Noul Volkswagen Passat, design, confort, tehnologie şi siguranţă

| 9 ianuarie 2015 | 1 Comment
Noul Volkswagen Passat

Noul Volkswagen Passat

Cum s-a născut primul Volkswagen Passat?

Povestea lui Volkswagen Passat începe în anul 1973, atunci când Volkswagen decide să lanseze o nouă linie de modele, bazate pe expertiza celor de la Audi. Cu 9 ani înainte, în 1964 mai exact, Volkswagen cumpărase Audi, reuşind astfel să îşi asigure o bază tehnologică avansată.

Primul Passat s-a născut, practic, din vechiul Audi 80, de care va continua să îşi lege o mare parte din istorie până în 2005. Botezat cu numele de cod B1, Passat a păstrat acest indicativ de la generaţie la generaţie, ajungând în prezent la a opta declinare, botezată, cum altfel, B8.

Deşi vreme de mulţi ani s-a crezut că Volkswagen a botezat primul Passat după un vânt, aşa cum a făcut-o mai apoi şi cu alte modele (Golf, Bora, Scirocoo sau Jetta), oficialii germani nu au confirmat niciodată zvonurile.

De-a lungul carierei sale, Volkswagen Passat a ajuns pe mai toate continentele lumii şi a fost botezat în consecinţă. Aşa se face că Passat-ul pe care noi îl ştim în Europa s-a mai numit Dasher, Santana,Quantum, Magotan, Corsar sau Carat. Toate au înregistrat un succes fulminant, transformând modelul german într-un adevărat best-seller de-a lungul anilor.

Ultimii ani, 2013-2014 mai exact, confirmă acest lucru: Volkswagen a reuşit să vândă 1.1 milioane de exemplare Passat, cel mai mare număr de unităţi din întregul Grup Volkswagen.

După o serie nesfârşită de teasere şi multe fotografii spion, noua generaţie Volkswagen Passat este aici. Ajuns la a opta reeditare, modelul german promite să calce pe urmele de succes ale predecesorilor săi, bazându-se pe un design mult mai agreabil şi pe o serie de tehnologii care vor să revoluţioneze sistemul.

Mai uşor cu 85 de kilograme

Dezvoltat pe deja populara platformă modulară MQB şi folosind oţel de înaltă rezistenţă şi aluminiu, noul Passat este mai uşor cu până la 85 de kilograme comparativ cu vechiul model. Aşa se face că cea mai uşoară versiune a berlinei cântăreşte doar 1.312 kilograme.

În materie de dimensiuni, Passat B8, aşa cum este el botezat în interiorul Volkswagen, a devenit mai scurt cu 2 mm, însă beneficiază de un ampatament cu 79 de mm mai mare. Acesta din urmă totalizează 2.791 de mm, în vreme ce lungimea ajunge să măsoare 4.767 mm, iar lăţimea 1.832 mm. Noua generaţie este şi mai aproape de suprafaţa de rulare, cu o gardă la sol coborâtă cu 6 mm.

Şasiul a fost regândit complet şi beneficiază acum de o suspensie cu 9 kilograme mai uşoară, care include sistem MacPhearson pe faţă şi multi link pe spate.

Design agresiv şi interior generos

Spre deosebire de vechile generaţii, noul Passat B8 adoptă un design care va mulţumi pe mulţi. Se pare că germanii au reuşit să îmbine conservatorismul cu sportivitatea şi să garanteze o apariţie extrem de plăcută. Grila vine acum cu bare longitudinale cromate, care se continuă şi la nivelul farurilor, bosajele au devenit ceva mai largi, capota a căpătat noi nervuri, iar blocurile optice faţă şi spate au fost echipate cu lumini LED.

Interiorul a crescut şi el din multe puncte de vedere. Ampatamentul ceva mai generos a adus un spaţiu mult mai mare la nivelul picioarelor şi al umerilor pasagerilor spate şi a crescut capacitatea portbagajului cu 21 de litri în cazul variantei sedan şi cu 47 de litri în cazul break-ului. Nu e de mirare că Passat poate înghiţi acum 586 de litri, iar Passat Variant 650 de litri. Rabatarea banchetelor va creşte capacitatea de încărcare la 1.780 de litri.

Versiune hibridă, alimentată la priză

În ceea ce priveşte motorizările, Passat va fi oferit cu o gamă de propulsoare. Intrarea în gamă va fi asigurată de motorul 1.4 TSI şi cei 125 de cai putere ai săi, însă el va putea fi comandat şi în versiunea de 150 de cai putere. Clienţii vor primi şi un 1.8 TSI de 180 de cai şi deja popularul 2.0 TSI, declinat în versiuni de 220 şi 280 de cai. Cei care preferă dieselul vor avea două motoare, unul de 1.6 litri şi unul de 2.0 litri, acesta din urmă cu trei versiuni de putere.

Nu în ultimul rând, Passat va beneficia şi de o alternativă hibridă. Trenul de propulsie va fi compus din unitatea 1.4 TSI, ajutată de un motor electric să atingă 211 cai putere. Această configuraţie va asigura o autonomie pur electrică de 50 de kilometri şi una totală de 966 de kilometri.

Instrumente de bord proiectate pe un ecran de 12.3 inch

Cum era şi normal, Passat îşi propune să fie şi o revoluţie tehnologică în segment. Iar revoluţia tehnologică începe chiar dincolo de volan, unde Volkswagen a instalat un ecran de 12.3 inch în locul instrumentelor de bord. Cei familiarizaţi cu lumea auto vor înţelege repede că este vorba despre acelaşi ecran TFT introdus în premieră pe colegul de concern Audi TT.

Nu lipsesc dotări importante cum este head-up display-ul, sistemul de asistare al luminilor, camerele video cu vedere la 360 de grade şi sisteme de siguranţă vitale: Side Assist cu Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assist, Parking Assist.

Ca stil, Passat-ul evoluează pe direcţia lui Volkswagen CC (adică Passat CC facelift), dar cu o modificare subtilă a designului farurilor şi o alură mai dinamică decât a precedentului Passat (generaţia cu nume de cod B7).

Vă invităm să-l admiraţi şi să-l testaţi în amănunt în una din zilele şi orele indicate de dumneavoastră în cadrul unei sesiuni particularizate de Test Drive. Pentru detalii, va invitam sa lecturati materialul urmator:

Passat Driving Days Experience/ 10 – 30 ianuarie 2015

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Video: YouTube – Cybernet Auto Center

 


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Echipajele din Swift Cup se vor înfrunta pe legendarul macadam sibian

În această săptămână echipajele din Swift Cup vor înfrunta prima etapă de macadam a sezonului 2020, Raliul Sibiului, raliu ce...

Închide