spot_img

WRC. Ogier Câştigă Raliul Greciei!

Ziua 1:

SS1 Thiva 1 – 23.6km. După startul festiv de pe Colinele Acropolisului, Raliul Greciei a pornit la drum. Fără a avea de înfruntat o super-specială pe un stadion sau prin oraş, piloţii au intrat direct în pâine cu o probă specială de peste 20 de kilometrii.

Cel mai rapid, devenit totodată şi primul lider al competiţiei, a fost norvegianul Petter Solberg (16:39.9). Scandinavul a fost urmat la jumătate de secundă de pilotul Ford, Jari-Matti Latvala şi la peste cinci de rusul Evgeny Novikov.Top cinci a fost completat de Matthew Wilson (+6.2s.) şi Mikko Hirvonen (+6.4s.). Liderul clasamentului mondial, Sebastien Loeb, a fost doar al nouălea, la peste zece secunde, francezul pierzând timp preţios din postura de deschizător de drum.

SS2 Elatia – 39.1km. Solberg a repetat performanţa de pe prima specială şi pe a doua (cea mai lungă a raliului), reuşind să-şi treacă în cont o nouă victorie, de această dată cu un avans de aproape 20 de secunde în faţa aceluiaşi Latvala. Mikko Hirvonen a completat podiumul probei, sosind la trei zecimi de secundă în spatele coechipierului său.

Loeb (+22.8s.) şi Ogier (+27.5s.) au încheiat Top 5, ambii piloţi urcând pe aceleaşi poziţii şi la general, după ce atât rusul Nivikov cât şi britanicul Wilson au întâmpinat probleme pe probă (suspensie ruptă – Novikov, pană – Wilson).

Astfel, după două speciale, Solberg conduce în Grecia, cu un avans de 20 de secunde, urmat de Latvala şi Hirvonen!

SS3 Eleftherohori – 18.1km. Petter Solberg obţine cea de-a treia victorie, din tot atâtea speciale disputate până la acel moment, şi îşi măreşte avansul la general la peste 27 de secunde.

Al doilea pe probă soseşte Loeb (+3.3s.), în timp ce podiumul este completat de cel de-al doilea pilot de uzină Citroen, Seb Ogier (+6.2s.). Cei doi francezi sunt urmaţi de piloţii Ford, în ordinea Latvala (+6.9s.), Hirvonen (+8.2s.), urmaţi la rândul lor, de doi norvegieni Hennig Solberg şi Mads Ostberg.

SS4 Rengini – 11.9km. Solberg reuşeşte un parcurs excelent în Grecia, nici unul dintre contracandidaţii săi nereuşind să-i ţină aproape. Speciala a patra vine cu o nouă victorie (8:40.1) avansul norvegianului în fruntea cursei ajungând acum la 28.6 secunde.

Latvala obţine, din nou, cel de-al doilea timp (+1.4s.), urmat de Ogier (+3.5s.), Latvala (+3.7s.) şi Hennig Solberg (+4.6s.).

Campionul mondial Sebastien Loeb plăteşte iar tribut poziţiei de deschizător de drum şi vine la final cu doar al şaselea timp, la aproape şase secunde de Solberg.

Ghinionistul rundei este pilotul M-Sport Stobart, Mads Ostberg, norvegianul parcurgând mai bine de şapte kilometrii pe un drum greşit.

SS5 Thiva 2 – 23.6km. Speciala a cincia vine cu prima înfrângere pentru Solberg. Norvegianul care aleargă pe un DS3 WRC privat reuşeşte doar al doilea timp (+1.4s.). Învingătorul rundei este francezul Sebastien Ogier, cel de-al treilea timp revenindu-i finlandezului Jari-Matti Latvala.

În urma acestui rezultat, pilotul francez urca de pe cinci la general, până pe trei, depăşindu-i pe finlandezul Mikko Hirvonen şi pe coechipierul său Sebastien Loeb. Dealtfel, cei doi, au sosit pe aceleaşi poziţii, patru respectiv cinci, şi pe specială.

Pe ultimii zece kilometrii ai specialei, Loeb a mers cu o pană la pneul dreapta faţă.

SS6 Mavrolimni – 25.05km. Ultima special a primei zile a reprezentat prima victorie pentru Loeb în Grecia. Profitând de faptul că adversarii au lăsat-o mai moale, pentru a începe cât mai din spate ziua a doua, francezul a reuşit cel mai bun timp (18:18.5), reuşind să urce pe doi la general.

Solberg a încheiat ziua cu cel de-al doilea timp pe probă (+1.6s.), urmat de Hirvonen (+9.4s.) şi Ogier (+16.3s.).

Latvala continuă şirul ghinioanelor, finlandezul a fost nevoit să alerge speciala doar cu tracţiune spate, după ce diferenţialul faţă a cedat, pierzând astfel peste trei minute!

La finalul primei zile a Raliului Greciei clasamentul general se prezenta astfel: 1. Solberg; 2. Loeb +51.6; 3. Hirvonen +55.3; 4. Ogier +57.2; 5. H. Solberg +1:43.2.

Ziua 2:

SS7 Klenia Mycenae 1 – 17.4km. Ziua a doua a fost începută cu dreptul de piloţii Citroen! Ogier şi Loeb au obţinut cei mai buni doi timpi pe SS7, profitând şi de poziţia de start. În aceste condiţii “juniorul” urca pe locul doi la general, în detrimental coechipierului său Leob.

Petter Solberg, plecat primul astăzi, a reuşit doar al şaptelea timp, la peste 17 secunde de învingător. Podiumul rundei a fost completat de un alt norvegian Mads Ostberg, acesta fiind urmat de Latvala Hirvonen şi Novikov.

SS8 Ghymno 1 – 26.3km. Piloţii Citroen repetă isprava din speciala precedent. Ogier e primul (18:34.3) secondat de Loeb (+2.7s.). În aceste condiţii întârzierea la general a celor doi, faţă de liderul Solberg, sosit al cincilea (+20.1s. – Petter a greşit o intersecţie fiind nevoit să facă un scurt ocol maui apoi), ajungea la 20 de secunde!

Mikko Hirvonen a fost al treilea pe special (+5.2s.), coechipierul său, Latvala, soseşte din nou cu o întârziere uriaşă (6 minute), el având probleme la turbina motorului.

SS9 Kefalari 1 – 18.4km. Ogier reuşeşte tripla, reuşind să-şi adjudece toate cele trei special ale dimineţii, ultima cu un timp de 13:42.9. În aceste condiţii el se apropia la 5.4 secunde de liderul la general Petter Solberg.

Francezul a fost secondat de finlandezul Mikko Hirvonen (+6.0s.) şi de coechipierul său Loeb (+6.5s.). Surpriza rundei a fost oferită de localnicul Athanassoulas, care la bordul unui Ford Fiesta WRC a încheiat proba cu al şaselea timp.

SS10 Klenia Mycenae 2 – 17.4km. Prima specială a după-amiezii a fost adjudecată de finlandezul Jari-Matti Latvala (11:20.0), însă adevăratul câştigător a fost Seb Ogier! Sosit al doilea, pilotul Citroen i-a furat peste 12 secunde lui Solberg, reuşind astfel să urce pe primul loc la general.

Podiumul rundei a fost încheiat de Sebastien Loeb (+6.4s.), francezul fiind urmat în ordine de Hirvonen, Novikov şi Ostberg.

Chiar dacă a reuşit cel mai bun timp, finlandezul de la Ford rămâne mult în spate la general, problemele cu diferenţialul de ieri sau cele cu turbine din această dimineaţă ducându-l pe 14 la general, la peste 13 secunde întârziere!

SS11 Ghymno 2 – 26.3km. După ce a pierdut poziţia de lider la general, pe proba precedentă, Solberg pierde acum şi poziţia a doua! Loeb câştigă proba şi urcă pe doi. Ogier (+2.1s.) şi Hirvonen (+7.6s.) îl urmează.

Solberg încheie speciala cu doar al patrulea timp (+9.1s.), iar Latvala (+11.2s.) încheie Top 5.

Kimi Raikkonen a ieşit de pe traseu pe probă însă a reuşit să redreseze maşina şi să ajungă la final cu bine, el rămânând al şaptelea la general.

SS12 Kefalari 2 – 18.4km. Cea de-a cincia victorie de specială pentru Ogier şi francezul îşi consolida locul unu la general. Latvala (+1.3s.) şi Loeb (+3.8s.) au fost următorii, finlandezul urcând pe 12 la general.

După această probă piloţii aveau să se întoarcă în parcul de service, urmând ca ultima specială a zilei să fie parcursă la adăpostul întunericului.

SS13 Nea Politia – 17.7km. Speciala a 13-a este cu noroc pentru Loeb. Francezul îşi “bate” colegul de echipă cu 17 secunde şi urcă pe primul loc la general. Speciala este adjudecată de Latvala, iar Loeb se pregăteşte pentru o zi de foc mâine, când va pleca primul pe traseu!

Ziua 3:

SS14  Aghii Theodori 1 – 19.4km. Prima special a zilei a doua a însemnat şi revenirea lui Ogier pe prima poziţie. Chiar dacă a terminat doar al treilea, la 5.4 secunde de învingător (Latvala – 12:49.5), francezul a trecut cu o zecime de secundă peste coechipierul său.

Al doilea pe special a fost Mikko Hirvonen, în timp ce Novikov şi Loeb au completat Top 5. Petter Solberg încheie pe şase (+8.3s.) şi pierde locul trei la general în faţa lui Hirvonen.

SS15 New Pissia 1 – 11.4km. Piloţii Ford, Latvala şi Hirvonen sunt din nou cei mai rapizi, cei doi finlandezi fiind urmaţi de rusul Novikov, ce confirmă evoluţiile bune din ultima perioadă.

Loeb şi Ogier îşi continuzau duelul lor pentru primul loc. Campionul mondial îi fură două zecimi de secundă colegului de echipă şi revine pe primul loc cu un avans minim!

Petter Solberg şi Mads ostberg au fost următorii, ambii la 9.3 secunde de lider!

SS16 Aghii Theodori 2 – 19.4km. Istoria se repetă. Ogier şi Loeb fac din nou rocadă în fruntea clasamentului general, doar că, de această dată, Ogier îi fură mai experimentatului său coleg 6.2 secunde.

Proba este adjudecată de Mikko Hirvonen, Latvala completând podiumul, cei doi fiind despărţiţi de Ogier. Solberg şi Novikov vin pe patru, respectiv cinci, iar Loeb este doar al şaselea.

În aceste condiţii campionul mondial nu numai că pierdea primul loc, dar începea să-I simtă respiraţia în ceafă lui Hirvonen, finlandezul fiind la numai şapte secunde şi jumătate în spatele lui.

SS17 New Pissia 2 – 11.4km. Latvala bate proba (8:04.5). Mikko hirvonen încheie al doilea (+0.2s.) şi se aprpia la 2.6 secunde de Loeb. Ogier vine din nou în faţa lui Loeb şi părea a fi scăpat în câştigător, dacă pe ultima special reuşea să meargă fără greşeli prea mari.

SS18 New Loutraki – Power Stage – 4.00km. Ogier câştigă proba (+0.009s.) în faţa lui Loeb reuşind totodată să-şi adjudece şi Raliul Greciei. Mikko Hirvionen este al treilea (+0.4s.), aceeaşi poziţie ocupată şi în clasamentul general, cei trei adjudecându-şi şi punctele bonus!

Petter Solberg încheie pe patru speciala, aceeaşi poziţia ca şi la general, fiind urmat de Latvala pe probă şi de fratele său Hennig Solberg la general. Latvala, după problemele din primele două zile, a încheiat doar al nouălea competiţia, acumulând o întârziere de peste 13 secunde.

Clasament final Raliul Greciei:

1. Sebastien Ogier Citroen Total WRT DS3 WRC 4hours 04mins 44.3secs M
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC +00mins 10.5secs M
3. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +00mins 13.5secs M
4. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +00mins 38.8secs M
5. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +05mins 24.7secs
6. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +06mins 54.7secs M
7. Kimi Raikkonen ICE1 Racing Citroen DS3 WRC +08mins 29.4secs M
8. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +11mins 34.7secs S
9. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +13mins 08.8secs M
10. Dennis Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +15mins 10.1secs M11. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 +16mins 29.3secs S
12. Mads Ostberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +17mins 17.4secs M
13. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +17mins 52.0secs S
14. Hermann Gassner Jr. Skoda Fabia S2000 +18mins 43.4secs S
15. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 +20mins 33.1secs S
16. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +21mins 39.6secs S
17. Rene Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +31mins 12.4secs
18. Eyvind Brynildsen Skoda Fabia S2000 +32mins 57.2secs S
19. Lambros Athanassoulas Team Greece Ford Fiesta RS WRC +35mins 24.4secs
20. Evgeny Novikov M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +41mins 47.4secs

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,276FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,660AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri