spot_img

Raul Badiu și Gabriel Lazăr: start pe asfaltul din Corsica

Cu o lună și jumătate de pauză de la etapa de debut a sezonului 2019, Campionatul Mondial de Raliuri pentru juniori lasă în urmă iarna și zăpada din Suedia și se îndreaptă către asfaltul de pe una din cele mai mari insule din Marea Mediterană.

Corsica va fi în acest weekend gazda unuia dintre cele mai cunoscute raliuri, celebru pentru numeroasele viraje care șerpuiesc din zona de coastă până în înălțimile munților, pe drumuri pitorești și înguste care vor testa limitele echipajelor și mașinilor de concurs. Cunoscut ca raliul celor 10.000 de viraje, Turul Corsicii programează aproximativ 347 de kilometri cronometrați în care strategia, concentrarea, rezistența fizică și psihică a echipajului, gestionarea situațiilor limită, pregătirea materialului tehnic și lipsa greșelilor vor face diferența.

După prezența la debutul Junior WRC în Raliul Suediei, Raul Badiu și Gabriel Lazăr continuă campania din Campionatul Mondial cu a doua etapă din calendarul dedicat juniorilor. Cu cinci raliuri programate în 2019, JWRC va avea parte de o luptă strânsă și spectaculoasă pe asfaltul de pe insula Corsica. La bordul unui Ford Fiesta R2T de ultimă generație, echipajul român va concura cu numărul de concurs 83, urmând a se duela pe probele speciale cu încă 12 concurenți la fel de ambițioși și dornici de victorie.

”Raliul Suediei ne-a învățat un lucru important: anduranța și constanța sunt uneori mai importante decât viteza pură. La etapa de debut JWRC am avut un ritm foarte bun, dar multiple incidente de cursă ne-au împiedicat să avem un rezultat bun. Plecăm cu acest gând către Corsica, unde vom pune în aplicare ce am învățat în Suedia și vom încerca să ne adaptăm cât mai repede la acest tip de drumuri,” a spus Raul înaintea plecării către insula franceză, citat de autostiri.ro.

Linea Tour de Corse, a doua etapă Junior WRC din 2019, debutează joi cu o sesiune de 5 kilometri de teste, acolo unde raliul își va arăta caracteristicile speciale încă de pe primii metri. Cu trei zile de concurs pline, primele probe speciale sunt programate vineri, dis de dimineață, când echipajul va începe în forță, cu șase secțiuni contra-cronometru, toate cu lungimi între 17 și 25 de kilometri.

O particularitate interesanta a primei zile de concurs o reprezintă lipsa service-ului, singurul moment în care echipajul va putea aduce reparații Ford-ului Fiesta R2T fiind la finalul celor peste 120 de kilometri de vineri.

Sâmbătă, Raul și Gabriel vor avea parte de o întreagă desfășurare de forțe din partea raliului: Turul Corsicii programează șase probe speciale, printe care și două parcurgeri ale probei regină, ”Castagniccia”, în lungime de 47 de kilometri, unde echipajul și mașina de concurs vor fi testate la limită.

Cu mai mult de 170 de kilometri contra-cronometru, concentrarea, rezistența fizică și cea psihică vor fi foarte importante în aceasta zi lungă, desfășurată în apropierea celui de-al doilea oraș al insulei, Bastia.

Ultima zi de concurs va duce echipajul pe doua probe: tehnica ”Eaux de Zilia”, in lungime de aproape 32 de kilometri, ca mai apoi raliul celor 10.000 de viraje să se încheie cu PowerStage-ul ”Calvi” și cu sosirea din orașul cu același nume, în nord-vestul insulei.

Prezenți deja pe insulă, Badiu și Lazăr au început recunoașterile pentru raliul desfășurat pe asfalt: ”Am ajuns în Corsica, unde am făcut deja recunoașterile pe unele probe speciale. Din start pot spune ca va fi un raliu interesant, dar care îmi va plăcea mult. Drumurile sunt mult mai înguste și mai înșelătoare decât se vede imagini, mult diferite față de cele din România. Primul gând este să avem o abordare precaută la prima trecere pe probele speciale, ca mai apoi să creștem viteza,” a declarat Raul după recunoașterea probelor speciale.

Cu o configurație tehnică, cu probe speciale virajate, presărate cu un număr mare de particularități unice în raliurile de pe mapamond, Turul Corsicii va fi o provocare nouă pentru Raul Badiu și Gabriel Lazăr. Echipajul din România pleacă în cursa franceză cu experiența mai multor starturi pe asfalt în România, dar va trebui să se adapteze la specificul drumurilor înguste din zonă.

”Tinând cont că nu am efectuat teste înaintea raliului, o să abordăm o strategie inteligentă: vom fi precauți la început, pentru a întelege cum trebuie abordate aceste probe speciale care au o serie de particularități unice. După ce vom verifica dictarea și ne vom acomoda cu mașina, vom putea ridica ritmul. Astel, minimizăm șansa unei erori, pentru ca nu este nici cel mai mic loc de greșeală pe aceste drumuri. Va fi o provocare mare, dar îmi place mult!” a încheiat Raul Badiu, citat de autostiri.ro.

Campania Junior World Rally Championship 2019 a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazăr este posibilă mulțumită partenerilor Ion Moș, Omniasig și Smart ID Dynamics și cu sprijinul tehnic al Lufthansa City Center și Sports HUB.

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,340FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,460AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri