spot_img

Opel creează noi culori atrăgătoare pentru noile modele Astra și Mokka

  • Puternic: Un design original precum cel adoptat de noile Astra și Mokka impune culori vii
  • Culoarea de lansare: „Kult Yellow” propusă de noul Astra asociază tradiția Opel cu tendințele actuale
  • Sustenabilitate în vopsitorie: procesul de vopsire „3-wet” reduce și mai mult emisiile

Cu noile Opel Astra și Opel Mokka, producătorul german nu numai că a dezvoltat două vehicule noi extrem de captivante, dar a creat și două culori noi de vopsea absolut senzaționale.

Pentru designul original oferit de mult-premiatul Mokka și noul Astra, Opel a optat pentru noi culori vii și atrăgătoare: verde pentru Mokka și galben pentru Astra.

„Culorile auto nu numai că trebuie să satisfacă clientul, dar trebuie să se potrivească și cu dimensiunea și forma mașinii”, explică Nicole Heidt, director adjunct de design, departamentul Culori și Materiale. „Un model de clasă compactă precum Astra se potrivește cel mai bine cu culorile sofisticate metalice sau mica, foarte populare în rândul clienților acestui segment de piață.”

Chiar la începutul procesului de dezvoltare a noului Astra, echipa de marketing a mărcii Opel a informat departamentul de design că dorește ca cea de-a șasea generație a celui mai bine vândut model, Astra, să fie disponibilă în galben – culoare care are o tradiție îndelungată în sânul Mărcii.

Ca de obicei, Nicole Heidt a început procesul de creație a noii nuanțe cu cercetarea tendințelor în materie de culoare, folosind instrumente profesionale. Bazându-se pe propria expertiză, ea a început să se gândească la crearea unui nou ton mai închis de galben pentru noul Astra. Ideile ei au fost puse în practică în vopsitoria departamentului de design, unde, ca și cum ar găti un nou fel de mâncare – a conceput rețeta pentru noua culoare.

Folosind un pahar de 200 de mililitri și câteva grame de diferite vopsele de refinisare auto de la un furnizor de top, ea a amestecat „ingredientele” până când rezultatul a coincis cu ideea ei.

Apoi, designerul a pregătit un „moodboard” – un colaj de imagini – și mostre de culoare pentru a prezenta noua culoare managementului departamentelor de design și marketing. După acordul acestora, Nicole a făcut apoi mostre pentru furnizorul de vopsea al fabricii din Rüsselsheim, al cărui produs final trebuie să se potrivească cât mai bine cu ideea de design și cu mostrele de culoare pentru producția de serie.

Descrierea procesului în detaliu: Dezvoltarea de noi culori poate dura până la patru ani

Procesul de dezvoltare a unei noi culori pentru un model nou poate dura până la patru ani, iar noua vopsea finalizată trebuie să fie „gata de pulverizat” de către roboți cu 12 luni înainte de începerea producției. „Galbenul pe care l-am ales drept culoare de lansare pentru noul Astra la începutul procesului și-a atins obiectivul ”, spune Nicole Heidt. „Aceste culori sunt în tendințe acum.”

În ceea ce privește Mokka, un vehicul utilitar sport (SUV) mai mic, cu un profil al clientului mai tânăr decât cel al noului Astra, Opel a căutat o nouă culoare îndrăzneață, sportivă. Cercetările lui Nicole Heidt au arătat că tonurile verzi sunt foarte populare. „Verdele este, de asemenea, culoarea perfectă pentru un vehicul electric cu baterie fără emisii, precum Mokka-e”, a adăugat aceasta.

Procesul de vopsire “3-wet”: Emisiile anuale de CO2, reduse cu aproximativ 2.200 de tone

Vehiculele electrificate precum Opel Mokka-e cu baterie electrică sau noul Astra plug-in hybrid reprezintă doar două moduri prin care producătorul german de automobile contribuie la mobilitatea durabilă. Vopseaua are și ea propriul rol. De exemplu, noul „Kult Yellow” propus de Astra este aplicat la uzina din Rüsselsheim, unde emisiile din vopsitorie au fost semnificativ reduse. În prezent, instalația utilizează tehnologia de vopsire „3-wet”, care elimină o etapă completă de uscare din proces.

În comparație cu procesele convenționale de vopsire, aceasta reduce emisiile anuale de CO2 cu aproximativ 2.200 de tone, oferind totuși niveluri ridicate de protecție împotriva coroziunii și loviturilor de pietre. În plus, consumul anual de apă este redus cu aproximativ 1.800 de metri cubi.

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
701CititoriConectați-vă
1,130AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri