Noul Corsa va fi lansat în premieră înainte de sfârșitul acestui an

| 15 aprilie 2019 | 0 Comments

Cu 10% mai ușor: noul Opel Corsa cântărește mai puțin de 1.000 kg

  • Inițiativa Opel de reducere a greutății continuă cu noul Corsa
  • Cel mai ușor model cu cinci uși cântărește doar 980 kg
  • Noul Corsa are o greutate cu 108 kg mai mică față de modelul anterior
  • Avantaje: dinamică îmbunătățită, consum mai mic de energie și emisii reduse de CO2

Cea de-a șasea generație a modelului Opel Corsa are un design complet nou, care determină o sporire a eficienței. Noul Corsa va fi lansat în premieră înainte de sfârșitul acestui an. Fie că sunt echipate cu un motor diesel, pe benzină sau – pentru prima oară – în varianta electrică, toate autovehiculele Corsa din noua generație au o greutate redusă, îmbunătățind dinamica de conducere și reducând consumul de carburant.

Cea mai ușoară versiune din noua generație are o greutate sub borna de 1.000 kg – fără șofer, modelul cu cinci uși cântărește doar 980 kg. În comparație cu modelul anterior, această variantă este cu 108 kg mai ușoară. O reducere a greutății cu aproximativ 10%, deși noul model are o lungime similară, de 4,06 m. O asemenea reducere a greutății cu păstrarea unor dimensiuni similare reprezintă o realizare remarcabilă de care clientul profită în mod direct.

De la lansarea sa în 1982, Opel Corsa a fost un deschizător de drumuri, cel mai bine vândut model și favoritul a milioane de clienți. De atunci au fost produse peste 13,6 milioane de autovehicule Corsa la fabricile din Zaragoza (Spania) și Eisenach (Germania). Cea de-a șasea generație este acum pe punctul de a intra în producția de serie, iar registrul de comenzi se va deschide vara aceasta.

Noul Corsa: platforma „multi-energie” permite echiparea cu diferite sisteme de propulsie

Reducerea semnificativă a greutății modelului Corsa a fost obținută prin folosirea oțelurilor de diferite clase de calitate și a unor metode variate de îmbinare. Printre acestea se numără utilizarea consecventă a oțelurilor de înaltă rezistență și ultrarezistente, precum și optimizarea traseelor sarcinii, îmbinărilor, structurii și formei. În comparație cu modelul anterior, caroseria brută este cu 40 kg mai ușoară.

Noul Corsa se bazează pe noua platformă „multi-energie” pentru autovehicule de mici dimensiuni și compacte, care permite echiparea cu diferite sisteme de propulsie. Clienții pot alege un model echipat cu motor cu ardere internă sau versiunea complet electrică.

Și motoarele ultra-ușoare, fabricate complet din aluminiu, alături de îmbunătățirea punților față și spate contribuie la greutatea totală redusă. Motoarele pe benzină cu 3 cilindri deosebit de compacte cântăresc cu circa 15 kg mai puțin față de generația anterioară a unităților cu 4 cilindri.

Deloc obișnuită în segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni este capota din aluminiu a noului Corsa care, deși mai lungă, are o greutate redusă cu 2,4 kg față de capota din oțel a modelului anterior. Până acum, vârful de lance Insignia a fost singurul model din gama Opel echipat cu o capotă a motorului din aluminiu. Și greutatea scaunelor a fost redusă.

Noua structură optimizată a scaunelor reduce greutatea cu 10 kg – 5,5 kg în față și 4,5 kg în spate. Pentru reglarea fină a fost utilizat un material izolant nou, mai ușor. Per ansamblu, aceste măsuri au contribuit la o reducere a greutății care, în combinație cu un coeficient aerodinamic optim și sistemele de propulsie eficiente, reduc în mod semnificativ consumul de carburant și emisiile de CO2.

De la Astra la Insignia: pentru Opel, designul ușor are o importanță strategică

Fiecare kilogram în minus duce la îmbunătățirea performanțelor de accelerare și frânare. Prin urmare, designul ușor are o importanță strategică pentru Opel. Generația actuală Opel Astra, lansată în 2015, stabilește noi standarde din acest punct de vedere.

„Autovehiculul european al anului” în 2016 este cu 200 kg mai ușor față de modelul anterior. Prin urmare, agilitatea și confortul la rulare ale modelului Astra au fost îmbunătățite semnificativ: accelerare mai rapidă, reacții mai dinamice ale sistemului de direcție, experiență de conducere mai plăcută. Reducerea greutății va produce efecte similare și pentru noul Corsa.

Vârful de lance Insignia a urmat exact aceeași tendință ca și modelul Astra. Încă o dată, principalul obiectiv al inginerilor Opel a fost sporirea eficienței. Datorită materialelor ușoare și optimizate folosite pentru echipamente, aceștia au reușit să reducă greutatea autovehiculului Insignia Grand Sport cu până la 175 kg în comparație cu modelul anterior, sporind dinamica de conducere și reducând consumul de carburant. În funcție de grupul motopropulsor și de echipare, modelul actual Insignia Sports Tourer cântărește chiar cu până la 200 kg mai puțin față de varianta similară din prima generație.

Și Opel Grandland X este proiectat pentru o eficiență maximă și este unul dintre modelele ușoare din clasa sa. Noua generație Corsa urmează aceeași tendință de reducere consecventă a greutății – pentru o dinamică de conducere îmbunătățită, consum redus de energie și emisii scăzute de CO2.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Cupa DACIA dă startul celei de-a 13 ediții, cu noi parteneri și 16 echipaje înscrise

Numărul mare de tineri care își încep chiar de la 16 ani o cariera “la Cupă”, pentru a-și continua apoi...

Închide