spot_img

Raliul Sibiului: obiectiv indeplinit pentru Adrian Drăgan și Valentin Brădățeanu

Obiectiv indeplinit: locul 2 la Clasa 3 CNR,  locul 5 in Production Cup Drivers ERC, locul 1 in clasamentul Production Cup Teams ERC

Adrian Drăgan și Valentin Brădățeanu și-au atins toate obiectivele după ce au încheiat fără probleme deosebite cel mai dificil raliu din sezonul competițional 2013, Sibiu Rally etapa a 5 a CNR și etapa a 7-a a Campionatului European de Raliuri, singurul raliu din calendarul ERC din România. Pentru Campionii de anul trecut ai Clasei 6 aceasta a fost cea de-a doua participare înternațională după Sibiu 2013, raliu pe care nu l-au încheiat fiind nevoiți să abandoneze ca urmare a unor probleme electrice.

Considerat de majoritatea concurenților români și străini drept una dintre cele mai dure etape din calendarul ERC,Sibiu Rally 2013 a așternut în fața concurenților numai puțin de 216 km distribuiți pe 14 probe speciale. Suprafața de concurs deși mult îmbunătățită fată de edițiile precedente fiind însă deosebit de casantă și cum s-a dovedit până în final și una foarte selectivă, doar un sfert din protagoniști ajungând la final.

Adrian Drăgan și Valentin Brădățeanu au încercat o abordare inteligentă

Având cdrept scop prinicpal să încheie acest raliu Drăgan și Brădățeanu au încercat o abordare inteligentă, atacând doar pe zonele bune și evitând să avarieze mașina de concurs Subaru Impreza N15, pregătit de TM Sport. Duritatea traseului a bulversat însă orice calcul, pe cea de-a doua probă specială, prima parcurgenere a celebrei deja Crinți, Adrian Drăgan și Vali Brădășeanu fac pană. Obligați să schimbe roata pe probă, aceștia pierd numai puțin de 8 minute, 5 ca urmare a penei și aproape 3 ca urmare a prafului ridicat de un concurent mai lent din față pe care l-au ajuns din urmă în partea finală a probei.

Raliul, o cursa de rezistenta

Din acel moment pentru cei doi raliul a devenit o cursă de rezistență, Drăgan și Brădățeanu încercând permanent să protejeze mașina și să reducă, acolo unde a fost posibil pierderea de timp. După prima zi cei doi ocupau poziția a patra la Clasa 3 și locul 7 în ERC Production Drivers, în condițiile în care după a doua trecere pe Crinți numai puțin de 22 de concurenți au fost nevoiți să abandoneze.Abordarea precaută a funcționat perfect și în ziua a doua, la finalul căreia Drăgan și Brădățeanu reușesc cel mai bun rezultat din 2013, locul 2 la Clasa 3, respectiv locul 5 la Production Drivers ERC și locul 1 la Production Teams ERC pentru Napoca Rally Academy, echipă pentru care au punctat la această etapă.

Adrian Drăgan: „Pentru noi este un rezultat bun, mai ales că după pana din prima zi, dacă încercam să recuperăm timpul pierdut am fi distrus cu siguranță mașina. Bugetul nu ne-a permis să forțăm un rezultat mai bun în acest raliu, mai ales că am avut la dispoziție doar 12 pneuri din cota  permisă de 24. Cu aceste pneuri am făcut tot raliuri, recuperând inclusiv pneul cu care am făcut pană și refolosindu-l. A fost un raliu extrem de dur, și dificil mai ales că în ziua secundă am fost nevoiți sp luam startul în spatele unui Logan și am mers foarte mult în praf, cu vizibilitate zero. Nu se puteam mai mult. Am demostrat că putem face o cursă inteligentă și cred că am avut pentru acest raliu cea mai bună strategie. Vreau să-i mulțumesc lui Vali pentru ritmul pe care mi l-a impus și tuturor partenerilor noștri pentru susținerea în acest dificil raliu: Toshiba România, UNIOR-Tepid, SKF, auto motor și sport și ceilalți”

Punctele acumulate în acesastă etapă readuc echipajul Drăgan Brădățeanu în lupta pentru podiumul Clasei 3, ei urcând de pe locul 7 pe 4, la mai puțin de 10 puncte de podium. De asemenea, în urma punctelor aculmulate la Production Dribvers ERC, Drăgan și Brădățeanu ocupă acum poziția 22 în clasamentul european, iar prin victoria de la Production Teams, echipa Napoca Rally Academy se mai apropie cu un pas de câștigarea titlului european, în fața echipei de uzină Renault.

Urmează Raliul Aradului,  a șasea etapă a sezonului 2013, și a treia etapă de macadam, raliu care candidează pentru Cupa Europei. Raliul Aradului se va derula intre 24 și 25 August pe 140 km de probă specială având coeficient 1.2.

Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro de Berti Panaiot

Credit foto: Balazs Attila – Rallyphoto.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri