Pole position și dublă victorie pentru Alex Cascatău în etapa de deschidere a Supercar Challenge de la Assen

| 8 septembrie 2020 | 0 Comments

În ciuda vremii nu tocmai prietenoase și a faptului că nu mai rulase niciodată la Assen, Alex Cascatău a venit, a văzut și a câștigat ambele întreceri din prima etapă a campionatului olandez Supercar Challenge. Constănțeanul și coechipierul său luxemburghez, Alain Berg, au fost primii în clasamentul general și, respectiv, la categoria CN.

Alex Cascatău și-a început colaborarea cu BS Racing cu cel mai bun rezultat posibil la Assen, gazda primei etape a sezonului din Supercar Challenge. Înscriși în cadrul GT & Prototype Challenge, Cascatău și Alain Berg s-au pregătit de o luptă aprigă cu rivalii de la Deldiche Racing, dar și cu un unic prototip Ginetta G58 adus de EDEKA Aschoff Racing care are performanțe asemănătoare cu cele ale unei mașinii de clasă LMP2 de la Le Mans.

Prima și, poate, cea mai importantă secvență a luptei s-a dat în calificări, Cascatău intrând în prima sesiune în care a rulat doar o parte din plutonul complet (adică prototipurile de clasă CN, Ginetta G58, un BMW Z4 GT3 înscris la clasa SGT și modelele de cupă). Cu doar o jumătate de oră strânsă la volanul prototipului Norma M20 FC în a doua sesiune de antrenamente libere (unde a bifat un 1:35.977 cu care ar fi fost amenințător și în Belcar), Cascatău a reușit un 1:42.743 pe o pistă destul de udă. Încălțată cu pneuri speciale pentru condiții alunecoase, mașina BS Racing a fost la 1.370 secunde de exemplarul turbo pilotat de Sam Dejonghe, pilotul de teste și de rezervă al celor de la Mahindra Formula E înregistrând al doilea cel mai bun timp al sesiunii 1:44.113.

Acel tur în 1:42 i-a asigurat lui Cascatău pole position-ul în prima cursă a weekend-ului, în timp ce al doilea cel mai rapid timp a fost cel care a decis poziția mașinii cu numărul 614 de concurs pe grila cursei secunde. Din fericire, și al doilea cel mai rapid tur al lui Alex a fost la înălțime, un 1:44.042 care a fost fix patru zecimi sub al doilea cel mai rapid timp al aceluiași Dejonghe, un 1:44.443. Mai mult decât atât, Ginetta echipei EDEKA Aschoff Racing nu s-a putut apropia de ritmul impus de Cascatău, germanul Max Aschoff rulând în 1:44-1:45.

După sesiunea calificărilor, în care s-a reeditat lupta cu cronometrul dintre Dejonghe și Cascatău la care am asistat și anul trecut în cadrul cursei de 24 de ore de la Zolder, a urmat prima cursă care a avut loc sâmbătă. Din păcate, între calificări și cursă, Dejonghe a suferit un accident cu al său prototip Norma în cadrul unei întreceri din Belcar, serie care și-a programat prima etapă tot la Assen în weekend-ul ce tocmai a trecut. Astfel, Cascatău și Berg au venit pe grilă știind că au scăpat de presiunea celui mai mare rival căci cealaltă Norma a echipei Deldiche, anume cea cu numărul 621 a lui Luc De Cock, a fost mereu mai lentă.

La start, Max Aschoff a trecut pe accelerarea către primul viraj pe un asfalt uscat. A urmat apoi o primă jumătate a cursei în care Alex a păstrat constantă diferența dintre el și Aschoff. Cu 575 de cai putere din partea unui LS3 V8 de origine Chevrolet, G58-ul este un prototip care se bucură de 30% mai multă apăsare decât varianta de LMP3 a celor de la Ginetta și, deci, este cu circa 10 secunde pe tur mai rapidă ca o mașină de clasă GT3.

Mergând în ritmul propriu, Cascatău s-a distanțat la 40 de secunde de Luc De Cock până la momentul trecerii pe la boxe care s-a petrecut în cadrul ferestrei de opriri de la jumătatea cursei de o oră. La scurt timp după ce a urcat Alain Berg în mașină, Ginetta lui Aschoff a suferit o problemă de ordin tehnic și a tras pe dreapta, deschizând drumul către o primă victorie la general în Supercar Challenge. Berg nu a greșit pe parcursul schimbului său, iar Cascatău s-a urcat astfel pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la chiar primul său start în acest campionat.

Cursa a doua a început în spatele safety car-ului căci pista era chiar mai udă decât la startul primei întreceri. După câteva tururi în spatele Audi-ului R8 folosit ca safety car și la DTM – campionat care a fost capul de afiș în weekend-ul de la Assen – Cascatău a reușit un restart impecabil și s-a desprins de Aschoff și De Cock. În ciuda avantajului prototipului Ginetta, Cascatău s-a menținut în frunte aproape pe întreaga durată a schimbului său, pierzând prima poziție doar după ce a fost prins în urma unei mașini mai lente la ieșirea din ultima șicană.

După o oprire la boxe ceva mai lentă cauzată de probleme la sistemul radio al echipei BS Racing care nu i-au permis lui Alex să anunțe momentul când urmează să treacă pe la standuri, Alain Berg a revenit pe traseu pe poziția a doua la general, respectiv prima la clasa CN. Ritmul bun al luxemburghezului l-a făcut să greșească pe Aschoff care a derapat în nisip. O nouă perioadă de neutralizare a urmat, dar Berg nu a fost depășit de singura Norma Deldiche Racing rămasă în cursă și s-a dus către a doua victorie din tot atâtea posibile.

Următoarea etapă a sezonului 2020 se va desfășura tot la Assen între 25 și 27 septembrie. Cascatău și Berg vor reveni în „Catedrală” din postura de lideri ai clasei CN din cadrul GT & Prototype Challenge urmând ca apoi să facă deplasările la Zandvoort la început de octombrie și, respectiv, înapoi la Assen în weekend-ul 30 octombrie – 1 noiembrie pentru finala campionatului.

,,Nu aș fi putut visa la un debut mai bun cu BS Racing by Baticonsult. Primul weekend de cursă cu noua echipă a fost absolut remarcabil, și m-am simțit bine atât în mașină, cât și în afara ei. Deși ziua de vineri nu a fost ideală pentru mine, fiind nevoit să ratez prima sesiune de antrenamente libere din cauza unui steag roșu, am reușit să-mi găsesc repede ritmul în cea de-a doua sesiune, fără să forțez prea tare. Cu toate acestea, nu m-am așteptat să obține pole-ul sâmbătă, mai ales în fața unui pilot cu foarte multă experiență, cum este Sam Dejonghe.

Eu nu mai pilotasem Norma pe ploaie până în acel moment. Din păcate nu ne-am putut duela și în cursa de sâmbătă după ce mașina lor a suferit un accident mare în Belcar. Cele două curse au avut un caracter foarte diferit, iar pe ploaie am putut ține ritmul cu Ginetta de clasă LMP până când am prins un pilot întârziat într-un loc nefavorabil. Am profitat apoi de problemele tehnice și de pilotaj pentru a bifa două victorii la general. Vreau să îi mulțumesc lui Alain, care a pilotat fără greșeală dar și echipei care mi-a pus la dispoziție materialul tehnic ireproșabil. De asemenea le sunt recunoscător și celor de la Motul România și Baticonsult, care fac posibilă participarea mea în acest sezon,” a declarat Alex Cascatău, citat de autostiri.ro.

Calendar Supercar Challenge

Etapa 1 – 4-6 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 2 – 25-27 Septembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Etapa 3 – 9-11 Octombrie – Circuit Zandvoort (Olanda)

Etapa 4 – 31 Octombrie – 1 Noiembrie – TT Circuit Assen (Olanda)

Credit foto: Rob Blank / Federico Vecchio

Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul ,,Memorial Giurgiu 1904″ ediţia a XXII – a

"RALIUL “Memorial Giurgiu 1904” ediţia XXII" este un eveniment de regularitate organizat de RETROMOBIL CLUB ROMÂNIA, Autoritate Națională FIVA pentru...

Închide