Noile modele Mazda CX-30 și MX-30 câștigă premii de design Red Dot 2020

| 2 aprilie 2020 | 0 Comments

Noile modele Mazda CX-30 și MX-30[1] câștigă premii de design Red Dot 2020

  • Filosofia de design Kodo evoluată câștigă două premii în cadrul concursului anual de design de produs
  • Mazda CX-30 și MX-30 câștigă premiul „Red Dot: Product Design 2020”
  • Al optulea și al nouălea premiu Red Dot câștigat până acum de modelele Mazda cu design Kodo

Noile modele Mazda CX-30 și MX-30 au fost premiate în cadrul competiției „Red Dot: Product Design 2020”. SUV-ul compact CX-30 și prima mașină complet electrică Mazda, MX-30, se alătură listei tot mai mari de modele Mazda premiate, concepute sub filosofia Kodo: Soul of Motion.

Noua Mazda CX-30 este cel de-al doilea model creat pe baza liniei de design evoluate Kodo – designul artistic, care are ca sursă estetica tradițională japoneză. Îmbinarea fiecărui element în conformitate cu principiul „less is more” a dus la suprafețe simple și frumoase la CX-30 și a adus un aspect complet original segmentului de SUV crossover compact.

„Maeștrii japonezi au apreciat întotdeauna simplitatea formei, frumusețea purității”, spune Jo Stenuit, directorul de design Mazda Europa, citat de autostiri.ro. „Acest lucru i-a inspirat pe designerii noștri să simplifice elementele din spate și să creeze ceva dinamic, dar elegant, restrâns, dar vital. Așa simțim estetica japoneză – o sensibilitate care a creat mașini ce se mișcă prin emoții.”

Interiorul de înaltă calitate al Mazda CX-30, centrat pe om, combină excelența ergonomică cu tehnologia de ultimă generație. Ultimele evoluții ale Skyactiv-Vehicle Architecture valorifică echilibrul natural al oamenilor pentru un control mai natural și mai intuitiv al vehiculului, iar Skyactiv-X, motorul revoluționar pe benzină al Mazda, oferă eficiență asemănătoare dieselului.[2]

Deși păstrează formele frumoase și lucrate manual ale filosofiei Kodo, stilul Mazda MX-30 reprezintă o explorare a unei estetici mai moderne, care se concentrează pe valorile și stilurile de viață futuriste care încep să apară.

„Această nouă abordare a dus la un design original care întruchipează evoluția limbajului Kodo”, explică designerul șef al Mazda MX-30, Youichi Matsuda.Exteriorul este neobișnuit de simplu pentru a sublinia frumusețea sa ca o masă unitară, iar designul cabinei – cu plafonul delimitat și ușile freestyle – întruchipează o senzație de lejeritate și transmite ideea de sustenabilitate pentru elementele din interior. Pe măsură ce începem o eră cu schimbări importante, dorim ca Mazda MX-30 să arate oamenilor că mașinile noastre încă pot oferi plăcerea pură de a conduce.”

e-Skyactiv, noua tehnologie electrică pentru vehicule de la Mazda, dispune de o baterie Litiu-ion de 35,5kWh care echipează Mazda MX-30 cu o autonomie de aproximativ 200 km, depășind cu mult media zilnică de 48 km parcursă de clienții europeni. Atât Arhitectura Skyactiv-Vehicle a noului EV, cât și tehnologiile sale de siguranță i-Activsense au fost adaptate pentru a completa în mod optim comportamentul rutier lin, silențios, în întregime electric.

Acestea sunt premiile Red Dot cu numărul noua și zece câștigate până acum de modelele Kodo Mazda, după cele primite de Mazda3 în 2019, MX-5 RF în 2017, MX-5 soft top, CX-3 și Mazda2 (toate 2015), generația anterioară Mazda3 (2014) și Mazda6 (2013).

„Câștigătorii premiilor Red Dot au dovedit că au creat produse excelente, demne de a fi premiate”, spune profesorul Dr. Peter Zec, fondator și CEO al Red Dot, citat de autostiri.ro. „Produsele au câștigat în fața juriului nu numai prin estetica lor, ci și datorită funcționalității lor incomparabile. Cu designurile lor, câștigătorii premiați stabilesc noi standarde în industria lor.”

Lansată în 1955, Red Dot este una dintre cele mai mari competiții de design din lume. Câștigătorii designului de produs, selectați în acest an din 48 de categorii, inclusiv mașini și motociclete, și-au câștigat dreptul de a purta simbolul Red Dot, o emblemă internațională de excelență.

[1] Mazda MX-30 consum de electricitate WLTP: 14,5-19,0 kWh/100km; autonomie: 200-262 (oraș); emisii CO2 WLTP: 0 g/km / consum de electricitate NEDC: 16,0 kWh/100km (combinat); autonomie: 237-298 (oraș); emisii CO2 NEDC: 0 g/km

[2] Mazda CX-30 Skyactiv-X consum WLTP: 5.9-7.0 l/100km; emisii CO2 WLTP: 133-160 g/km; consum NEDC: 4.6-5.6 l/100km; emisii CO2 NEDC: 105-128 g/km.

Sursa si imagine: comunicat remis autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide