Reîncepe aventura electrică a primului automobil de curse din lume MINI Cooper SE

| 15 aprilie 2021 | 0 Comments

Echipajul Vitesco Technologies MINI Electric Racing se pregăteşte pentru primul sezon integral în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Protagoniştii vor fi MIMI, aşa cum este deja supranumit primul MINI Electric din lume care a luat startul la o competiţie de viteză, şi Dominic Marcu, pilotul oficial pentru Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

MINI Electric Racing a avut prima cursă de viteză în 2020, chiar la Cheile Grădiştei. Faţă de cursa de debut din sezonul trecut, maşina a primit o serie de îmbunătăţiri importante la nivel de dinamică. În atelierul de service Automobile Bavaria, unul din partenerii proiectului, modelul a primit o suspensie KW special creată pentru modelul electric, cu reglaje individuale atât pe compresie, cât şi pe detentă şi care au redus garda la sol cu 20 mm. Pentru un comportament dinamic optimizat, MIMI a primit şi un set de distanţiere, care au mărit ecartamentul pe ambele punţi cu 20 mm.

După testul de anduranţă cu anvelopele de stradă Michelin Pilot Sport, în acest sezon vor fi utilizate anvelope Michelin Motorsport pentru cursele de coastă. Michelin Pilot Sport, anvelopele care au demonstrat un comportament excelent pe orice suprafaţă şi o durabilitate remarcabilă, vor fi în continuare utilizate pentru o serie de proiecte speciale şi participări în Campionatul Naţional de Super Slalom, dar şi în condiţii de vreme rea, aşa cum se anunţă la Cheile Grădiştei pentru acest weekend.

,,Aştept cu nerăbdare prima etapă din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Sunt foarte bucuros că o să fiu la start cu MIMI, în calitate de concurent. Obiectivul este de a avea un rezultat cât mai bun în clasamentul general, să învăţ cât mai multe despre maşină şi să reuşim să o dezvoltăm de la o etapă la alta. Experienţa de pilotaj electric vine cu noi perspective, noi provocări, dar are şi un potenţial dinamic remarcabil. Sper ca de-a lungul sezonului să devenim tot mai rapizi”, declară Dominic Marcu.

Dominic va participa în acest sezon cu numărul de concurs 37, o referinţă la performanţele Mini în motorsport în anii ’60, care au culminat cu trei victorii legendare în Raliul Monte Carlo. Un alt element unic pe automobil este un set de mesaje supriză care va fi afişat în locul numerelor de înmatriculare.

Prima cursă de coastă este o referinţă importantă în dezvoltarea modelului. Anul anterior, Dominic Marcu alerga cu maşina de serie, în deschiderea cursei, fără nicio modificare. Participarea de acum va demonstra efectele primelor dezvoltări ale automobilului. Cu noi suspensii, reducerea de masă, dar şi rigidizarea asigurată de sistemul de roll-cage, MINI are un potenţial dinamic superior. Etapa de la Cheile Grădiştei va fi şi o bază importantă de teste pentru dezvoltarea pregătită de Vitesco Technologies pentru managementul termic şi livrarea puterii maxime pe toată perioada concursului.

Şi în acest an, George, primul banking inteligent, va transforma MIMI în cea mai rapidă galerie de artă din lume – la fiecare eveniment, proiectul va prezenta o lucrare de artă creată de ilustratori români pentru brandul George, într-un proiect coordonat de One Night Gallery.

Proiectul MINI Electric Racing este un demers de echipă, cu o serie de parteneri care adaugă valoarea proiectului. Acest sezon va marca noi colaborări, parteneri care vor contribui cu competenţele lor la proiect.

MIMI – cea mai rapidă galerie de artă din lume

La Cheile Grădiştei, MIMI va prezenta lucrarea „A New Now”, în care omul își acceptă rolul de observator al naturii și se subordonează regulilor acesteia, realizată de Mircea Popescu. Acesta explică: ,,Cred că omul ar trebui să se concentreze pe asimilarea progresului tehnologic, științific și spiritual care a fost deja atins și care crește direct proporțional cu capacitatea de a înțelege universul. Am ales deci să realizez o lucrare despre înțelegerea și acceptarea normalității generate de dinamica universului. Compoziția pe care am ilustrat-o este preponderent abstractă, singurul element figurativ care face referire indirect și la om, fiind racheta care explorează cosmosul. Ca structură compozițională, aș putea asemăna elementul geometric principal cu un monolit împărțit în registre, având rolul unui portal către spațiul cosmic. În fiecare registru se petrece o interacțiune între diverse forme abstracte, care se echilibrează, se completează reciproc indiferent de structura și dinamica lor. Cumva fiecare dintre aceste registre corespunde unui punct de vedere, unui mod de a înțelege natura lucrurilor, în strânsă legătură cu planul astral din background”.

Despre Mircea Popescu, artistul care a semnat lucrarea „A New Now”

Mircea Popescu este un artist vizual care reflectă într-un stil minimalist fragmente din realitatea sa imediată, în compoziții ce tranzitează suporturi variate, de la hârtie, pânză și ziduri la suport digital și instalații tridimensionale. Găsindu-și inspirația în flowul lucrurilor care îl înconjoară, Mircea Popescu și-a creat o arhivă de elemente vizuale stilizate geometric – un alfabet personal aflat într-o continuă schimbare. Spațiul compozițional al lucrărilor sale permite desfășurarea unor geometrii absurde. Se joacă cu iluzia spațiului infinit și imponderabil, în care planurile se dezvoltă organic, asemenea unui puzzle, fără să țină cont de regulile perspectivei.

Urmărește de la distanță obsesia omului pentru „noul” din arta contemporană și societate, având convingerea că „noul” de astăzi este un remake al „noului” de ieri, dar produs cu tehnologia de astăzi. Fiind preocupat de geometria, sinteza și armonia formelor și de fantasticul pe care viaţa cotidiană ni-l poate oferi, Mircea Popescu asamblează „inginerește” un univers pop-constructivist cu un caracter ludic.

Eforturi de pionierat FRAS. Urmăriţi live performanţa MIMI

MINI Electric Racing a debutat în campionat după eforturile de pionierat ale Kaufland Rally Team. A fost unul dintre primele proiecte de acest gen din lume şi inspiraţie pentru toate demersurile viitoare.

Federaţia Română de Automobilism Sportiv a făcut eforturi remarcabile pentru vizibilitatea sportului cu motor în condiţiile dificile ale pandemiei. Cursele pot fi urmărite live pe Facebook, pe pagina federaţiei, şi pe canalele Look Sport.

,,Mă bucur enorm că există o continuitate în acest proiect pe care îl apreciem enorm. Am fost alături de proiectul MINI Electric Racing încă de la început şi faptul că maşina va face un campionat întreg în 2021 arată că a meritat susţinerea şi aprecierea Federaţiei”, a declarat Norris Măgeanu, preşedintele FRAS.

MINI Cooper SE

Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piață în luna martie 2020. Modelul este susținut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh și asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP și 270 Nm, asigurând o accelerație 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.

Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme față de MINI Cooper S (3 uși) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spațiul interior și pentru bagaje nu este afectat.

Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puțin 30 de milimetri față de MINI Cooper S, distribuția optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obțină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanțele dinamice sunt susținute și de noul sistem ABR pentru controlul patinării roților față, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calități superioare de condus în orice condiții de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid față de unul convențional, o unitate de control specială, amplasată în zona punții față, este dedicată funcțiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracțiunea la demaraj și stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât și la accelerare la ieșirea din virajele strânse.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing „MIMI” #37

Modelul de bază: MINI Cooper SE

Motor electric sincron

Putere maximă: 135 kW/184 CP

Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm

Putere maximă la recuperare: 50 kW

Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.

Modificări (în acest moment):

eliminare scaune, capitonaje, airbaguri;

roll-cage produs de service omologat FRAS;

scaune sport Sparco FIA 2019;

centuri de siguranță în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;

jante 17″ Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);

pneuri Michelin;

alte elemente de siguranță: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA;

stingător de incendiu AUTOMAT FIA;

suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;

distanţiere de roată pentru mărire ecartament.

Povestea numărului 37

În prezentările din 2020, MINI Electric Racing s-a aliniat la start cu numărul 37. Este o referință la trecutul sportiv al mărcii, afirmat de la începutul anilor ’60 în raliuri, sub pregătirea legendarului John Cooper. Acesta se orienta către Mini ca platformă sportivă, după ce în 1959 și 1960 crea șasiul câștigător în Formula 1 și punea bazele monopostului modern, cu motor amplasat spate. Modificările pe care le pregătea pentru modelele Mini aveau să fie cunoscute ca modelele Mini Cooper și ulterior Mini Cooper S. Prima victorie importantă avea să fie obținută în 1962 de Pat Moss, sora legendarului Stirling Moss, în Raliul Lalelelor (Olanda). Cele mai importante victorii Mini aveau să vină la Monte Carlo, în 1964, 1965 și 1967. Prima dintre acestea avea să fie asigurată de pilotul Patrick „Paddy” Hopkirk și navigatorul Henry Liddon. Numărul cu care concurau: 37.

Performanța a definit imaginea sportivă MINI pentru totdeauna. În ultimii ani, MINI s-a remarcat pe circuit, așa cum sunt campionatele monomarcă MINI Challenge și, cel mai important, în Raliul Dakar, unde marca a obținut patru victorii consecutive (2012-2015) și a revenit cu alte două în 2020 şi 2021.

Pilotul oficial – Dominic Marcu

Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu, cu o experiență de patru ani în Campionatul Național de Viteză în Coastă. În sezoanele 2015 și 2019 a obținând mai multe victorii și clasări pe podium în clasele A1 și N1. Dominic are o lungă serie de colaborări cu BMW Group România din postura de trainer de pilotaj. Iarna îl găsește pe pârtiile din Valea Prahovei, unde a fost sportiv de performanță în Campionatul National de Ski Alpin și acum a înființat și conduce Școala de Ski și Snowboard Snowline. „Din punct de vedere al pilotajului, am fost plăcut surprins, m-am obișnuit destul de repede cu mașina și cu noul stil de pilotaj, destul de diferit față de tot ce am condus până acum. Sunt convins ca vom reinventa motorsportul și ca în viitor vom vedea cât mai multe mașini electrice prezente la start”, declară Dominic Marcu.

Credit foto: Bogdan Paraschiv

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
DTO Rally Team atacă Raliul Perla Harghitei în formație completă

Cu două etape programate în primele luni ale anului, sezonul 2021 al Campionatului Național de Raliuri Betano continuă în acest...

Închide