minute de la aşezarea ambulanţelor, la tipul pixului din pachetele pentru sportivi, iar apoi la distanţa dintre Sosire şi Stop pe a treia probă specială. Din fericire, la Raliul Argeşului avem o echipă de organizare condusă de pasiunea pentru acest sport, iar pasiunea nu te lasă să greşeşti, nu te lasă sa fii neserios şi nu te lasă să cauţi scurtături.

Ana – Maria Florea: Raliul Argesului, raliu cu traditie in motorsportul romanesc. Ce ne poti spune despre asta?

Bogdan Dumitrescu: Un raliu de tradiţie, cu ediţii pe asfalt, pe macadam şi chiar mixte, dar care a lipsit aproape 10 ani din calendarul competiţional din România. Anul trecut ne-am asumat continuare tradiţiei şi, deşi ne lipsea experienţa, am reuşit să ne ridicăm la standardul impus de acest nume: Raliul Argeşului. Eforturile noastre au fost recunoscute de părerile pozitive primite de la concurenţi, de la oficiali, de la spectatori, de la parteneri… practic de la toţi cei implicaţi. În plus, punctajul obţinut din partea F.R.A.S. a fost unul foarte bun, motiv pentru care am trecut la coeficient 1.2 pentru sezonul următor. Iar cum totul este perfectibil, pentru ediţiile următoare avem pregătite multe aspecte îmbunătăţite.

Ana – Maria Florea: Motorsportul vechi si nou. Ce parere ai despre asta?

Bogdan Dumitrescu: Mie îmi place să mă bucur de ceea ce îmi oferă viaţa, cu atât mai mult când este vorba de o pasiune. Aşa şi cu motorsportul: tot motorsportul este bun, tot motorsportul este aceeaşi pasiune. N-am fost spectator când concurau Sainz, Makinen, Blomqvist, Rohl, Balint, Scobai sau Puiu Rusu, dar i-am văzut pe viu pe Vali Porcişteanu, Simone Tempestini, Tanak, Ogier, Loeb, Peter Solberg şi mă bucur de fiecare clipă aproape de motorsport. Cred că în momentul în care analizezi de ce o perioadă a fost mai frumoasă decât alta nu facei decât să pierzi timp în care te poţi bucura de acest sport minunat.

Ana – Maria Florea: Ce inseamna notiunea de “timp” pentru voi si cat de pretios este?

Bogdan Dumitrescu: De departe cea mai preţioasă resursă când vine vorba de organizarea unui eveniment atât de complex, iar asta am simţit-o din plin anul trecut când Raliul Argeşului a fost organizat în aproximativ trei luni. Poate şi acesta a fost motivul pentru care imediat după terminarea ediţiei de anul trecut au început pregătirile, întâi la nivel teoretic, pentru ediţia următoare. Din păcate situaţia prin care trecem cu toţii ne-au dat calendarul peste cap, dar suntem obişnuiţi să lucrăm sub presiunea timpului.

Ana – Maria Florea: Cum gestionezi intreaga munca si toate situatiile care apar?

Bogdan Dumitrescu: Din fericire nu trebuie să o gestionez singur fiindcă suntem o echipă care colaborează foarte bine. Atunci când apare o situaţie a cărei rezolvare nu este evidentă, primul pas este înştiinţarea echipei, iar de acolo apar şi soluţiile. Oricine poate avea o idee bună aşa că nu are rost să avem secrete în ceea ce priveşte organizarea.

Ana – Maria Florea: Ce inseamna evenimente mai putin placute in organizare? Cum reusesti sa le faci fata?

Bogdan Dumitrescu: În ceea ce înseamnă pregătirea evenimentului, situaţiile neplăcute apar fie atunci când un furnizor sau colaborator nu respectă calendarul sau standardul stabilit. Astfel de situaţii se evită fie prin cunoaşterea foarte bună a colaboratorilor, fie prin asigurarea unor planuri “B”. Desigur, pot apărea şi situaţii neprevăzute ce nu ţin de nimeni, dar cu suportul echipei mereu se găseşte o soluţie. În ceea ce mă priveşte strict pe mine, îmi este foarte uşor să fac faţă: mă uit la toţi cei care sunt implicaţi în organizare şi ştiu că nu am cum să renunţ sau să mă las învins indiferent de ceea ce îmi apare în cale.

Ana – Maria Florea: Ai un mesaj pentru oamenii din spatele cursei? Dar pentru piloti?

Bogdan Dumitrescu: Mesajul este acelaşi pentru toţi cei implicaţi în acest minunat sport, fie că sunt participanţi, spectatori, organizatori, oficiali sau orice altceva: cu toţii simţim lipsa motorsportului, dar toţi trebuie să fim extrem de precauţi şi responsabili în paşii pe care îi vom face în perioada imediat următoare. Nu trebuie să ne grăbim asumându-ne riscuri enorme!

Vă mulţumesc pentru interesul pe care îl aveţi faţă de acest sport spectaculos, faţă de această pasiune minunată, mai ales acum când îi simţim lipsa atât de mult!

In urmatorul interviu “Din spatele cursei” va invitam sa aflati o alta poveste fascinanta din lumea motorsportului.

Galerie foto: Arhiva personala Bogdan Dumitrescu, RallyZoom.ro, RallyArt.


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Raliul Clujului, 24-26 septembrie

Ne apropiem cu pași repezi de Raliul Clujului (24-26 septembrie), care va conta atât ca şi etapa a 9-a a...

Închide