spot_img

Bogdan Mihnea Matache:”Finalul oricarei curse este inceputul alteia”

Sarmant, deschis, plin de viata, Bogdan Mihnea Matacheeste unul dintre pilotii care dau culoare si farmec competitiilor. Evolutia acestui pilot este placuta, exploziva si atractiva.

L-am urmarit la prima etapa din cadrul Campionatului Regional de Viteza in Coasta – Trofeul Metabond 2012, competitie organizata de Clubul Auto Crono. La etapa de la Sfanta Ana s-a clasat pe locul 3 la Grupa 2RM3.

L-am vazut la Trofeul „Teliu” unde evolutia acestuia a fost urmarita cu interes. De unde a plecat si unde a ajuns ne marturiseste in randurile ce urmeaza:

Autostiri.ro: Ce inseamna pentru tine cursele de viteza?

Bogdan Mihnea Matache: Un mod de viata. Indiferent de natura lor, de locul in care se desfasoara sau de rezultat, finalul oricarei curse este inceputul alteia… Asta, daca extrapolam , este valabil si in viata noastra de zi cu zi.

Cu totii alergam contra cronometru pentru a realiza ceva, a ajunge undeva cu un anumit scop. Dupa realizarea scopului… reincepem „cursa” pentru o noua provocare. Asa este si in sportul cu motor.

Autostiri.ro: Cum a inceput aventura ta in sportul cu motor?

Bogdan Mihnea Matache: Daca imi aduc bine aminte, pe la 4 ani eram indragostit de orice motor si imi facea o mare placere sa asist la eventualele reparatii facute de talal sau unchiul meu la masinile personale.

Pe la 6 ani am inceput – sub atenta supraveghere a tatalui meu, sa conduc singur… apoi, pe la 16-17 ani mi-am cumparat prima Mobra. Cursa de debut… Aveam 18 ani in 1990, atunci cand mi-am luat permisul… Niste vremuri in care strazile erau goale, Politia Rutiera nu exista – sau nu aparea pe sosele…si pana in 1993 strazile au fost ale noastre.

Imi aduc aminte de cursele de coasta pe care le organizam langa Ploiesti, pe un traseu de 3 km destul de dificil… atunci au fost inceputurile..

Autostiri.ro: Daca ai avea ocazia sa alegi o masina de competitie care ar fi optiunea ta?

Bogdan Mihnea Matache: Legatura dintre om si fier cred ca nu este intamplatoare si cred ca, intr-un fel, asa cum noi alegem masinile si ele ne aleg pe noi. Si cred ca ne putem construi masinile asa cum ne putem construi si visele.

Acum 3 ani aveam de gand sa fac o masina de curse, nu ma gandisem exact spre ce categorie sa ma indrept… ma orientasem catre un Golf II pe care am inceput sa il revizuiesc. Aveam intentia sa cumpar masina unui prieten, dar acesta nu a vrut sa o vanda. asa ca m-am apucat de treaba.

Dupa 3 luni, ma suna prietenul mai sus mentuinat si imi spune ca vrea sa vanda masina. Am cumparat-o pe loc. Este un VW Scirocco verde, fabricat secolul trecut:) Si asa a inceput seria de Scirocco, acum fiind mandrul posesor a unui Rocco verde de drag si strada si a unui Rocco grena de VTM. Mai am unul alb.. o sa ma gandesc spre ce gen de competitie o sa il folosesc.

Cred ca masina cu care merg are potential si daca ar fi sa aleg din nou, tot la ea m-as gandi: VW Scirocco.

Autostiri.ro: Cat timp aloci pregatirii unei competitii?

Bogdan Mihnea Matache: Sunt mai multe etape: pentru traseele pe care nu am mai alergat, ma uit la inregistrarile colegilor mei.

Apoi, impreuna cu Maestrul meu, vizitam traseul si facem cateva urcari de recunoastere. Urmeaza cursa.

Autostiri.ro: Care sunt traseele preferate de competitie si de ce?

Bogdan Mihnea Matache: Traseele tehnice, clar. Pentru ca pe traseele tehnice se vede adevarata pregatire a pilotului.

Pe un traseu care presupune multe linii drepte, sunt privilegiati pilotii cu masini ce dezvolta viteze mari rapid. poti scoate un timp foarte buun mergand incet pe curbe si foarte tare pe portiunile drepte. Nu prefer aceste competitii si spun asta cu gandul la urmatoarea etapa CNVC de la Paraul Rece unde sunt multe paliere de viteza.

Autostiri.ro: Ce planuri de viitor ai?

Bogdan Mihnea Matache: Planuri…de ce sa ne facem planuri cand prezentul este atat de frumos? Si, oare, daca ne facem planuri si acestea nu se implinesc, nu vom fi dezamagiti?

Prefer sa fiu eu, sa simt si sa traiesc fiecare cursa cu specificul sau si sa ma bucur de momentele in care sunt liber sa alerg spre zari…

Autostiri.ro: Multumim Bogdan pentru amabilitate. Iti dorim multa bafta. Noi vom reveni cu date despre evolutia ta in competitii.

Bogdan Mihnea Matache: Si eu iti multumesc. Sportul cu motor are nevoie de sprijin, iar voi faceti acest lucru. numai bine tuturor.

Imagini Campionatul Regional de Viteza in Coasta – Trofeul Metabond 2012, Sfanta Ana; Campionatul National de Viteza in Coasta – Dunlop 2012, Trofeul „Teliu”

Credit foto: Dan Strauti

Un material publicat pe www.autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,312FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,590AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri