Povestea din spatele cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1966

| 19 noiembrie 2019 | 0 Comments

Având premiera în cinematografele din Europa în luna Noiembrie, Le Mans ’66 spune povestea legendarului duel dintre Ford și Ferrari. Acțiunea are loc în anul marii curse de anduranță din Franța, atunci când anvelopele Goodyear au jucat un rol esențial, conducându-i pe Bruce McLaren și Chris Amon către victorie.

În 1966, anul în care Bruce McLaren și Chris Amon au condus către victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans, Ford nu a fost singura companie americană care s-a afirmat pe scena mondială. Celebrul model GT40 Mark II negru a fost echipat cu anvelope Goodyear – chiar dacă inițial a început cursa cu pneurile marelui rival din așa numitul război al cauciucurilor de curse, Firestone.

 ,,Victoria lui McLaren și a lui Amon a asigurat un loc pe podium pentru Goodyear și a fost al doilea nostru triumf direct la Le Mans,” a explicat Mike Rytokoski, Vice-President, Chief Marketing Officer Europe Goodyear, citat de autostiri.ro. “Este o onoare pentru Goodyear să fi jucat un rol atât de important în acest eveniment istoric din motorsport. Suntem încântați să sărbătorim această reușită printr-o campanie alături de echipa filmului Le Mans ‘66.”

Filmul

Personajele principale în Le Mans ’66 sunt câștigătorii faimoasei statuete Oscar, Matt Damon și Christian Bale. Filmul spune remarcabila poveste a vizionarului designer american de mașini Carroll Shelby (Damon) și a neînfricatului pilot britanic Ken Miles (Bale), care împreună au reușit să doboare legile fizicii, precum și nesiguranțele proprii, pentru a construi o mașină de curse revoluționară (pentru Ford Motor) și să devanseze mașinile de curse ale lui Enzo Ferrari, până atunci neînvinse, la cursa Le Mans 24h din Franța, în 1966.

Cursa

Cursa de 24 de ore Le Mans din 1966 a început în condiții de umezeală, iar McLaren, echipat cu Firestone, pierdea părți de cauciuc pe Mulsanne Straight la mai mult de 210 km/h. Acesta a înțeles curând că trebuia să facă schimbul cu anvelopele Goodyear. Două dintre mașinile echipei  Shelby American din competiție – numărul #1 al lui Ken Miles/Denny Hulme și numărul #3 al lui Dan Gurney/Jerry Grant – erau echipate cu Goodyear și nu întâmpinau probleme.

Când a trebuit să îi predea ștafeta lui Amon, el a căutat reprezentantul Firestone și a negociat trecerea la Goodyear.

A doua zi, pe măsură ce sfârșitul cursei se apropia, Ford-urile supraviețuitoare #2, #1 și #5 în cursă – cea din urmă fiind mașina Holman & Moody a lui Ronnie Bucknum și Dick Hutcherson – erau aliniate pentru partea finală a cursei. Egalitatea în performanță dintre cele două mașini Shelby continuă să fie dezbătută chiar și în zilele noastre, dar istoria spune că McLaren și Amon au urcat pe podium pe baza punctului de pornire, mai îndepărtat comparativ cu cel al echipei secunde, fiind considerat prin urmare că au parcurs o distanță mai mare în același timp. Un lucru este clar: fără decizia de a trece la anvelopele Goodyear, istoria nu i-ar fi menționat în această dezbatere.

Goodyear în curse

În anii următori, Goodyear a reușit să adune un total de 14 victorii în cadrul cursei Le Mans 24h, devenind o adevărată forță, cu 368 de victorii în Formula 1 – un record ce încă nu a fost doborât.

În sezonul 2019-20, Goodyear s-a întors în cursele internaționale din cadrul FIA World Endurance Championship. În 2020, compania va participa din nou la Le Mans, în categoria LMP2.

“Povestea din spatele cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1966 prezintă perfect pasiunea, performanța, inovația și spiritul Goodyear”, declară Mike Rytokoski, Vice-President, Chief Marketing Officer Europe Goodyear. “Datorită acestui spirit am decis anul acesta să devenim din nou furnizorul de anvelope pentru FIA World Endurance Championship. Așteptăm cu nerăbdare să revenim anul viitor în Le Mans.”

Credit foto: Bernard Cahier /Getty Images;

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Noul Opel Insignia aduce în segment ultima generație de lumini IntelliLux LED® Pixel. Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles

Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles. Opel dezvăluie primele imagini cu noul Insignia.

Închide