Vitesco Technologies MINI Electric Racing pe Transalpina

| 10 iunie 2021 | 0 Comments

Dominic Marcu a revenit la comenzile Vitesco Technologies MINI Electric Racing pentru a treia etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă, la Rânca. Cursa a fost una cu multe provocări, trasele lungi şi rapide nefiind teritoriul preferat al maşinii de curse electrice, dar şi o oportunitate de noi teste şi măsurători pentru echipa Vitesco Technlogies, în căutarea optimizărilor aerodinamice. Din 47 de maşini înscrise la start, MIMI a terminat în a doua jumătate a clasamentului, pe locul 40.

Etapa de pe Transalpina a fost cea mai lungă de până acum din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, cu o lungime de 5.025 m. A fost cea mai solicitantă provocare pentru MINI de până acum, dar şi o ocazie foarte bună de a înţelege comportamentul sistemului electric la solicitare maximă, în urcare, în regim de viteză mare şi pe o distanţă lungă, totul sub coordonarea echipei Vitesco Technolgies.

„A fost o cursă grea, dar e minunat să participi pe unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, pe Transalpina. Pentru pilotajul unui automobil electric e necesar să avem o abordare strategică diferită, care să aibă în vedere managementul termic”, a declarat pilotul proiectului, Dominic Marcu.

Regimul extrem de condus a dus şi la cel mai mare consum pe urcare, de peste 5 kWh. Singurul automobil electric din competiţie a fost încă o dată realimentat cu o staţie pusă la dispoziţie de Renovatio, cea mai mare reţea de staţii de încărcare pentru automobile electrice din România, dar şi cu sprijinul organizatoric al echipei Federaţiei de Automobilism Sportiv.

,,Suntem una din primele ţări europene unde automobilele electrice devin o prezenţă obişnuită la competiţiile naţionale şi aici trebuie să mulţumim FRAS pentru deschidere şi entuziasmul cu care am fost primiţi. Suntem al doilea echipaj care reuşeşte să fie prezent constant la startul mai multor campionate naţionale. Este un sezon de învăţare care ne aduce multe provocări, dar ne arată că există un viitor clar pentru automobilele electrice. Aşteptăm etapele tehnice de coastă, aşa cum este Sinaia, să demonstrăm potenţialul sportiv al MIMI. Deja prin confruntarea directă cu modele electrice care dezvoltă dublul de putere, aşa cum a fost plasarea în faţa mai multor modele Tesla la etapa de Super Slalom, am arătat că putem să producem câteva surprize. Am semnat mai multe premiere istorice la nivel global şi vrem să continuăm să facem mai multe premiere şi pe viitor”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager MINI România, citat de autostiri.ro.

De la mare, la munte

Povestea celei mai „rapide galerii de artă” a continuat cu o lucrare de artă creată de ilustratori români pentru brandul George al BCR, într-un proiect coordonat de One Night Gallery. La Mangalia, la prima cursă de Super Rally, pe acoperişul MIMI a debutat o lucrare ,,de sezon”, perfectă pentru Mangalia: ,,Summertime” a fost creată în 2019 de artista Alina Marinescu şi este inspirată de toropeala din zilele interminabile de vară. Este ca o invitaţie la visare şi relaxare, ca un reminder să ne bucuram de prezent cu toate mijloacele pe care le avem la îndemână. Lucrarea a rămas pe acoperişul MIMI şi la Rânca, cu gândul la începutul verii.

Alături de Fundaţia Motivation

După ce la Mangalia Super Rally, Ciprian Lupu a scris istorie ca unul din primii piloţi în scaun rulant care au concurat vreodată cu un automobil electric, MIMI poartă cu mândrie logo-ul Motivation pe parbriz.

Fundaţia Motivation România este o organizaţie nonguvernamentală, nonprofit, creată în 1995 pentru a veni în sprijinul copiilor şi adulţilor cu dizabilităţi. Serviciile pe care le oferă acoperă o gamă largă de nevoi, de la evaluare şi echipament adaptat pentru diferite tipuri de dizabilităţi motorii la recuperare activă şi instruire pentru viaţă independentă alături de un instructor în scaun rulant, sport adaptat, consultanţă pentru accesibilizarea spaţiilor şi angajare. Până în prezent, Motivation a redat libertatea de mişcare şi speranţa într-o viaţă împlinită pentru mai mult de 25.800 de persoane cu dizabilităţi din România.

Din anul 2017, Fundaţia Motivation România derulează campania de informare şi conştientizare #PeBune?, care are drept scop eliberarea locurilor de parcarea dedicate persoanelor cu dizabilităţi şi ocupate abuziv. Mesajul central al campaniei este „Persoanele cu dizabilităţi NU ÎŞI DORESC loc de parcare dedicat, însă AU NEVOIE de el.”, tocmai pentru a arăta diferenţa între un moft şi o nevoie reală. Susţinătorii campaniei pot da acest mesaj mai departe prin distribuirea de pliante informative sau prin afişarea de autocolante pe maşinile personale. De asemenea, marile magazine sau administratorii de parcări pot deveni parteneri ai campaniei prin afişarea mesajului la locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilităţi. Mai multe informaţii pe www.motivation.ro.

„Pentru noi, Ciprian este un erou adevărat, ne inspiră prin forţa lui de a depăşi dificultăţi şi de a-şi urmări visul. Este o mare bucurie că am putut să colaborăm şi sperăm să găsim şi alte pretexte în viitor”, explică Alex Şeremet.

Următoarele competiţii

MIMI continuă calendarul plin de evenimente şi în luna iunie. Următoarea oprire va fi pe 19 iunie, la Târgu Mureş, la a doua etapă de Super Rally a sezonului, una care se anunţă foarte spectaculoasă şi cu o prezenţă importantă a publicului. Pe 25-26 iunie, Dominic revine în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, la etapa de la Reşiţa.

MINI Cooper SE

Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piaţă în luna martie 2020. Modelul este susţinut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh şi asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP şi 270 Nm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.

Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme faţă de MINI Cooper S (3 uşi) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spaţiul interior şi pentru bagaje nu este afectat.

Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puţin 30 de milimetri faţă de MINI Cooper S, distribuţia optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obţină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanţele dinamice sunt susţinute şi de noul sistem ABR pentru controlul patinării roţilor faţă, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid faţă de unul convenţional, o unitate de control specială, amplasată în zona punţii faţă, este dedicată funcţiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracţiunea la demaraj şi stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât şi la accelerare la ieşirea din virajele strânse.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing „MIMI” #37

Modelul de bază: MINI Cooper SE

Motor electric sincron

Putere maximă: 135 kW/184 CP

Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm

Putere maximă la recuperare: 50 kW

Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.

Modificări (în acest moment):

eliminare scaune, capitonaje, airbaguri;

roll-cage produs de service omologat FRAS;

scaune sport Sparco FIA 2019;

centuri de siguranţă în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;

jante 17″ Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);

pneuri Michelin;

alte elemente de siguranţă: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA;

stingător de incendiu AUTOMAT FIA;

suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;

distanţiere de roată pentru mărire ecartament.

Povestea numărului 37

În prezentările din 2020, MINI Electric Racing s-a aliniat la start cu numărul 37. Este o referinţă la trecutul sportiv al mărcii, afirmat de la începutul anilor ’60 în raliuri, sub pregătirea legendarului John Cooper. Acesta se orienta către Mini ca platformă sportivă, după ce în 1959 şi 1960 crea şasiul câştigător în Formula 1 şi punea bazele monopostului modern, cu motor amplasat spate. Modificările pe care le pregătea pentru modelele Mini aveau să fie cunoscute ca modelele Mini Cooper şi ulterior Mini Cooper S. Prima victorie importantă avea să fie obţinută în 1962 de Pat Moss, sora legendarului Stirling Moss, în Raliul Lalelelor (Olanda). Cele mai importante victorii Mini aveau să vină la Monte Carlo, în 1964, 1965 şi 1967. Prima dintre acestea avea să fie asigurată de pilotul Patrick „Paddy” Hopkirk şi navigatorul Henry Liddon. Numărul cu care concurau: 37.

Performanţa a definit imaginea sportivă MINI pentru totdeauna. În ultimii ani, MINI s-a remarcat pe circuit, aşa cum sunt campionatele monomarcă MINI Challenge şi, cel mai important, în Raliul Dakar, unde marca a obţinut patru victorii consecutive (2012-2015) şi a revenit cu alte două în 2020 şi 2021.

Pilotul oficial – Dominic Marcu

Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu, cu o experienţă de patru ani în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. În sezoanele 2015 şi 2019 a obţinând mai multe victorii şi clasări pe podium în clasele A1 şi N1. Dominic are o lungă serie de colaborări cu BMW Group România din postura de trainer de pilotaj. Iarna îl găseşte pe pârtiile din Valea Prahovei, unde a fost sportiv de performanţă în Campionatul National de Ski Alpin şi acum a înfiinţat şi conduce Şcoala de Ski şi Snowboard Snowline. „Din punct de vedere al pilotajului, am fost plăcut surprins, m-am obişnuit destul de repede cu maşina şi cu noul stil de pilotaj, destul de diferit faţă de tot ce am condus până acum. Sunt convins ca vom reinventa motorsportul şi ca în viitor vom vedea cât mai multe maşini electrice prezente la start”, declară Dominic Marcu.

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Battlecross X31: cea mai nouă anvelopă motocross Bridgestone oferă motocicliștilor tracțiune și aderență uimitoare, precum și stabilitate și autonomie sporite

Anvelopa Motocross Bridgestone Battlecross X31 le permite motocicliștilor să-și intensifice jocul pe teren accidentat.Bridgestone Battlecross X31 aplică cele mai noi...

Închide