Un titlu național și podiumuri internaționale pentru constănțeanul Alexandru Cascatău la final de sezon

| 25 noiembrie 2019 | 0 Comments

În urma celui mai de succes an competițional de până acum, Alexandru Cascatău a reușit să își treacă în cont un titlu în Romanian Endurance Series, precum și podiumuri în cursele internaționale, la Spa-Francorchamps precum și în cursa de 24 de ore de la Zolder. Constănțeanul în vârstă de 27 de ani încheie astfel sezonul 2019 cu cele mai bune rezultate din cariera sa de pilot de curse, și speră să continue parcursul ascendent și în noul deceniu. Acesta este rezumatul parcursului său din acest an.

Pentru prima dată în Campionatul European

Alexandru a început sezonul internațional tot cu echipa olandeză BMW Team Van der Horst, cu care a reușit să își asigure poziția a treia la clasă în campionatul belgian de anduranță – Belcar Endurance Championship – în 2018. De data aceasta debutul a venit în Campionatul European 24H Series, în cursa de 12 ore de la Spa-Francorchamps. Echipa s-a prezentat pe circuitul de Formula 1 din Ardeni cu o mașină mai puternică decât în anul precedent – un BMW E90 330i de categorie A3. Românul a făcut echipă cu Bjorn Vinken (BEL), Mauro Mercuri (ITA) și Steven Dewulf (BEL).

Din păcate problemele tehnice apărute deja din calificări au ținut echipajul departe de un podium, iar echipa a fost nevoită să piardă patru ore de cursă. Defecțiunile apărute au impus folosirea mașinii de rezervă, de o specificație mai lentă. Astfel, un loc cinci la sfârșitul celor 12 ore a fost rezultatul maxim posibil, potențialul nefiind realizat, însă aclimatizarea în Campionatul European a fost bună și lipsită de incidente pe pistă.

Saltul la prototipuri cu cockpit închis

Progresul s-a materializat în primă fază prin trecerea la o clasă superioară în Belcar, unde Alexandru a bătut palma cu cei de la VGL Racing pentru a pilota prototipul Saker RapX, împreună cu Kata Bozo (HUN) și Joel Uylenbroeck (BEL). A urmat o serie impresionantă de pole position-uri, unde românul a reușit să fie cel mai rapid pilot din calificări în toate cursele la care a participat.

Acesta și-a demonstrat superioritatea mai ales pe ploaie la Zolder, în a doua cursă a anului, ce a fost ținută în același weekend cu campionatul german de turisme (DTM). Fiind aflat la prima cursă în condiții furtunoase la Zolder, acesta a urcat până pe locul al optulea la general, într-o mașină din clasa 5, amestecându-se printre categoriile cu mașini net superioare.

Problemele de fiabilitate au compromis însă progresul echipajului cu numărul 12, Saker-ul RapX cedând de două ori din postura de lider distanțat al întrecerii. Un loc secund la Spa-Francorchamps, a demonstrat abilitatea românului, căci a venit din nou în urma unor probleme tehnice, ce au trebuit menajate. A fost încă un podium obținut de Alex pe cel mai faimos circuit al Belgiei, unde a și învins în 2018.

Dominație totală în Romanian Endurance Series

Pe plan intern, constănțeanul s-a aliniat la start alături de Ciprian Petrăreanu cu o Honda Civic Type-R în Romanian Endurance Series – seria autohtonă de anduranță având anul acesta etape programate la București, dar și pe circuitul nou de lângă Târgu Mureș – Transilvania Motor Ring.

Participând la patru etape și opt curse în total (fiecare etapă având programate două curse a câte o oră fiecare), Cascatău a menținut un record imbatabil de pole position-uri și victorii – adunând maximul posibil – patru pole-uri, respectiv opt victorii, la clasa A2. Campionatul a fost adjudecat astfel cu o etapă îninte de final, Alexandru savurând primul titlul din carieră.

Trecerea și afirmarea imediată la clasa supremă

Surpriza anului a venit odată cu etapa de 24 de ore de la Zolder. Deși participarea la cursă era în dubiu, echipa elvețiană T2 Racing i-a oferit lui Alex oportunitatea de a concura la clasa supremă a campionatului Belcar, cea de prototipuri, la bordul unei Norma M20 FC. Echipa a înscris două astfel de mașini, echipajul cu numărul 67, fiind format din Alex Cascatău, Stephan Britzinger (DEU), Mike Fenzl (CH), Marc Weber (CH), Dirk Vleugels (DEU).

Fără a avea oportunitatea de a testa materialul de concurs în prealabil, Alex a impresionat încă de la primele minute la bordul portotipului. A reușit să fie cel mai rapid pilot din echipaj, iar în antrenamentele de noapte un timp rapid pe tur i-a adus locul al doilea în clasament, la mică distanță de rivalii cu experiență în astfel de prototipuri.

Plecând de pe poziția a șasea, Alex a preluat comenzile Normei pe la miezul nopții, după trei accidente ale coechipierilor. Cu mașina avariată a reușit să înregistreze al doilea cel mai rapid tur pe parcursul celor 24 de ore și să urce constant în clasament. Duelul din orele dimineții cu Frederic Vervisch (BEL), pilot de uzină Audi, a fost confirmarea vitezei pure a lui Alex, care a reușit să țină pasul cu piloți profesioniști, renumiți pe plan internațional.

În cele din urmă primul podium al unui pilot român la cursa de 24 de ore de la Zolder a venit odată cu locul al treilea pe care constănțeanul a reușit sa și-l adjudece, în ciuda problemelor avute de către coechipierii săi în cursă.

Țelul pentru anul următor va fi rămânerea în clasa de prototipuri și concentrarea tuturor eforturilor pe parcursul internațional. Anul competițional va începe la finele lunii ianuarie, când Alex va lua parte la selecția pentru o bursă în Ginetta Supercup, în Marea Britanie.

Credit foto: Mick Truyts; Ivan Tarantsov Photography; Tino Jacobs Photography.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul Opel Insignia aduce în segment ultima generație de lumini IntelliLux LED® Pixel. Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles

Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles. Opel dezvăluie primele imagini cu noul Insignia.

Închide