spot_img

Razvan Hodea: ,,Eu sunt omul care se urca in toate trenurile, trebuie sa ai curaj sa pierzi, trebuie sa ai curaj sa fi la linia de start …”

In materialul de astazi ne indreptam atentia spre RoTac. Fondat in 2015, Romanian Time Attack Challenge este un campionat ce se desfasoara pe circuit si incurajeaza in totalitate intrecerile intr-un cadru legal si sigur, venind astfel in sprijinul tuturor iubitorilor de adrenalina ce doresc sa isi testeze si depaseasca limitele.

,,ROTAC este prescurtarea pentru Romanian Time Attack Challenge, un campionat de Time AttackⓇ, una din formele de bază ale motorsportului pe patru roți. Se adresează tuturor piloților, amatori și profesioniști deopotrivă, punându-le la dispoziție un mediu organizat, competitiv și sigur, în care să își dezvolte atât performanțele personale cât și cele ale automobilelor cu care concurează.

Înscrierile sunt încadrate într-una din cele șase clase de concurs pe baza unui index de performanță calculat în funcție de raportul greutate/putere al automobilului înscris, corectat cu coeficienți pentru îmbunătățirile ce influențează performanța: anvelope, tip de suspensie, elemente aerodinamice.

Acest sistem de clasificare a fost validat și permanent îmbunătățit, de la an la an, pe baza informațiilor acumulate etapă cu etapă. Înainte de fiecare cursă, toate mașinile trec printr-o verificare tehnică realizată de personal calificat și o cântărire care folosește cântare profesionale.

Începând cu sezonul 2018, am introdus și trei clase ROTAC PRO (Pocket Rocket, Clubsprint 500 și Open), unde criteriile de încadrare sunt mai restrictive, pentru a oferi proiectelor dedicate pentru competiție posibilitatea de a concura direct, în paralel cu clasele ”standard”, ne-au marturisit fondatorii acestui campionat.

Ca in orice alta ramura a motorsportului, curajul, adrenalina si emotiile isi fac simtita prezenta chiar si pe circuit. Despre asta am vorbit cu Razvan Hodea, cel care in acest sezon a ocupat victorios cea mai inalta treapta a podimului, in clasa Tunned.

Ana – Maria Florea: De ce motorsport? 

Razvan Hodea: In primul rand , buna ziua! Si va multumesc pentru invitatia de a purta aceasta conversatie referitor la evolutia mea din ultima perioada!   De ce motorsport ? Raspunsul la intrebare poate fi destul de simplu, pentru ca motor si pentru ca sport, dar o sa il dezvolt putin. 

In primul rand este pasiunea pentru masini, atat de la constructia  si dezvoltarea lor, pana la provocarea pentru mine ca pilot amator.  Ideea este ca imi place foarte mult si competitia si pas cu pas, am ajuns de la pasiune si hobby , la perfomanta si sansa de a participa la competitii pe circuit. 

Motorsport pentru ca este locul unde eu consider ca pot sa ma deconetez, intr-un  mediu controlat si organizat,alaturi de prieteni.

Ana – Maria Florea: De unde a aparut pasiunea ta pentru acest sport?

Razvan Hodea: Incerc sa derulez putin viata mea, pasiunea pentru masini , cred ca exista in fiecare din noi,  eu , am crescut intr-un atelier de reparatii auto langa tata-l meu, si cam de pe la 14 ani, fiecare vacanta de vara si dupa scoala, am avut sansa sa invat o meserie  de la el si sa ma dezvolt pe mine in domeniul auto.  Dupa care, imi vine sa rad, m-am indragostit de faimosul film Fast and Furios, cred ca pentru foarte multe din persoanele de generatia mea a fost un impuls si o directie pentru pasiunea asta pentru masini.  Dupa care au urmat acum cativa ani primele curse de masini, de la testat “care pe care “, la indemanare auto si liniute , la prima competitie oficiala mai serioasa din viata mea , VTM Ojdula , campionat regional, unde m-am dus total nepregatit din punctul meu de vedere, si totusi am reusit sa urc pe podium, a fost un impuls si asa a inceput implicarea mea in motorsport si in diferite competitii.

Ana – Maria Florea: Ce ne poti spune despre Rotac? 

Razvan Hodea: Mi-ar placea sa incepem raspunsul la ROTAC explicand ce este de fapt.  ROTAC, adica Romanian Time Attack Challenge este prima competitie de acest fel din Romania, competitie pe care eu o urmaream cu drag in Japonia, unde de fapt a si aparut aceasta ramura.  Aici , practic pe diferite grupe de masini, avem la dispozitie cateva manse de concurs, unde sa ne stabilim cel mai bun timp pe tur de circuit, si ca in fiecare competitie , cel mai bun timp castiga.  

La inceput , am ales ROTAC,  deoarece nu era mult mai scump decat un track day , dar cand am ajuns acolo, participand la tot felul de competitii de-a lungul timpului,  pur si simplu m-am indragostit de atmosfera, de organizare, de aerul proaspat pe care reusesc sa il ofere organizatorii si de nivelul ridicat pe care incearca sa il imbunatateasca de fiecare data.  Eu mereu am zis si am invitat pe toata lumea, probabil cea mai frumoasa competitie din Romania, tinuta pe cele mai mari circuite de la noi si afara, Transilvania Motor Ring, Motorpark Romania, si Hungaroring.

Ana – Maria Florea: Ce te incurajeaza cel mai tare la linia de start?

Razvan Hodea: Familia,prietenii, publicul si dorinta de urca pe podium.

Ana – Maria Florea: Crezi ca pasiunile tale se impletesc bine cu motorsportul?

Razvan Hodea: Eu mereu am incercat sa imbin utilul cu placutul si am cam reusit. Sunt pasionat de masini  si cu aceste masini particip la diferite competitii, deci raspunsul este da.

Ana – Maria Florea: Cum a fost pentru tine sezonul 2019?

Razvan Hodea: Extraordinar, am avut un sezon bun, fara prea multe probleme technice si cheltuieli neprevazute, am reusit in clasa mea din 6 etape sa castig 3, si la fiecare din etape sa urc pe podium. Partenerii si sponsorii ne-au fost sustinut, cale pe care le multumesc lor, colegilor mei si prietenilor. 

Ana – Maria Florea: Cum definesti tu curajul?

Razvan Hodea: Curajul referitor la viata, pentru mine este in felul urmator : Te afli intr-o gara, si intra tot felul de trenuri cu destinatie necunoscuta, ele se opresc in fata ta si se deschid usile, tu ai de ales intre a urca in el si a ajunge intr-o destinatie necunoscuta dar plina de oportunitati/esecuri, sau a ramane pe peron spunand ca iti e bine asa si cine stie ce ti se poate intampla…eu sunt omul care se urca in toate trenurile, trebuie sa ai curaj sa pierzi, trebuie sa ai curaj sa fi la linia de start … este cam la fel si in motorsport… 

Ana – Maria Florea: Ce te caracterizeaza?

Razvan Hodea: Cred ca sunt al dracului de ambitios, uneori incapatanat si foarte competitiv.

Ana – Maria Florea: Ce ne poti spune despre materialul de concurs?

Razvan Hodea: Materialul de concurs in 2019 a fost un Renault Megane RS 265 cup, masina ideala pentru clasa in care m-am dat din punctul meu de vedere, adaptata pentru circuit cu urmatoarele modificari:  Putere 270cp,scaun + centuri curse, eliminat elemente interior pentru usurare, frane adaptate pentru circuit, suspensie+ geometrie roti pentru circuit,raciri suplimentare pentru a rezista pe circuit,fiind foarte competitiva si potrivita pentru stilul meu de pilotaj, venind de pe un Renault Clio.

Ana – Maria Florea: Ce planuri ai pentru sezonul 2020, vei continua tot pe circuit?

Razvan Hodea: Sunt multe planuri pentru anul 2020 ,dar vedem cate reusim sa indeplinim din ele, unele depind de bugetul pentru anul viitor, altele de timp si probleme organizatorice. Cert este ca schimbam materialul de concurs, imi doresc foarte mult sa trec pe tractiune spate si am achizitionat o alta masina pentru sezonul urmator, cu care voi concura in doua clase superioare, nu stiu daca sunt pregatit sa fac acest pas si este clar ca avem foarte mult de muncit sa ne acomodam cu masina,eu mergand in ultimii 5 ani cu tractiune fata, dar speram sa reusim repede si sa incercam sa ne batem pentru titlu de campion in clasa RACE.

Si mai avem cateva proiecte interesante pentru sezonul 2020, pentru public si fani, pentru echipa, dar inca nu sunt finalizate complet, asa ca mai trebuie sa avem putina rabdare.

Despre Razvan si performantele lui au adaugat si cei doi fondatori Alex si Octav cateva mentiuni: ,,După ce a încheiat sezonul 2018 pe locul 2 al unei clase Tuned extrem de disputate, în 2019 Răzvan a schimbat ”materialul de concurs”, trecând de la Clio RS la un Megane RS pe care l-a dezvoltat progresiv, etapă cu etapă.

După o serie de experimente în ceea ce priveste setările și clasări pe locul 3 în primele două curse, rețeta optimă a început sa se întrevadă odată cu prima victorie, în cursa a 3-a a sezonului la doar trei zecimi de secundă de locul doi. Au urmat noi reglaje și în cea de-a doua jumătate a sezonului a obținut 78 de puncte din 87 disponibile, fiind și deținătorul recordului la clasa Tuned, pe Transilvania Motor Ring.

În ansamblu, putem spune cu ușurință că Răzvan a dominat sezonul ROTAC 2019 la clasa Tuned, impunându-se printr-o strategie care a combinat în mod inteligent regularitatea cu trei victorii muncite din greu.”

Ana – Maria Florea: Campion la clasa Tuned 2019. Cat de mult ai sperat la acest titlu? 

Razvan Hodea: Foarte mult mi-am dorit si foarte mult am muncit pentru asta, sute de km pe circuit si cam vreo 3-4 ani de incercari, fiind foarte competitiv si cu Renault Clio in anii precedenti, mereu aparea ba o problema tehnica, ba un concurent mai bun, anul acesta mi-am implinit visul.

Va multumesc pentru ca mi-ati acordat sansa interviului si va felicit si pe voi, cei din media, fara voi lumea motorsportului nu ar functiona cum trebuie!

Credit foto: Gabriel Romosan

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
699CititoriConectați-vă
1,130AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri