spot_img

Dacia istorică în Pasul Gutâi

Desfasurata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, in organizarea clubului Xpo Racing si beneficiind de sprijinul autoritatilor judetene si locale, a doua editie a Trofeului Gutai, din cadrul CNVC, a fost una extrem de spectaculoasa,dar in acelasi timp atipica,gazdele maramuresene dand dovada de o admirabila ospitalitate,in timp ce vremea capricioasa a aratat contrariul. Daca pilotii,staf-urile tehnice,arbitrii,spectatorii si reprezentantii media ,au fost impresionati de primirea calduroasa din partea amfitrionilor Tarii Chioarului, nu acelasi lucru se poate spune despre starea meteo a acestor doua zile.

Etapa a VI-a din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta, disputata in zilele de 28 si 29 august, a adus la startul competitiei maramuresene si un numar de patru Dacii 13xx. La grupa 1,s-au aliniat la start ,trei modele 1310,pilotate de catre Mihai Alexandrescu,Gabriel Conduris si Valentin Nemtanu,iar la grupa 2,o singura masina ,marca Dacia 1300,la bordul careia s-a aflat clujeanul Krisztian Orosz.

 Deja cu traditie in motorsport, superbul traseu situat pe DN 18 (cu aproximatie Baia Sprie-Pasul Gutai),a pus dificultati pilotilor si de aceasta data, virajele spectaculoase ,dar de viteza,acele de par inchise combinate cu vremea schimbatoare si deosebit de rece, problemele tehnice, lipsa aderentei,dar si anularea unor manse de recunoasteri,dand mari batai de cap participantilor.

In prima zi a evenimentului,vremea a fost rece,,dar fara ploaie,iar toti competitorii din cadrul Dacia Revival au reusit (doi din ei cu mici probleme) sa incheie cu bine mansele de recunoasteri si cronometrate,bucuresteanul Mihai Alexandrescu obtinand cel mai bun timp al zilei 4:23:193.

Ziua secunda a competitiei a debutat cu ploaie, apoi cu ceata densa (fapt ce a dus la oprirea curselor pentru aproximativ 2 ore) , pilotii confruntandu-se cu lipsa de vizibilitate si aderenta,iar unii dintre ei chiar cu probleme tehnice,din cauza acestor lucruri,doar doi driveri accesand podiumul. In acest sens, prima pozitie in cadrul Dacia Revival a revenit lui Mihai Alexandrescu – Dacia 1310 ,cu un timp total de 9:35:961, locul al doilea fiind obtinut de modelul rosu ,pilotat de Gabriel Conduris-Dacia 1310,cu timpul de 9:56:898. La grupa 1 clasamentul a fost identic, la grupa 2 nu am avut podium, la clasa A1+B1,aceiasi piloti ,in aceiasi ordine,au obtinut locurile 2,respectiv 3,iar la categoria I2,pozitiile 4 si 5.

Desi in general,cele patru modele au mers initial fara probleme,iata ca doua dintre istoricele noastre nationale,din cauza evolutiei la limita, a traseului tehnic sau pur si simplu a varstei materialului de concurs,au acuzat probleme, ele nereusind o clasare in puncte,in mansele de concurs. Astfel,braileanu Valentin Nemtanu-Dacia 1310 TLX ,a acuzat ceva probleme inca din prima zi,dupa cum ne-a declarat in exclusivitate,citez: “”sambata in urcarea a doua temperatura a crescut foarte mult,noi banuind termostatul. Apoi la urcarea urmatoare temperatura a crescut din nou ,noi luand hotararea in parcul service de a schimba garnitura de chiuloasa,pentru a prevenii contaminarea uleiului. In ziua de duminica ,a aparut o scurgere de combustibil, noi intervenind ,cautand defectiunea,schimband coliere,etc,dar defectiunea nefiind gasita si din ratiuni de securitate,mi-i s-a interzis urcarea in ultima mansa de concurs. Asa se intampla cu masinile istorice, apar nenumarate probleme mici,iar noi cei de la Dacia Revival urcand primii si petrecand mult timp in regrupare,nu mai avem vreme sa cercetam in amanunt cand ajungem in parcul service,intre manse fiind o pauza de doar 15-20 min. Mentionez ca din 2019 am punctat la toate etapele de Coasta si Super Rally ,iar motorul si carburatia ,pana la etapa de la Baia Mare,a fost stock,tip IAP””,am incheiat citatul.

 Cu o experienta de peste 10 ani in sporturile cu motor, pilotul Krisztian Orosz – Dacia 1300 axat in principal pe competitiile de rall , a participat in premiera la o etapa de viteza in coasta, in cadrul Trofeului Gutai. In urma experientei traite,pilotul clujean a declarant echipei Autostiri.ro ,citez:””Coasta este total altceva fata de raliu, invatarea traseului,recunoasterea lui si alegerea anvelopelor,joaca un rol extrem de important. Fiind pentru prima data aici,am reusit sa memorez traseul ,doar partea mediana creandu-mi probleme si facandu-ma sa pierd de fiecare data timp pretios. Dupa recunoastere 2,am ajuns in regrupare cu ceva probleme,iar dl. Alexandrescu m-a ajutat dandu-mi roata dansului de rezerva, apoi mansele de antrenamente au decurs fara probleme. Duminica odata cu aparitia ploii,am incaltat masina cu un set de pneuri de strada vechi, iar inaintea primei manse de concurs,in zona de prestart,am facut ceva teste de accelerare si franare, moment in care o planetara a cedat. Intorcandu-ma in parcul service si apeland din nou la dl. Alexandrescu,primesc imprumut o planetara noua si astfel reusesc sa i-au startul in mansa a doua de concurs,constient fiind ca n-am sa punctez,dar bucuros ca ai mei copii care se uitau la tv,au putut sa-mi urmareasca evolutia. Oricum pentru mine mansa a doua cu gume de strada a fost ca pe patinoar,necesitatea unui set de anvelope adecvate ,fiind mai mult decat necesara. Tin sa multumesc pe aceasta cale domnului Mihai Alexandrescu,care desi m-a cunoscut doar sambata,nu a ezitat sa ma ajute in doua randuri,noi fiind adversari. Se vede ca spiritul Dacia Revival exista ,iar eu sper sa persiste. De asemenea multumesc lui Attila,Emil si Adi ,pentru ajutor si asistenta,cat si sotiei si copiilor mei”, ne-a declarat in final Krisztian Orosz.

Coborand de pe podiumul de premiere, castigatorul etapei Dacia Revival, Mihai Barbu Alexandrescu intrebat de echipa Autostiri.ro despre desfasurarea concursului ,a avut amabilitatea sa ne spuna cateva cuvinte privitoare la runda abia incheiata :””chiar daca vremea nu a prea tinut cu noi, iar traseul desi unul frumos si spectaculos,este destul de dificil, pentru mine intrecerea maramureseana a fost una exceptionala, fara probleme tehnice sau de alta natura, ocuparea primei pozitii aducandu-mi maximum de puncta si permitandu-mi sa ma mentin pe primul loc la o distanta confortabila ,in clasamentul general”.

         Clasament Dacia Revival etapa a VI-a

    1.Mihai Alexandrescu 32 pct.

    2.Gabriel Conduris 28 pct.

    3.Valentin Nemtanu 3 pct.

        Clasament D.R. etapa a VI-a gr.1

    1.Mihai Alexandrescu 30 pct.

    2.Gabriel Conduris 25 pct.

    3.Valentin Nemtanu 4 pct.

       Clasament D.R. etapa a VI-a gr.2

     1.––––

     2.–––––

     3.Krisztian Orosz 5 pct.

      Clasament general dupa sase etape

  1. Mihai Alexandrescu 197 pct.
  2. Valentin Nemtanu 154 pct.
  3. Gabriel Conduris 127 pct.
  4. Adrian Voicu 120 pct.
  5. Alexandru Cosmoiu 97 pct.
  6. Dan Spuderka 32 pct.

Clasament Grupa 1 dupa sase etape

    1.Mihai Alexandrescu 195 pct.

    2.Valentin Nemtanu 144 pct.

    3.Gabriel Conduris 121 pct.

    4.Alexandru Cosmoiu 93 pct.

      Clasament Grupa 2 dupa sase etape

    1.Adrian Voicu 90 pct.

    2.Dan Spuderka 23 pct.

    3.Krisztian Orosz 5 pct.

     A sasea runda din Campionatul National de Viteza in Coasta,a fost  per ansamblu una buna pentru Dacia Revival,chiar daca unii piloti au avut ceva probleme, cu totii au facut spectacol, iar publicul spectator a ramas placut impresionat de evolutia lor.

     Urmatoarea etapa, va avea loc in zilele de 18-19 septembrie si se va desfasura pe plaiurile argesene de la Campulung Muscel.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,322FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,540AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri