António Félix da Costa, din nou în puncte

| 15 aprilie 2019 | 0 Comments

António Félix da Costa (Portugalia) a încheiat al nouălea şi a acumulat alte puncte pentru BMW i Andretti Motorsport în cea de-a şaptea cursă a sezonului din Campionatul FIA Formula E ABB. Alexander Sims (Marea Britanie) a fost ghinionist şi a încheiat Geox Rome E-Prix pe poziţia a 17-a.

Ca lider în campionatul piloţilor, Félix da Costa a ieşit pe circuit în prima grupă de calificare. Chiar dacă a fost cel mai rapid din acel grup, el a trebuit să se mulţumească doar cu locul al 13-lea. Încă o dată, primul grup s-a confruntat cu cele mai dificile condiţii de pistă, care i-au împiedicat pe piloţi să stabilească vreun timp competitiv. Penalizările pe grilă primite de doi concurenţi au făcut ca Félix da Costa să fie promovat al 11-lea la start. E-Prix-ul a fost suspendat în turul al doilea după un accident. Au trecut 45 de minute înainte ca maşinile să revină pe circuit în spatele BMW i8 Coupé Safety Car.

Prins în pluton, Félix da Costa a luptat din greu pentru fiecare poziţie de-a lungul cursei, iar în final a obţinut locul al nouălea, unul pentru care a muncit din greu. Acum, portughezul este al doilea în clasamentul piloţilor, în timp ce BMW i Andretti Motorsport ocupă poziţia a cincea în ierarhia echipelor.

Sims a avut ghinion încă de la începutul calificărilor. O problemă tehnică l-a stopat în turul cronometrat, ceea ce a însemnat că a trebuit să plece de la coada grilei. Apoi, el a afectat partea frontală a monopostului BMW iFE.18 pe pista alunecoasă în turul 1. După restart, el a primit o penalizare „stop-and-go” de 10 secunde din partea conducerii cursei. În cele din urmă, el a trecut linia de sosire pe locul al 17-lea. Victoria i-a revenit lui Mitch Evans (Australia, Jaguar Racing).

Reacţii după Rome E-Prix:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Formula E a fost imprevizibilă ca întotdeauna în prima sa cursă europeană a sezonului. Cursa a fost suspendată încă o dată, iar fanii au fost delectaţi cu multă acţiune pe circuit. António a strâns puncte pentru locul al nouălea. A fost tot ce a putut spera, dar aceste puncte se pot dovedi foarte preţioase la finalul sezonului.

Alexander s-a trezit blocat în spatele plutonului după ce dificultăţile tehnice din calificări l-au obligat să plece de pe ultima poziţie a grilei. În cele din urmă a încheiat al 17-lea. Acum ne concentrăm pe etapa de la Paris. Felicitări echipei Jaguar pentru prima sa victorie în Formula E!”

Roger Griffiths (director de echipă BMW i Andretti Motorsport): „Cursa a fost o lecţie bună în limitarea daunelor pentru noi. Date fiind poziţiile noastre de start, am dorit să-l menţinem pe António printre fruntaşii campionatului piloţilor. Am reuşit acest lucru. Este al doilea, la doar un punct de lider, şi a avut câteva dueluri în plutonul median.

Obiectivul a fost mereu să-l aducem întreg la sosire şi să acumulăm puncte preţioase. Alexander nu a putut face prea multe de pe ultimul loc al grilei, în special când a primit penalizarea. În ciuda acestui fapt, el a folosit cursa pentru a învăţa cât mai mult posibil şi să privească cu încredere spre ce a mai rămas din sezon.”

António Félix da Costa (#28 BMW iFE.18, calificări: locul 13, cursă: locul 9, vot FANBOOST: locul 2, puncte: 64): „În primul rând, este important că am punctat şi că rămân în contact cu liderul clasamentului piloţilor. În ciuda acestui fapt, sunt puţin frustrat, pentru că maşina noastră a fost mult mai rapidă decât am putut arăta în cursă. Din păcate, grupa de calificare a fost cea care a taxat acest avantaj. Este foarte dificil să urci din pluton şi să ajungi în frunte.”

Alexander Sims (#27 BMW iFE.18, calificări: locul 22, cursă: locul 17, vot FANBOOST: locul 16, puncte: 18): „A fost o zi foarte dificilă pentru mine. De fapt, m-am adaptat foarte bine la circuit în sesiunile de antrenamente şi totul a mers foarte bine, dar totul a fost ruinat de problema tehnică din calificări. Plecând de pe ultimul loc al grilei, tot ce poţi face este să parcurgi multe tururi şi să înveţi cât mai mult posibil.

Am văzut încă o dată cât de multe se pot petrece în Formula E, ceea ce este imposibil de prezis. În ciuda acestui fapt, sunt încrezător că am un ritm bun. Nu trebuie decât să avem o cursă fără nici o problemă. Voi încerca să obţin aşa ceva la Paris.”

Flota BMW i

BMW i este „Official Vehicle Partner” al Campionatului FIA Formula E ABB în Sezonul 5. Liderul flotei BMW i este BMW i8 Coupé Safety Car, modificat cu componente BMW M. Pe lângă BMW i8 Coupé, flota BMW i include BMW i3s în rol de „Maşină a Directorului de Cursă” (Race Director Car) şi BMW 530e iPerformance în rol de „Maşină Medicală” (Medical Car).

Clasamente după etapa 7/13

Piloţi: 1. Jérôme d’Ambrosio 65p; 2. António Félix da Costa 64p; 3. André Lotterer 62p; 4. Mitch Evans 61p; 5. Lucas di Grassi 58p; 6. Robin Frijns 55p; 7. Jean-Éric Vergne 54p; 8. Sam Bird 54p; 9. Edoardo Mortara 52p; 10. Daniel Abt 44p; 11. Pascal Wehrlein 37p; 12. Oliver Rowland 35p; 13. Sébastien Buemi 30p; 14. Stoffel Vandoorne 18p; 15. Alexander Sims 18p; 16. Felipe Massa 15p; 17. Oliver Turvey 6p; 18. Gary Paffett 4p; 19. José María López 2p; 20. Nelson Piquet Jr. 1p.

Echipe: 1. DS Techeetah Formula E Team 116p; 2. Envision Virgin Racing 109p; 3. Mahindra Racing 102p; 4. Audi Sport ABT Schaeffler 102p; 5. BMW i Andretti Motorsport 82p; 6. Venturi Formula E Team 67p; 7. Nissan e.Dams 65p; 8. Panasonic Jaguar Racing 62p; 9. HWA RACELAB 22p; 10. NIO Formula E Team 6p; 11. Geox Dragon 2p.

Ce urmează

Următoarea etapă din Sezonul 5 al Campionatului FIA Formula E ABB va avea loc la 27 aprilie, la Paris (Franţa).

Unde se vede Formula E

Sezonul 2018/2019 al Campionatului FIA Formula E ABB este transmit în România pe canalul pan-european Eurosport şi prin intermediul platformei Eurosport Player.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Formula E, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Cupa DACIA dă startul celei de-a 13 ediții, cu noi parteneri și 16 echipaje înscrise

Numărul mare de tineri care își încep chiar de la 16 ani o cariera “la Cupă”, pentru a-și continua apoi...

Închide