Premieră românească: echipajul Gabriel Bălan – Bogdan Coconoiu a participat la London To Brighton Veteran Car Run

| 9 noiembrie 2015 | 0 Comments
?

?

Echipajul Gabriel Bălan, președintele Tomitan’s Car Club Constanta și Bogdan Coconoiu, președintele Retromobil Club Romania, a terminat cu succes London to Brighton Vetran Car Run, raliu ajuns la a 119-a ediție. Cursa a fost precedată de un concurs de eleganță organizat pe celebra Regent Street din Londra.

Pentru prima oară în istoria desfășurării London To Brighton Veteran Car Run la startul acestei celebre cursei s-a aliniat un echipaj din Romania, Gabriel Bălan – Bogdan Coconoiu. echipajul a concurat cu un Oldsmobile 6C Curved Dash (1904). Regulamentul cursei permite participarea numai a automobilelor istorice fabricate pînă în anul 1905.

La startul acestei ediții s-au înscris 427 de proprietari ai unor astfel de automobile, mare parte din ele având aspectul unor trăsuri cu motor. Echipate cu motoare cu ardere internă, motoare cu aburi sau electrice, automobilele au creat un spectacol cu totul unic.

Echipajul românesc a fost susținut de mecanicul Constantin Racu și de o echipă formată din șase persoane: Gabriel Guran, Constantin Chiriac Baschios, Dan Mihail Rican, Cristian Ioan Antoniewicz, Iulean Ionescu, Dan Cocea, plus cei doi șoferi care au condus alternativ microbuzul care a transportat pe platforma automobilul pe ruta Constanța-Londra, ulterior Brightnon-Constanța. Alături de grupul românesc a fost și Adrian Pascu Tulbure, editor al blogului „Volga Neagra”, care trăiește la Londra și s-a acreditat ca jurnalist la eveniment.

„Membri echipajului alături de alți cinci membri ai grupului s-au echipat în haine de epocă și cu o zi înanite de cursă au participat la ediția a XI-a a Regent Stree Motor Show – EFG International Concours d Elegance. Principala artera comercială a Londrei, Regent Street, a fost ocupată încă de la ora 8.30 de circa 130 din automobilele înscrise la cursa de a doua zi. Echipa României a lăsat o bună impresie cei 7 Sherlock Holmes fiind personajele cele mai fotografiate de presă și public lucru confirmat de fotografiile apărute pe internet și numeroșii participanți care au transmis felicitări. Juriul a premiat însă echipajul a cărui ținută s-a apropiat cel mai mult de anul de producție al mașinii,” se menționează pe pagina retromobil.ro.

Vizitați pagina retromobil.ro pentru mai multe detalii.

Despre Oldsmobile 6C Curved Dash

Direcția este acționată printr-un levier. Sistemul de frânare este mecanic și este montat doar pe roțile punții spate. Automobilul poate atinge o viteză maximă de 32 km/h. Motorul este monocilindric și are capacitatea de 1560 cmc. cu un cilindru. Cutia de viteze semiautomată este are trei trepte, două trepte pentru mers înainte și o treaptă pentru mers înapoi, iar transmisia se realizează prin lanț. Oldsmobile 6C Curved Dash a fost produs între anii 1901 – 1907.

VIA: retromobil.ro, Wikipedia.org, veterancarrun.com
Video: YouTube
Fotografie: Retromobil Clubul Român


Tags: , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Istoria logo-ului Opel

Noul Mokka, primul model Opel care prezintă noul design al logo-ului mărcii

Închide