San José este vizat pentru a deveni oraș-pilot pentru un serviciu automat, la cerere, de comandă a autovehiculelor

| 12 decembrie 2018 | 0 Comments

Zona de testare va fi San Carlos/Stevens Creek între zona centrală și de vest a orașului San José.

Aplicația pentru serviciul de comandă a autovehiculelor la cerere va oferi o experiență de conducere automatizată unei comunități selectată de utilizatori.

Amplasat pe malul sudic al Golfului San Francisco, în Silicon Valley, cu o populație de peste un milion de locuitori, San José este al treilea oraș ca populație din California. Orașul va fi folosit ca oraș-pilot pentru testarea serviciului de comandă a autovehiculelor la cerere, cu un grad ridicat de autonomie sau conducere complet autonomă (nivel SAE 4/5), anunțat recent de Bosch și Daimler. Se preconizează că testarea serviciului va începe în cea de-a doua jumătate a anului 2019.

Cele trei părți au semnat un memorandum de înțelegere în acest scop. Folosind autovehicule automate Mercedes-Benz Clasa S, Bosch și Daimler își propun să ofere serviciul unei comunități selectate de utilizatori din zona San Carlos/Stevens Creek dintre centrul și vestul orașului San José.

Deoarece în următoarele două decenii se estimează o creștere de 40 de procente a populației, zona metropolitană se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari privind transportul.

În plus, San José dorește să se pregătească pentru un viitor în care autovehiculele autonome vor circula pe drumurile publice.

„Proiectul-pilot este o oportunitate pentru a analiza modul în care autovehiculele autonome ne pot ajuta să facem față cerințelor viitoare privind transportul”, afirmă Sam Liccardo, primarul orașului San José, citat de autostiri.ro. „Susținem conducerea autonomă de mai mulți ani. Cu acest proiect-pilot vom dobândi informații importante privind cel mai bun mod de conectare a autovehiculelor complet autonome cu utilizatorii serviciilor de mobilitate din viitor”, afirmă dr. Michael Hafner, vicepreședinte al diviziei Drive Technologies and Automated Driving din cadrul Daimler AG, citat de autostiri.ro.

„Trebuie să regândim transportul în mediul urban. Conducerea autonomă ne va ajuta să avem o imagine completă asupra traficului urban din viitor”, afirmă Dr. Stephan Hönle, vicepreședinte senior al diviziei de Conducere automatizată din cadrul Robert Bosch GmbH.

Aplicația pentru serviciul de comandă a autovehiculelor la cerere, gestionată de către departamentul Servicii de mobilitate din cadrul Daimler, va demonstra modul în care serviciile de mobilitate, precum utilizarea în sistem car-sharing a autovehiculelor (car2go), comanda autovehiculelor (mytaxi) și platformele multimodale (moovel) pot fi conectate în mod inteligent.

Operațiunea de test va furniza informații cu privire la modul în care autovehiculele cu grad ridicat de autonomie sau complet autonome pot fi integrate într-o rețea de transport multimodal.

Obiectivul este de a oferi o experiență digitală fără cusur, în care o comunitate selectată de utilizatori are posibilitatea de a comanda un autovehicul care se conduce singur, monitorizat de un șofer de siguranță, și de a se deplasa complet autonom de la o poziție specificată de unde va prelua clientul și până la destinație.

Autovehiculele autonome fac mobilitatea urbană mai atrăgătoare

Prin eforturile depuse pentru a dezvolta o conducere cu grad ridicat de autonomie și complet automatizată (nivel SAE 4/5) pentru mediul urban, Bosch și Daimler doresc să îmbunătățească fluxul traficului în orașe, să sporească siguranța rutieră și să furnizeze un element important pentru modul de funcționare a traficului în viitor.

Printre altele, tehnologia va spori atractivitatea utilizării în sistem de car-sharing. Fără a compromite siguranța în timpul conducerii, tehnologia va permite oamenilor să își folosească timpul petrecut în autovehicule în cel mai eficient mod și va deschide noi oportunități de mobilitate pentru persoanele fără permis de conducere.

Angajații Bosch și Daimler împart aceleași clădiri de birouri

Angajații Bosch și Daimler implicați în proiectul de dezvoltare lucrează împreună în echipe în două regiuni: în regiunea metropolitană Stuttgart din Germania și în Statele Unite, în regiunea Sunnyvale din Silicon Valley, între San José și San Francisco. Lucrând în aceleași clădiri de birouri, comunicarea rapidă între departamente este garantată, iar traseele decizionale sunt scurte. În același timp, echipele se pot baza pe cunoștințele combinate ale colegilor din companiile-mamă.

Angajații celor două companii dezvoltă împreună conceptele și algoritmii sistemelor de conducere cu un grad ridicat și complet de automatizare. Sarcina Daimler este de a integra sistemul de conducere în autovehicule. Compania furnizează autovehiculele de proiectare, facilitățile de testare și autovehiculele pentru flota de testare necesare. Compania Bosch este responsabilă pentru componentele specificate în cadrul activității de dezvoltare, cum ar fi senzori, sistemele de acționare și unitățile de control.

În scopurile testării, Bosch și Daimler folosesc laboratoarele și platformele de încercare, plus centrele de testare din Germania. Imediat ce a obținut Permisul de testare a autovehiculelor autonome din partea Direcției de Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din California în 2014, Mercedes-Benz a testat autovehicule autonome în regiunea Sunnyvale/California.

Din 2016, compania a obținut o aprobare similară pentru zona metropolitană a orașului Stuttgart din Germania. La începutul anului 2013, Bosch a fost primul furnizor de automotive la nivel global care a testat conducerea autonomă (nivel SAE 3) pe drumurile publice din Germania și Statele Unite.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

 


Tags: , , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Primul autobuz robot din lume circulă cu anvelope Nokian Hakkapeliitta

Autobuzul Gacha, dotat cu pneuri de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3, a fost introdus în serviciul de transport public în martie...

Închide