Viteză în coastă – Tudor Pop: „Fiecare etapă în parte este o adevărată provocare!”

| 10 ianuarie 2022 | 0 Comments

Desi ne aflam in plina pauza competitionala, pilotii si-au conturat planurile pentru noul sezon ce bate la usa, asteptand cu nerabdare sa se aseze la linia de start.

Deschidem anul 2022 si vom povesti alaturi de Tudor Pop despre planurile sale, dar si despre cele mai importante momente ale vechiului sezon, ganduri, emotii si momente-cheie.

In sezonul 2021 acesta a participat la clasa N4, iar experienta a fost una plina de aventuri si provocari.

ANA: In sezonul 2021 te-am găsit la clasa N4. Cum a fost pentru tine aceasta experienta?

TUDOR: Salutare tuturor. Acum că s-a încheiat sezonul și pot să rememorez etapele la care am luat startul, pot spune că experiența a fost cea mai tare din cariera mea de până acum. Cu toții știm că, clasa N4 a fost o clasă foarte disputată și pentru mine a fost o provocare dar în același timp o clasă care m-a ajutat să-mi împing limitele venind după 6 ani de pauză.

Nenumaratele starturi pe care Tudor le-a luat i-au adus si provocari cu fiecare etapa, dupa cum spune si el. In acest sezon una din cele mai solicitante etape a fost pentru el cea de pe taram maramuresan, unde traseul a fost unul necunoscut, destul de dificil iar conditiile meteo au ridicat totul la un nivel mult mai mare.

ANA: Putem spune ca acest sezon a fost o adevărată provocare.  Care a fost cea mai solicitanta etapa?

TUDOR: Fiecare etapă în parte este o adevărată provocare, dar dacă ar fi să aleg cea mai solicitantă etapă de anul acesta, cu siguranță ar fi Trofeul Gutâi. Fiind cu un material nou de concurs pentru mine, din cauza condițiilor meteo a fost o etapă care mi-a dat mari bătăi de cap, pentru că nu cunoșteam mașina și a fost și prima dată cu aceasta pe un asfalt umed. Una peste alta, a fost o etapă de la care am avut multe de învățat și pot spune că mi-am dat examenul la această etapă.

ANA: Ce înseamnă și cum controlezi tu emotiile din linia de start?

TUDOR: Chiar dacă nu sunt la prima participare, emoții în linia de start sunt la fiecare urcare. Din fericire pentru mine, emoțiile acestea sunt constructive și greu de descris în cuvinte. Bătăile inimi se intensifică din momentul în care plec cu mașina din parcul service și până la linia de start, unde întradevăr este punctul culminant. Acolo trag o gură mare de aer în piept și emoțiile dispar în momentul în care cronometrul ajunge la 0.

ANA: Știm ca un lucru esențial este bugetul. Care sunt planurile tale pentru urmatorul sezon?

TUDOR: Planurile mele pentru sezonul următor sunt să iau startul la toate etapele mult mai pregătit și cât mai rapid posibil. Imi doresc sa experimentez si cateva etape de raliu. Am început să lucrez la un proiect care sper eu să mă ajute să adun bugetul necesar pentru a-mi duce planul la bun sfârșit.

ANA: Fiecare urcare are rolul ei, acela de a memora cât mai bine traseul și de a reuși sa scazi în timp, urcare cu urcare. Cum gestionezi tu timpul pentru a da un randament cât mai bun?

TUDOR: Înaintea zilei de sâmbătă, când sunt urcările oficiale de recunoașteri, parcurg traseul cu mașina de stradă pentru a avea o viziune în mare despre acesta, apoi în prima zi a etapei, o i-au treptat de la urcare la urcare împărțind traseul pe sectoare să-mi definitivez trasele și punctele de frânare. În manșele de antrenament, cresc puțin ritmul în așa fel încât să văd dacă ar mai trebui modificări. Sunt genul de pilot care își lasă rezerve pentru manșele de concurs unde încerc să merg cât mai tare posibil.

ANA: Ai vreo superstiție înainte de curse? Dar vreun ritual anume pe care sa îl parcurgi constant?

TUDOR: Nu pot spune că am vreo superstiție, dar hai să spunem că am un ritual. Înainte să mă urc în mașina de concurs, îmi place să stau singur cu gândurile mele ca să ating un nivel de concetrare foarte ridicat, astfel încât în momentul în care am plecat din start să nu-mi reproșez că am greșit ceva.

ANA:Care sunt planurile tale pentru urmatorul sezon?

TUDOR: Așa cum spuneam mai sus, intenționez să fac întregul sezon de coastă și dacă o să am posibilitatea să particip și la câteva raliuri. Dacă ar fi să fiu mai îndrăzneț în gânduri aș încerca să fac o etapă de campionat european.

ANA: Ce ne poți spune despre masina cu care ai participat in acest sezon?

TUDOR: O iubesc! De când eram încă doar un puști și mergeam la karting visam ca într-o zi să merg măcar o dată la o competiție cu Evo. Se pare că am fost un copil cuminte sau cineva acolo sus mă iubește și mi-am îndeplinit acest vis. “ The beast “ chiar m-a făcut să mă îndrăgostesc și în momentul de față nu-mi doresc să merg cu altceva. Este o mașină cu specificații de top pentru grupa N și foarte bine întreținută, datorită lui Groza Elisei.

ANA: Cine sunt cei care ti-au stat alaturi etapa de etapa?

TUDOR: Nu sunt mulți, dar prefer calitate nu cantitate, iar oamenii care împărtășesc aceiași frumoasă nebunie ca și mine, în primul rând familia și prietenii apropiați, în al doilea rând echipa tehnică formată din Groza Elisei si Fazacas Dorin cărora le mulțumesc pentru tot ce au făcut pentru mine de-a lungul carierei mele și cu care am o colaborare foarte bună. Nu în ultimul rând, partenerii mei fără de care eu nu puteam ajunge la start. Iar așa ca în încheiere, de departe cel mai important membru al staff-ului este fiul meu Matei, care sper că în câțiva ani să îmi calce pe urme.

ANA: Pentru urmatorul sezon plănuiești sa schimbi materialul de concurs?

TUDOR: La această întrebare pot să dau cel mai concret răspuns și anume că nu voi schimba materialul de concurs, având în vedere că a fost dragoste la prima vedere și vreau să avem o relație pe termen lung.

Speram ca sezonul 2022 sa fie unul prielnic iar Tudor impreuna cu echipa sa ajunga la cat mai multe linii de start, fie ele de viteza in coasta sau raliu.

Urmatorul interviu ne va aduce alaturi un pilot ce in noul sezon isi va face debutul in liga principala a Campionatului National de Viteza in Coasta.

Credit foto: Catalin Stoia, Ana -Maria Florea, Ilie-Marius Boboaca.


Tags: , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Hypercar-Ul Hybrid PEUGEOT 9X8: designul suprem

Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9x8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o...

Închide