Razvan Despa – Giurgiuveanul cu aspiratii mari in motorsport

| 15 decembrie 2021 | 0 Comments

    Dupa cum am observat cu totii de-a lungul acestui sezon, Campionatul National de Indemanare Auto este pepiniera perfecta pentru descoperirea noilor talente in sportul cu motor autohton. Printre debutantii din acest an,s-a remarcat si un tanar de 23 de ani din Giurgiu, care a avut un parcurs ascendent spectaculos,mai ales pe final de campionat. Razvan Despa, caci despre el este vorba, ne-a povestit cate ceva despre pasiunea care efectiv i-a acaparat viata.

  Autostiri.ro: Salut Razvan! Povesteste-ne putin despre tine.

  R.Despa: Salut! Ma numesc Razvan Despa,am 23 de ani si sunt din Giurgiu. In trecut,am petrecut mult timp jucandu-ma pe calculator,punand accentual pe titlurile racing de la vremea aceea,involuntar dezvoltandu-mi o pasiune pentru motorsport. Dupa treminarea liceului,am incercat de doua ori sa fac o facultate, mai intai in Olanda ,apoi la Brasov,dar in ambele dati am renuntat,pentru ca nu simteam ca imi ofera implinire pe nici un plan. Am avut un an de pauza in care mi-am dat timp sa descoper ce imi doresc de fapt sa fac in viitor.

  Autostiri.ro: Cum ai ajuns sa practici efectiv fizic,acest sport?

  R.Despa: In acel an de pauza de care vorbeam mai sus, am profitat de timpul liber si m-am dedicate pasiunilor mele si anume: airsoft,jocuri video si motorsport. Astfel mi-am dat seama ca vreau sa imi pregatesc o masina de competitie si sa concurez intr-un campionat national.

  Autostiri.ro: In afara Campionatului National de Indemanare Auto,unde ai parcurs in acest an,un intreg sezon, ai mai avut astfel de participari?

  R.Despa: Am participat la un eveniment track day si la un altul de tip hotlap,ambele pe circuitul de la Prejmer,cu masina daily, un BMW 318ci,deloc pregatita.

  Autostiri.ro: In cadrul Campionatului National de Indemanare Auto,ai avut in acest an un parcurs extraordinar, majoritatea etapelor urcand pe podium,iar de cateva ori chiar obtinand victoria. Cum te-ai simtit in acest campionat?

  R.Despa: M-am bucurat enorm vazand rezultatele obtinute, mai ales ca ceilalti competitori si-au aratat talentul si rapiditatea pe pista,evoluand cu masini spectaculoase, intrecerea in campionat fiind una destul de acerba.

  Autostiri.ro: In momentul debutului in motorsport, ai beneficiat de asistenta din partea unui instructor sau pilot profesionist?

  R.Despa: Din pacate,nu am avut nici un ajutor din acest punct de vedere. Nu am facut cursuri de pilotaj,nu m-a sfatuit/ajutat nimeni,dar pe viitor vreau foarte mult sa devin pilot profesionist, implicit sa urmez o scoala de pilotaj.

   Autostiri.ro: Masina cu care ai evoluat in acest sezon,a fost pregatita intr-un service dedicat? Ce modificari importante a suferit?

   R.Despa: Am plecat de la idea de a reusii cu un buget cat mai mic. Am stiut de la inceput ce vreau si ce trebuie modificat la masina ca sa o ridic la un nivel competitiv, astfel a fost modificata in proportie de 70-80 %. Intr-o nota amuzanta,am folosit doar piese de top,daca privim topul pe dos. Masina a fost pregatita,modificata si “aranjata” de mine si de tatal meu,in fata casei noastre ,pe trotuar. Astfel,am transformat o Honda Civic din 1998,intr-un mic “tracktool”de aproximativ 130 de cai putere,dintr-un motor de 1500 cmc. Avand o caroserie usoara,reuseste un timp de la 0 – 100 km/h,in circa 7 secunde.

    Autostiri.ro: Cum a reactionat familia ta,cand a vazut catre ce ramura a sportului te-ai indreptat?

    R.Despa: Familia mea a fost impartita. Tata m-a sustinut inca din momentul cand am venit cu idea,dar mama nu a fost prea incantata, pentru ca totusi este un sport periculos si costisitor.

   Autostiri.ro: Ai practicat si alte sporturi?

   R.Despa: Am practicat si inca practic, tenis de camp si kickbox.

   Autostiri.ro: Ce proiecte legate de sportul cu motor,ai pentru sezonul urmator?

   R.Despa: In trecut aveam un BMW E46 318CI. Ei bine,masina a suferit un incident moderat din care a iesit sifonata estetic si nu am reusit sa o readuc la starea initiala. Cu toate acestea,nu m-am putut despartii de ea,asa ca am decis sa ii ofer in continuare un viitor alaturi de mine. Este deja in pregatiri pentru sezonul urmator din ROTAC.

   Autostiri.ro: Dupa cum bine stim cu totii,aceasta pasiune este costisitoare. Beneficiezi de sponsorizari sau doar tu si familia suportati costurile?

   R.Despa: Mare parte din costuri au fost suportate de tatal meu si de mine, dar am primit ajutor si din partea AUTOZONE Giurgiu,cu piese si cauciucuri. Lupt totusi ca in urmatorul an, sa imi promovez la o scara mult mai mare imaginea, ca sa pot atrage mai multi sponsori.

   Autostiri.ro: Am inteles ca esti interesat de competitii pe circuit,dar “viteza in coasta” sau rally ti-ar placea sa practici?

   R.Despa: De rally si viteza in coasta sunt interesat doar ca spectator, aceste competitii nu sunt genul meu, mie placandu-mi intrecerea directa, roata la roata. Imi doresc ca pe viitor, sa concurez pe circuit la nivel international.

   Autostiri.ro: Mai ai si alte proiecte de viitor, legate de motorsport?

   R.Despa: Momentat vreau sa reusesc ceea ce mi-am propus, sa atrag scoli de pilotaj si ateliere destinate masinilor de competitie,care sa ma sustina.Imi doresc sa evoluez in aceasta industrie si sa imi maresc imaginea de pilot in Romania,iar mai tarziu la nivel international.

   Autostiri.ro: Multumim Razvan pentru declaratii si iti dorim bafta maxima in sezonul urmator!

   R.Despa: Multumesc si eu pentru oportunitatea de a sustine acest interviu si sa ne vedem la anul ,la boxe!

      Sa remarcam faptul ca tanarul dar deja titratul pilot,a obtinut de-a lungul acestui an,in cadrul Campionatului National de Indemanare Auto, nu mai putin de 15 podiumuri (cumulate open, sprint,D2),dintre care peste 5 victorii, iar in finalul sezonului titlul de vicecampion la grupa/clasa Open si Debutanti 2, respectiv pozitia a treia la Sprint.

Interviu realizat de Ilie- Marius Boboaca.

Credit foto: Ilie- Marius Boboaca


Tags: , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Hypercar-Ul Hybrid PEUGEOT 9X8: designul suprem

Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9x8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o...

Închide