Noul Audi TT: O ediție complet nouă a unui clasic modern

| 4 martie 2014 | 1 Comment
Noul Audi TT

Noul Audi TT

Noul Audi TT: Emoție, dinamism și tehnologie de ultimă oră

O ediție complet nouă a unui clasic modern este pe punctul de a intra în lumina reflectoarelor: Audi TT și Audi TTS își vor face aparitia la salonul auto de la Geneva. A treia generație a vehiculului sport este captivantă, prin al său design plin de emotie și calități dinamice. Noul Coupé se caracterizeaza prin tehnologii inovative privind motorul și la conceptul de afișare și control, inclusiv „Audi virtual cockpit,” potrivit Audi Romania.

Exterior

La lansarea pe piață a primei generații Audi TT în 1998, acesta a creat o revoluție in design. Pentru a treia generație Audi TT, designerii au reinventat multe din acele idei, poziționându-le într-un nou context pe cât de dinamic, pe atât de variat.

În partea frontală, noul TT prezintă linii orizontale dominante. Grila Singleframe este lată și aplatizată. Două linii formează un contur în formă de V pe capota motorului. Poziționarea celor patru inele este de asemenea nouă: ele sunt amplasate central, pe capotă, evocând modelul R8.

Farurile aplatizate oferă noului TT un look determinat. Tehnologia Xenon plus este standard. Opțional, Audi oferă faruri dotate cu tehnologie LED si cu inovatoarea tehnologie Matrix LED, unde lumina de drum este generată de diode emițătoare de lumină, controlate individual. Farurile Matrix LED sunt alcătuite din 12 LED-uri și includ ca noutate: semnalizarea dinamică, ce se aprinde secvențial în direcția în care este rotit volanul, conform Audi Romania.

Spatele se remarca prin liniile orizontale care dau o senzatie de lățime noului TT. Împreună cu farurile LED și Audi Matrix LED, stopurile beneficiază, de asemenea, de semnalizare dinamică. Lamelele din stopuri preiau motivul prezent la faruri. Acestea sunt întotdeauna aprinse – o altă inovație Audi.

La o viteză de 120 km/h, eleronul se ridică automat din capota portbagajului pentru a îmbunătăți atât rezistența aerului, cât și forța de apăsare. Toate modelele sunt prevăzute cu două țevi rotunde pentru evacuare, precum la modelul original TT, potrivit sursei menţionate.

Noul Audi TT interior

Noul Audi TT interior

Interior

La interior, stilizarea este atât de lejeră încât pare să plutească, evocând caracterul pur sportiv al noului Audi TT. Văzut de sus, bordul seamană cu o aripă de avion. Gurile rotunde de ventilație, o caracteristică tipică pentru TT, evocă motoarele și încorporează comenzile instalației de climatizare. Această soluție – și eliminarea monitorului central MMI, înlocuit de Audi virtual cockpit – pavează drumul pentru arhitectura remarcabil de subțire a bordului.

Scaunele sport standard ale noului Audi TT au tetiere integrate și sunt poziționate mai jos decât cele ale predecesorului. În comparație cu acelea, aceste scaune sunt cu 5 kilograme mai ușoare. Opțional – și standard pentru TTS – sunt oferite noi scaune sport S cu secțiuni laterale foarte bine conturate și reglabile pneumatic, excepțional de confortabile, asigurand totodata un suport excelent, menţionează Audi Romania.

Noul volan multifuncțional este plat în partea inferioară și prezintă un airbag ce ocupă cu 40% mai puțin spațiu, fără a compromite siguranța și îmbunătățind senzația de lejeritate vizuală.

Caroseria

Construcția ușoară este unul dintre cele mai mari domenii de expertiză Audi. Pentru noul TT, Audi a dus în mod sistematic principiul contrucției hibride la un alt nivel pentru a se alinia la ideea: cantitatea corecta de material potrivit, în locul potrivit, pentru funcții optime.

Structura șasiului a optimizat sarcinile pe osii și este realizată din aliaje moderne de oțel de rezistență înaltă și ultra înaltă. În secțiunile habitaclului ce sunt supuse la cel mai mare stres structural, sunt folosite panouri de oțel cementat-călit, acestea având un grad ultra înalt de rezistență, fiind în același timp și ușoare – acestea alcătuiesc 17% din masa caroseriei, precizează Audi Romania. Pragurile și rama plafonului sunt alcătuite din profile de aluminiu extrudat și sunt integrate în structură prin noduri de aluminiu turnat. Acest principiu structural creează o caroserie foarte rigidă și sigură.

Pentru a doua oară consecutiv, inginerii de la Audi au reușit să reducă masa suspendată a modelului Audi TT. La prima schimbare a modelului s-au economisit până la 90 kg. Noul TT 2.0 TFSI cântărește doar 1.230 kg, acesta fiind cu 50 kg mai ușor decât predecesorul său.

Noul Audi TT - albastru Sepang cu efect cristal

Noul Audi TT – albastru Sepang cu efect cristal

Culori

Noul Audi TT oferă o gamă distincta de culori: 11 culori de exterior, una fiind disponibilă exclusiv pentru S line. Șapte culori sunt noi pentru TT, iar două din acestea sunt complet noi pentru marca Audi: gri Nano și roșu Tango. Alte două culori sunt disponibile pentru TTS – negru Panther și albastru Sepang cu efect cristal.

Operare și afișaje

Conceptul de operare pentru noul TTS a fost revizuit de la 0 – aliniate la caracterul consecvent de vehicul sport, toate elementele sunt orientate către șofer. Există două variante de volan multifuncțional, cea de top permițând șoferului să activeze aproape toate funcțiile fără a-și lua ochii de la drum.

A doua unitate de operare este noul MMI situat pe consola din tunelul central. Șoferul poate introduce ușor destinații utilizând touchpad-ul situat pe butonul principal, sistemul MMI recunoscând scrisul de mână.

Suplimentar față de operarea cu ajutorul panoului de control, Audi TT oferă o altă posibilitate: sistemul de control vocal. Pentru prima dată la Audi TT, vocea este utilizată pentru comenzi simple, precum “Take me to Munich” sau “I want to talk to Sabine” – pentru a controla sistemele vehiculului fără a lua mâinile de pe volan.

În locul afișajelor analog, noul TT este prevăzut cu Audi virtual cockpit – instrumentul de bord complet digital impune noi standarde cu ale sale animații dinamice și grafică precisă. Șoferii pot alege între două moduri de afișare: in modul clasic, vitezometrul și turometrul sunt aduse în planul principal, iar în modul “infotainment” acestea sunt mai mici. Cu o rezoluție de 1.440 x 540 pixeli, ecranul TFT cu diagonală de 12,3” afișează imagini extraordinar de clare. În spatele acestuia lucrează un procesor grafic Tegra 30, din seria Nvidia Tegra 3. În partea inferioară a Audi virtual cockpit sunt indicate permanent temperatura exterioară, ora și kilometrajul. Tot acolo pot apărea diferite avertizări sau informații, relatează Audi Romania.

Motor

Audi oferă noul TT și TTS cu trei motorizări în patru cilindri cu supraalimentare și injecție directă. Puterea acestora măsoară între 135 kW (184 CP) și 228 kW (310 CP). Cele două motoare TFSI și unitatea TDI combină puterea atletică cu eficiența uimitoare. Sistemul Start-Stop este echipare standard.

Pentru lansarea modelului TT, motorul 2.0 TDI va fi disponibil cu transmisie manuală și tracțiune față. Acesta produce 135 kW (184 CP) și un cuplu de 380 Nm. Astfel, noul vehicul sport accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h. Consumul mixt de carburant măsoară 4,2 litri/100 km, valoare corespondentă unor emisii de CO2 de 110 g/km, un nivel record în lumea vehiculelor sport. Audi TT 2.0 TDI întrunește standardul Euro 6 și, grație eficienței sale înalte, poartă emblema “ultra”.

Motorul 2.0 TFSI este disponibil în două versiuni – o variantă cu 169 kW (230 CP) pentru TT și o variantă cu 228 kW (310 CP) pentru TTS. În ambele versiuni, acesta unește tehnologii ultramoderne – injecția indirectă suplimentează injecția directă FSI, cât și sistemul Audi valvelift.

În Audi TT, motorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 370 Nm între 1.600 și 4.300 rpm. Acesta accelerează Coupé-ul cu transmisie manuală cu 6 trepte și tracțiune față, de la 0 la 100 km/h, în 6,0 secunde și până la o viteză maximă limitată electronic de 250 km/h. Pentru varianta S tronic cu 6 trepte și tracțiune quattro, valorile sunt după cum urmează: sprintul de la 0 la 100 km/h se obtine in 5,3 secunde, viteza maximă este 250 km/h, consumul mixt de carburant măsoară 6,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 mixt 159 g/km.

Audi TTS este atletul de top. Acesta atinge sprintul standard în 4,7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Propulsorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 380 Nm între 1.800 și 5.500 rpm. Transmisia manuală este standard, iar cea opțională, S tronic, include funcția Launch control.

Noul Audi TT lansat la Salonul Auto de la Geneva 2014

Noul Audi TT lansat la Salonul Auto de la Geneva 2014

quattro

În noul Audi TT, tracțiunea integrală permanentă quattro asigură stabilitate suplimentară, cât și distracție. Aceasta a fost dezvoltată și optimizată constant, în special pentru noul TT. Noul design reduce masa cu aproximativ 1,5 kg în comparație cu modelul anterior.

Inteligența tracțiunii quattro – în alte cuvinte, software-ul ce determină posibila distribuție a cuplului între punțile față și spate – este un proiect complet nou, dezvoltat special pentru TT. Filosofia inovativă de control determină în mod continuu condițiile ambientale, modul de condus și dorințele șoferului. Acest lucru se traduce prin distribuția ideală a cuplului și prin sporirea caracteristicilor dinamice ale modelului Audi TT în orice situație. Proprietățile tracțiunii integrale pot fi reglate cu ajutorul sistemului Audi drive select.

Șasiu

Șasiul reflectă expertiza tehnologică din spatele noului Audi TT. Suspensia față este bazată pe un sistem McPherson; componente din aluminiu reduc masa șasiului. Suspensia spate cu 4 brațe poate procesa forțele longitudinale și transversale separat.

Noul Audi TT gata de drum

Noul Audi TT gata de drum

Deosebită este a treia generație a sistemului de control adaptiv al amortizoarelor, Audi magnetic ride. În comparație cu versiunea anterioară, aceasta a fost îmbunătățită în ceea ce privește plaja, dinamica și precizia controlului, cât și operarea. Audi magnetic ride poate fi reglat în trei moduri (comfort – auto – dynamic) via Audi drive select.

Sistemul dinamic cunoscut sub numele de Audi drive select este disponibil opțional pentru noul Audi TT, dar este standard pentru TTS. Acesta controlează caracteristicile motorului și servodirecția. Șoferul poate alege între comfort, auto, dynamic, efficiency și moduri individuale. În plus, Audi drive select influențează câteva module opționale – S tronic, Audi magnetic ride, quattro și sunetul motorului. Audi drive select influențează de asemenea, în mod corespunzător, climatizarea și sistemul start-stop.

Sursa si imagini: Audi Romania

Video: YouTube – Auto Express


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Ionuț Cășuneanu și Levente Dudi au câștigat Sibiu Rally Romania 2019

Ionuț Cășuneanu a câștigat, pentru a doua oară consecutiv, Sibiu Rally Romania, o competiție de regularitate dedicată vehiculelor istorice și...

Închide