Raliul Perla Haghitei 2018: podium 100% Napoca Rally Academy

| 16 iulie 2018 | 0 Comments

Simone Tempestini lider al clasamentului general după prima zi

Simone Tempestini (Citroen C3 R5) este lider după prima zi a Raliului Perla Haghitei 2018 cu un avans de 11,7s față de coechipierul său Bogdan Marișca (Ford Fiesta R5). Pe locul trei în clasamentul Open (toate clasele) se află Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 RS) la 22,3s de lider.

Simone Tempestini a reușit să câștige primele două probe speciale ale zilei (Bucin de 29km și Liban de 11km), în timp ce Constantin Aur s-a ținut de promisiunea făcută înaintea startului adjudecându-și superspeciala „Arpad Dietreich” – aceasta fiind prima victorie de probă reușită de la revenirea sa în CNR anul acesta.

În prima zi a raliului concurenții au avut de parcurs trei probe speciale ce au însumat 43km. Pe o vreme perfectă raliul s-a desfășurat fără incidente, iar piloții au putut pune în valoare potențialul mașinilor și tehnica de pilotaj. Așa cum era de așteptat lupta la vârf a fost foarte strânsă, în condițiile în care alegerea pneurilor a fost cvasi similară pentru toți. Ghinionistul zilei a fost Vali Porcișteanu autor al unei pene de cauciuc pe prima probă specială, schimbarea roții făcându-l să piardă în total peste trei minute.

Într-o vizibilă creștere de formă s-a aflat Constantin Aur care a dovedit că se adaptează rapid la noua mașină, reușind să reducă din ecartul pe kilometru față de piloții din față. De asemenea, Alexandru Pițigoi s-a bucurat de probele lungi și de viteză ale primei zile pilotând excelent puternicul său Porsche 911GT3 (997). Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5 a încheiat ziua pe poziția a patra în clasamentul OPEN, la 29,7s de lider și mai puțin de șase secunde de poziția treia. O evoluție foarte bună a avut-o și Florin Tincescu (Fiat Abarth) care a reușit un excelent loc cinci la general, în spatele să fiind clasați Titi Aur, Sebastian Barbu (Mitsubishi Evo 7) și Adi Iliescu (Mitsubishi Evo 7) ambii de la Clasa 11. Poziția a 10-a este ocupată de un pilot maghiar Dani Fischer (Subaru Impreza Clasa 11).

Opt abandonuri au fost înregistrate la finalul primei zile, majoritatea pe prima probă specială ca urmare a unor probleme tehnice și ușoare ieșiri în decor. Cel mai important abandon este cel al lui Cătălin Grigoriu (Ford Fiesta R5) care nu a reușit să pornească din parcul de service.

Adrian Teslovan (Citroen DS3R3) a încheiat prima zi în poziția de lider al clasamentului m mașinilor cu două roți motrice, dar avansul față de următorul clasat Szabo Csongor (Ford Fiesta R2) este de numai 0,7s. În clasamentul automobilelor cu două roți motrice spate, Alexandru Pițigoi are un avans de 30s față de Florin Tincescu (Fiat Abarth) pe locul trei fiind clasat pilotul maghiar Tajmel Tibor (BMW M3).

Raul Badiu (Suzuki Swift Sport) autor al unei ușoare ieșiri în decor dimineața la shakedown a dominat autoritar ostilitățile de la Clasa 9 și Cupa Suzuki având la finalul zilei un avans considerabil față de următorii clasați în cele două clasamente.

În clasamentul Campionatului Național de Autovehicule Istorice prima poziție este ocupată de Dorin Alexandrescu (VW Golf 1) cu un avans considerabil de 1.32m față de Lorinza Borbely (BMW). Poziția a treia fiind ocupată de decanul de vârstă al raliului Petru Constantinescu  (Opel Ascona) în timp ce favoritul întrecerii Cătălin Ghigea (Fiat Abarth) a fost nevoit să abandoneze ca urmare a unor probleme tehnice.

În Rally 2 concurenții înscriși nu au avut de parcurs decât proba superspecială, aceasta fiind câștigată de Bogdan Moldovan pe Renault Clio.

Două ieșiri în decor, prima buclă a raliului neutralizată – sambata

Raliul a fost întrerupt pentru 30 de minute ca urmare a unor ieșiri în decor pe proba specială 5 (Sânpaul 1), pentru echipajul cu nr. 15 Norbert Maior/Francesca Maior fiind solicitată intervenția ambulanței.

Primul incident a fost semnat de echipajul Dan Gîrtofan/Tudor Mîrza (Skoda Fabia R5). Echipajul care a câștigat prima probă specială a zilei, iese  violent în decor și se răstoarnă de mai multe ori. Echipajul este ok, atât Gîrtofan cât și Mîrza fiind în afara oricărui pericol.

Câteva minute mai târziu, în aceeași zonă echipajul Norbert  Maior/Francesca Maior (Peugeot 106) iese în decor și se răstoarnă, ambulanța fiind solicitată la fața locului.

Accidentul s-a soldat cu două victime: pilot și copilot. Au fost preluați cu ambulanțe diferite și au fost transportați la Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc, pentru investigații medicale. Inițial a plecat doar copilotul, dar medicul de la fața locului a solicitat și a doua ambulanță. Traumatismele au fost cauzate de efectul de rostogolire și de rotire. Ca și diagnostic prezumtiv, dar așteptăm și confirmarea în urma investigațiilor ce vor fi efectuate la secția de primiri urgențe a spitalului, am constat în ambele cazuri contuzii la coloana lombară.  Ei practic au putut ieși din mașină pe picioare, dar pentru siguranța lor și din cauza durerilor acuzate au fost trimiși la investigații. Sunt stabili hemodinamic. În acest moment ambulanțele își reiau locul pe traseu.” A delclarat  Dr. Domokos Ivan, Director Medical.

Simone Tempertini continuă să conducă în clasamentul general al Raliului Perla Haghitei 2018 după parcurgerea a șase probe speciale din totalul de 12. Rolul de deschizător de drum, și specificul foarte rapid al probei nu l-au avantajat însă pe Tempestini care a încheiat primul sector de clasament al zilei pe poziția a patra.

Victoria pe prima probă specială a zilei secunde i-a revenit însă lui Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), pilotul brașovean semnând astfel prima sa victorie de PS în acest raliu. O evoluție bună a avut și Alexandru Pițigoi care încheia PS4  la puțin peste două secunde, în timp ce Marișca se clasa pe trei. Tempestini continua însă să rămână lider după patru probe speciale cu un avans de 11,4s.

Prima trecere pe proba specială 5 (Sânpaul 1  de 6,2km) avea însă să fie cu ghinion pentru Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, cei doi ieșind spectaculos în decor, mașina rostogolindu-se de mai multe ori în afara drumului. Din fericire atât pilotul cât și copilotul au scăpat nevătămați ieșind din mașina avariata pe propriile picioare.

Câteva minute mai târziu, în același loc, a ieșit violent în decor și echipajul cu numărul 15 – Norbert Maior și Francesca Maior (Peugeot 106). În urma accidentului soldat cu răsturnarea de mai multe ori a mașinii a fost solicitată intervenția ambulanței deși ambii au ieșit din mașină pe propriile picioare. Medicii sosiți la fața locului au constatat că sunt stabili hemodinamic și în afara oricărui pericol, dar au fost trimiși pentru investigații suplimentare la Spitalul Municipal din Odorheiu Secuiesc.

Ca urmare a acestui incident raliul a fost neutralizat pentru mai multe zeci de minute fiind necesară sosirea la fața locului a altor ambulanțe și reinstalarea dispozitivului de securitate. Raliul s-a reluat în regim de etapă pentru toți concurenții care nu au luat startul pe PS 4,5,6 – aceștia venind în Odorheiu Secuiesc pentru cel de-al doilea parc de service al zilei.

Singurii concurenți care au efectuat toate cele trei probe speciale ale zilei au fost Tempestini, Marișca, Tincescu și Constantin Aur, ceilalți piloți primind un timp din oficiu care va fi recalculat după parcurgerea celei de-a doua bucle a raliului. Decizia fost comunicată de conducerea cursei:
„În concordanță cu art. 39 din Regulamentul Cadru CNRD, echipajelor care au oprit la locul incidentului li se alocă timpul de 3:40 min, urmând ca după parcurgerea PS 8 să li se acorde pe PS 5 timpul realizat pe PS 8.”

După primele șase probe speciale lider rămâne Simone Tempestini, care a câștigat PS 5 și PS6 (Lueta 1) și care a acumulat un avans de peste 26s față de Bogdan Marișca. Locul trei este deocamdată ocupat de Florin Tincescu la peste 1m39s de lider.

Simone Tempestini controlează de la start la final etapa a 5-a și obține victoria

Derulat pe parcursul a două zile între 13 și 14 iulie 2018, etapa a cincea a CNRD, CNRVI și CNRally2 a fost câștigată de echipajul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini/ Sergiu Itu (Citroen DS3 R5). Tempestini a câștigat nouă din cele 12 probe de clasament reușind să gestioneze excelent avansul pe un traseu extrem de dificil, cu multe zone murdare, ca urmare a trecerilor multiple pe aceleași sectoare de clasament și a ploii care a căzut pe finalul zilei secunde.

Raliul Perla Harghitei 2018 a contat ca etapă a Campionatului Național de Raliuri- Dunlop 2018, Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice și Campionatul Național Rally 2. Traseul care a însumat 122km împărțiți în 12 probe de clasament a fost parcurs în doua zile, fiind înregistrate și două recorduri, unul de participare, 83 de concurenți fiind prezenți la start și unul de audiență pe superspeciala „Arpad Dietrich” desfășurată vineri seară în centrul Municipiului Odorheiu Secuiesc, cartierul general al raliului.

Simone Tempestini obține aici a patra victorie din acest sezon, din cinci etape și își consolidează fotoliul de lider al clasamentului general FIA.  Avansul este cu atât mai important cu cât doi dintre principalii săi adversari și pretendenți la titlu au avut probleme la Harghita. În prima zi Vali Porcișteanu și Dan Dobre (Skoda Fabia R5) au suferit o pană de cauciuc, incident în urma căruia au pierdut aproape trei minute. Incidentul i-a scos temporar din lupta pentru podiumul raliului, dar printr-o conjunctură favorabilă și multă ambiție Porcișteanu a reușit să reducă din diferență și să încheie în final pe patru, limitând la minim pierderea de puncte.

Pentru Dan Gîrtofan, locul trei înaintea etapei, raliul nu a fost însă unul fast, brașoveanul secondat de Tudor Mârza a încheiat prima zi pe locul trei în clasamentul FIA și câștiga prima probă specială a zilei secunde. Din păcate pe cea de-a șasea probă a raliului, a doua a zilei secunde cei doi au suferit o violentă ieșire în decor, în urma căreia mașina Skoda Fabia R5 a făcut mai multe tonouri, rămânând în final imobilizată în afara drumului. Din fericire atât echipajul cât și spectatorii nu au fost afectați în urma acestui incident.

Locul 2 i-a revenit câștigătorului de anul trecut Bogdan Marișca/ Sergiu Itu (Ford Fiesta R5) în timp ce supriza etapei a reprezentat-o clasarea pe locul al treile a echipajului Florin Tincescu/Alina Pop pe Fiat 124 Abarth. Așadar o zi mare pentru Napoca Rally Academy  cu trei dintre echipaje sale clasate pe podiumul final, la general la care se adaugă și victoria la Cupa Dacia obținută de Mihnea Mureșan. Singurul lucru mai puțin plăcut a fost reprezentat de ieșirea în decor pe PS5 a echipajului Norbert Maior/ Francesca Maior (Peugeot 106) soldat din fericire doar cu contuzii ale zonei lombare. Cei doi au fost transportați la spital de urgență pentru investigații. Aceștia au fost declarați în afara oricărui pericol și au părăsit imediat Spitalul Județean.

Într-o vizibilă revenire de formă Constantin Aur și Silviu Moraru aduc pe locul cinci Skoda Fabia R5, multiplul campion național recunoscând că acest rezultat este o surpriză chiar și pentru el, saltul în adaptarea la noul material de concurs fiind spectaculoasă, Titi semnând chiar și prima sa victorie de probă specială de la revenirea sa în CNRD după o pauză de șapte ani în superspeciala derulată vineri.

Între primii 10 clasați în clasamentul general FIA au mai intrat pe locul  șase Mihai Manole/Florin Dorca (Ford Fiesta R5) iar pe poziția a șaptea Cristi Dolofan/ Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo 9) câștigători ai clasei 3. Adrian Teslovan/ Imre Cseh (Citroen DS3R3) încheie pe opt în clasamentul general și câștigă competiția  rezervată automobilelor cu două roți motrice- tracțiune față.

Pe locul nouă încheie echipajul Raul Badiu/ Gabi Lazăr (Suzuki Swift Sport) după o spectaculoasă evoluție  în acest raliu, cei doi câștigând și locul 1 în Cupa Suzuki. Szabo Csongor/ Rareș Fetean (Ford Fiesta R2), iar pe 10, acumulând ultimul punct pus în joc.
La clasa 11 podiumul final este intergal Mitsubishi cu echipajul Sebastian Barbu/ Marc Banca pe primul loc urmați de echipajul maghiar Kelo Gere/ Andrei Erdely și de Bogdan Năstase/ Alexandru Popidan.

În clasamentul rezervat automobilelor istorice s-a impus echipajul Dan Alexandrescu/ Cristi Ancuța (VW Golf 1) , podiumul fiind completat de Lorincz Borbely/ Levente Kovacs (BMW) și Petru Constantinescu/ Radu Mărginean (Opel Ascona).

În Rally 2 ostilitățile au fost dominate de Bogdan Moldovan/ Silviu Rogozan (Renault Clio) urmație de Alex Lascu/Mihaela Balint (BMW Seria 3) și de Florin Niturad/Mihai Popa (Ford Fiesta).

Declarații la final de raliu:
Simone Tempestini (locul 1): „După cinci etape anul acesta sunt fericit că reușim să ne distanțăm în clasamentul general. Am reuși să gestionam bine cursa și să menajăm materialul de concurs. Suntem fericiți pentru victoria noastră și a echipei.. Așteptăm Iași.”

Bogdan Marișca (locul 2): „Am avut mereu noroc la Harghita. Îl felicităm pe Simone pentru tot sezonul și pentru modul cum a mers aici și pe Florinel pentru acest podium. Suntem mulțumiți de ritmul avut și ne pare rău de ghinionul adversarilor noștri, pana lui Vali și abandonul lui Giri peste care spre să treacă cu bine. Ne gândim la următoarele proiecte.”

Florin Tincescu (locul 3): „Suntem fericiți pentru primul podium pentru Abarth în România și pentru Alina. Mașina a beneficiat de o evoluție tehnică pe partea de frânare și transmisie și asta s-a văzut. Mă obișnuiesc din ce în ce mai bine cu mașina. Ne dorim să învățăm mașina pas cu pas pentru că așa se face performanță.”

Credit foto neprecizat

Sursa: comunicate remise autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Savloschi Dragos, drept la replica comunicat FRAS

Pilotul Savloschi Dragos a remis redacției un drept la replica pentru articolul ,,Comunicatul Președintelui Comisiei de Coastă referitor la etapa a...

Închide