Moto2 & Moto3 Focus: August

| 5 august 2016 | 0 Comments

Campionatele Mondiale FIM Moto2™ și Moto3™ se îndreaptă către noi piste pe care urmează să se desfășoare cele două curse din această lună. Red Bull Ring găzduiește etapa a 10-a, în Austria, pe 14 august, echipele urmând să revină la Brno, în Republica Cehă, pe 21 august pentru etapa a 11-a.

Testele pre-cursă desfășurate pe circuitul austriac s-au dovedit de succes pentru piloții echipați cu Dunlop, în pofida ploii din a doua zi, care a făcut sesiunea de teste mai scurtă decât era programat. Cu doar nouă viraje, Red Bull Ring pare să fie cel mai rapid circuit din calendarul  2016, iar pista a fost de asemenea refăcută, fiind astfel una din pistele de top ale competiției, dar și o provocare pentru inginerii, piloții și echipele Dunlop.

Scurtă recapitulare luna iulie – Sachsenring

Etapa a noua a fost una foarte ploioasă, fiind disputată pe circuitul Sachsenring. Etapa a văzut o revenire pe podiumul Moto3 a lui Khairul Idham Pawi, în al doilea său an competițional. El a plecat al douăzecilea de la linia de start și a câștigat cursa cu un ecart de 11 secunde. Acest tur de forță a amintit de performanța pe care acest pilot a avut-o în Argentina în condiții similare, subliniind abilitatea sa de specialist în condiții de vreme ploioasă.

Cursa de la Moto2 a debutat în condiții similare și l-a văzut pe liderul campionatului, Johann Zarco, convertind poziția a doua de la linia de start în cea de-a patra sa victorie cu care și-a extins dominația în clasamentul general la zi.

#ForeverForward 2016

În competiția Dunlop #ForeverForward Award, lupta este extrem de strânsă după cele nouă etape deja disputate, cu Maria Herrera în fruntea clasamentului, la o distanță de 3 puncte față de următorul clasat și la o distanță de 5 puncte față de al patrulea clasat.

Câștigătorul cursei de la Moto3, Khairul Idham Pawi, a avut cea mai impresionantă îmbunătățire a situației sale în clasament, după etapa de la Sachsenring, urcând 19 poziții către cea de-a doua sa victorie din acest an. Fabio Giannantonio a urcat 17 poziții în Moto3, fiind acum al doilea în clasamente. Mattia Pasini a făcut cel mai mare salt în Moto2, cele 16 poziții pe care le-a urcat ducând-ul pe cinci în clasamentul #ForeverForward.

#ForeverForward după nouă etape:

  1. Maria Herrera (Moto3)           66
  2. Fabio Di Giannantonio (Moto3) 63
  3. Isaac Viñales (Moto2) 61
  4. Hafizh Syahrin (Moto2)           61
  5. Mattia Pasini (Moto2) 53
  6. Rob Mulhauser (Moto2) 51
  7. Brad Binder (Moto3)           51

Etapa 10: Red Bull Ring, Austria –  14 august 2016

  • Red Bull Ring este un circuit nou în MotoGP în 2016, dar unul pe care Dunlop a înregistrat multe succese
  • Circuitul, etapă de casă pentru GP-ul austriac de F1, a fost refăcut recent, oferind o nouă provocare pentru inginerii Dunlop
  • Dunlop a desfășurat un test de succes pentru piloții din Moto2 și Moto3 pe pista de la Red Bull Ring, imediat după etapa de la Sachsenring
  • Noua anvelopă pentru roata spate, H3, destinată curselor din Moto3, a fost bine primită de piloți și va fi alocată pentru prima dată de la etapa din Argentina încoace
  • Pista are cele mai puține viraje din 2016, doar două de stânga și șapte de dreapta, facând-o să fie cea mai rapidă pistă din calendar.

Pista Red Bull Ring în cifre:

  • Lungimea: 4,3km
  • Viraje de stânga: 2
  • Viraje de dreapta: 7
  • Nivel de energie: mediu
  • Înclinația stânga-dreapta: 20%/80%

Red Bull Ring, alocarea anvelopelor:

Moto2 Față: Soft ‘1’(negru pe galben) / Medium ‘2’ (negru pe argintiu)

Spate: Hard ’3’ (galben pe negru) / Hard ’4’ (alb pe negru)

Moto3 Față: Soft/Medium

Spate: Medium ‘M1’/ Hard ‘H3’

Etapa 11: Brno, Republica Cehă –  21 august 2016

  • În acest an Dunlop a alocat o specificație pentru Moto2 ușor diferită față de 2015, cu anvelopa pentru roata spate No1 înlocuid-o pe No2, pentru a oferi un optim de aderență și durabilitate pe durata cursei

Pista Brno în cifere:

  • Lungimea: 5,4km
  • Viraje de stânga: 6
  • Viraje de dreapta: 8
  • Nivel de energie: mediu
  • Înclinația stânga-dreapta: 55%/45%

Brno, alocarea anvelopelor:

Moto2  Roata față: Soft ‘1’(negru pe galben) / Medium ‘2’ (negru pe argintiu)

Roata spate: Soft ‘1’ (negru pe galben) / Medium ‘3’ (galben pe negru)

Moto3  Roata față: Soft/Medium

Roata spate: Soft ‘S1’/ Medium ‘M1’

Brno 2015 Highlights

  • Cei mai buni 16 piloți din Moto3 s-au calificat într-o secundă
  • Johann Zarco a stabilit un nou record de pole position în calificările de la Moto2
  • Ambele curse au fost câștigate din pole, Niccolo Antonelli (Moto3) și Johann Zarco (Moto2)

Specificațiile anvelopelor pentru sezonul 2016

Specificațiile anvelopelor în 2016 rămân similare cu cele din sezonul precedent, dar la Moto3 va fi introdusă și anvelopa pentru roata spate, H3, o anvelopă aproape de ‘medium’ din punct de vedere al caracteristicilor, spre deosebire de anvelopa H2 din 2015. ‘H3’ oferă cel puțin aceleași performanțe, dar cu o durabilitate mai mare.

În acest an, ca răspuns la feedback-ul piloților de la Moto2, va fi disponibilă și opțiunea ușor modificată, H4, ce oferă o perfomanță similară cu o durabilitate crescută comparativ cu alternativa H3 folosită în 2015 pe anumite circuite.

Moto2 Moto3
Soft ’1’ (negru ’Dunlop’ pe galben) Față & Spate Soft ‘S’/’S1’ (negru pe galben) Față & Spate
Medium ’2’ (negru pe argintiu) Față & Spate Medium ‘M’/’M1’ (negru pe argintiu) Față & Spate
Hard ’3’ (galben pe negru) Față & Spate Hard ’H3’ (galben pe negru) Doar spate
Hard ’4’ (alb pe negru) Doar spate  
Special Hard ‘S1’ (fară) Doar spate  
Special Hard ‘S2’ (negru pe argintiu) Doar spate  

Despre Dunlop

Experiența extinsă din curse a Dunlop a condus la tehnologii inovative pentru proiectarea anvelopelor destinate pilotajului de zi cu zi.

Anvelopele Dunlop au echipat motocicleta care a câștigat primul campionat de 500cc în 1949 și a dominat această competiție în deceniile ce au urmat. În 1991 o motocicletă echipată cu anvelope Dunlop a câștigat primele titluri consecutive din competiția mondială de Superbike, iar în 2008 Marco Simoncelli a obținut cea de-a 200-a victorie consecutivă la 250cc GP, o competiție în care Dunlop și-a adjudecat cel de-al 17-lea titlu mondial. Anul 2010 a văzut Dunlop devenind singurul furnizor de anvelope pentru cursele de Moto2 și Moto3, urmat în 2012 de parteneriatul cu Dorna pentru a continua furnizarea de anvelope către cele două competiții importante de MotoGP până în 2015.

Cursele de anduranță au fost dominate de echipele și piloții Dunlop, care au obținut 10 titluri din 12 în Campionatul Mondial de Anduranță, din 2002 și până în prezent, la care se adaugă și victoria lui John McGuinness de la Isle of Man TT, care a concurat tot pe anvelope Dunlop. Dunlop a câștigat fiecare cursă importantă – de la Campionatul Mondial de GP la Isle of Man TT, de la competiția mondială de Superbike și Supersport la cea mondială de anduranță, cu succese similare în motocross și alte competiții off-road.

Cele mai recente anvelope de stradă de la Dunlop sunt montate ca echipare originală pe motociclete de la producători de top precum Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson și Suzuki.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Moto GP, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Adrian RĂSPOPA, ambasadorul proiectului de infrastructură rutieră Autostrada Brașov – Bacău A13

Adrian RĂSPOPA va lua startul alături de navigatorul său, Cosmin DIACU la Raliul Perla Harghitei Tess powered by Total care...

Închide