- Nicio concesie: sistem de propulsie electric plus funcționalitate deplină, confort maxim și siguranță ridicată
- De primă clasă: spațiu pentru încărcătură de până la 4,4 m3 și sarcină utilă de 800 kg
- Etalon pentru autovehiculele utilitare compacte: sisteme de asistență pentru șofer similare cu cele întâlnite la autoturisme
- Adaptat la aglomerațiile urbane: zero emisii, acces în orașe, propulsie silențioasă
- Persoane și marfă: crew van cu cinci locuri și compartiment de încărcare
- 100% electric: motor electric de 100 kW (136 cp), baterie litiu-ion de 50 kWh
- Forţă de tracţiune: capacitate de tractare de 750 kg[1] și controlul stabilității remorcii
- Gamă electrică: portofoliul Opel de autovehicule comerciale ușoare cu sistem de propulsie electric va fi complet până la finalul anului 2021
Operatorii comerciali și profesioniștii care doresc un autovehicul cu emisii zero, cu un caracter urban, ar trebui să privească mai îndeaproape noul Opel Combo-e. Pe lângă volumul pentru încărcătură și sarcina utilă de primă clasă (respectiv până la 4,4 metri cubi și 800 kg), autovehiculul utilitar compact, complet electric, al producătorului auto german oferă locuri pentru până la patru pasageri plus șoferul, în versiunea crew van. În funcție de profilul de conducere și de condițiile predominante, noul Combo-e poate parcurge până la 275 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei sale litiu-ion de 50 kWh (WLTP[2]). Clienții pot reîncărca bateria până la 80% în aproximativ 30 de minute la stațiile de încărcare publice.
La fel ca membrii familiei sale cu motor diesel și pe benzină care au câștigat premiul „Van of the Year 2019” (autovehicul comercial internațional al anului în 2019), varianta compactă cu emisii zero nu face niciun compromis în ceea ce privește funcționalitatea, confortul sau siguranța. Portofoliul cuprinzător de tehnologii și sisteme de asistență de primă clasă include de la sistemul de detectare a somnolenței șoferului și cel de recunoaștere a indicatoarelor rutiere până la sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu protecția pietonilor și frânare automată de urgență. Camera video panoramică pentru marșarier este deosebit de importantă pentru siguranța altor participanți la trafic, aceasta ajutând la prevenirea accidentelor cu bicicliști și pietoni atunci când faceți un viraj la dreapta. Două camere oferă vizibilitate în spate și în lateral.
Autovehiculul utilitar Combo-e este, prin urmare, autovehiculul electric ideal pentru cei care aleg „mobilitatea ecologică”, cum ar fi întreprinderile mici și liber profesioniştii, în special în zonele urbane în care restricțiile pot permite doar accesul autovehiculelor cu emisii zero în interiorul orașelor.
„Modelul Opel Combo-e complet electric va permite utilizatorilor de autovehicule utilitare compacte să lucreze în zonele urbane cu cea mai mare sarcină utilă și transportând cea mai mare greutate din clasa sa”, a declarat CEO-ul Opel, Michael Lohscheller. „Combo-e continuă extinderea ofertei noastre de autovehicule comerciale ușoare cu emisii zero care a început la sfârșitul anului trecut cu Vivaro-e. Până la finalul anului 2021 și odată cu lansarea modelului Movano-e va fi încheiată electrificarea întregului nostru portofoliu de autovehicule comerciale ușoare.”
Cel mai nou membru al portofoliului de autovehicule comerciale ușoare cu propulsie electrică Opel este disponibil în două lungimi. Versiunea Combo-e cu lungimea de 4,4 metri, care are un ampatament de 2.785 mm și poate transporta obiecte cu lungimi de până la 3.090 mm, are o sarcină utilă de până la 800 Kg și un volum pentru încărcătură de 3,3 – 3,8 m3. Aceasta este, de asemenea, lideră în cadrul segmentului său datorită capacității de tractare de 750 kg.
Varianta extralungă XL de 4,75 m are un ampatament de 2.975 mm și un volum de încărcare de până la 4,4 m3, putând transporta obiecte cu o lungime de până la 3.440 mm. Șase inele de ancorare pe podea (plus alte patru opționale, fixate la înălțime medie) ajută la păstrarea obiectelor la locul lor.
O caracteristică decisivă pentru mulți profesioniști pentru alegerea modelului Combo-e poate fi distanța mare între pasajele roților spate, suficientă pentru un europalet (varianta extralungă poate transporta doi, unul lângă celălalt). Obiectele extrem de lungi pot fi depozitate vertical, trecând prin cu trapa de plafon opțională.
Pe lângă obiecte, noul Combo-e poate transporta și persoane. În cazul variantei extralungi XL, versiunea crew van poate oferi locuri confortabile pentru până la patru pasageri plus șoferul, în timp ce încărcătura sau echipamentul sunt depozitate în siguranță în spatele peretelui despărțitor. Datorită clapetei din peretele despărțitor, este posibil transportul obiectelor deosebit de lungi.
Sistem de propulsie electric
Datorită puterii de 100 kW (136 cp) și cuplului de 260 Nm dezvoltat de sistemul de propulsie electric, modelul Combo-e este perfect nu numai pentru mediile urbane, ci și pentru zonele din afara orașelor. În funcție de varianta modelului, Combo-e poate accelera de la zero la 100 km/h în numai 11,2 secunde[3], iar viteza maximă controlată electronic este de 130 km/h. Un sistem sofisticat de frânare regenerativă cu două setări ce pot fi selectate de utilizator sporește și mai mult eficiența.
Bateria cu 216 celule și 18 module este amplasată sub podea, între puntea față și puntea spate, astfel încât să nu compromită utilizarea zonei de marfă sau a habitaclului. Datorită acestei amplasări, bateria asigură coborârea centrului de greutate, ceea ce oferă avantaje pentru viraje și stabilitate la curenții de aer chiar și atunci când autovehiculul este încărcat complet, contribuind în același timp la sporirea plăcerii de a conduce.
Varietatea de opțiuni și servicii elimină stresul cu privire la reîncărcare
Modelul Combo-e este pregătit pentru o varietate de infrastructuri energetice și opțiuni de încărcare, care variază de la stații de încărcare cu montare pe perete la încărcarea rapidă sau chiar cu un cablu pentru încărcare de la o priză de uz casnic, dacă este necesar. Folosind o stație de încărcare publică de 100 kW cc, încărcarea bateriei de 50 kWh până la un nivel de 80% durează doar aproximativ 30 de minute. În funcție de piață și infrastructură, modelul Combo-e este echipat standard cu un încărcător de bord puternic trifazat de 11 kW sau un încărcător de bord monofazat de 7,4 kW.
Pentru a face utilizarea modelului Combo-e cât mai confortabilă și mai relaxantă sunt disponibile sistemul „OpelConnect” și aplicația „myOpel” care oferă servicii speciale pentru autovehiculele electrice. Serviciile sunt accesibile prin intermediul aplicațiilor, în funcție de disponibilitatea din țara de comercializare.
Portofoliul „OpelConnect” include servicii de la eCall și apeluri în caz de defecțiune până la numeroase alte servicii, ca de exemplu informații cu privire la starea autovehiculului.
Siguranță și confort: sisteme de asistență pentru șofer similare cu cele întâlnite la autoturisme
Noul autovehicul utilitar compact Opel complet electric își consolidează rolul de lider în materie de sisteme de asistență pentru șofer similare cu cele întâlnite la autoturisme, oferite la lansarea modelului Combo cu motoare cu ardere internă. Unic în cadrul segmentului său de piață: indicatorul de încărcare pe bază de senzor care permite șoferului să verifice, prin simpla apăsare a unui buton, dacă autovehiculul este supraîncărcat. Cele până la 20 de tehnologii suplimentare fac conducerea, manevrele și transportul nu doar mai ușoare și mai confortabile, ci și mai sigure.
Pentru a preveni lovirile sau zgârieturile deranjante și costisitoare la deplasarea în viraje cu viteză mică, noul Combo-e este disponibil opțional cu sistemul de protecție a părții laterale pe bază de senzori.
Configurație de „șantier” și sistem de control electronic al tracțiunii
Profesioniștii care au nevoie de o gardă la sol mai ridicată și tracțiune suplimentară pentru noroi, nisip sau zăpadă pot face un upgrade al modelului Combo-e cu configurația de „șantier” și sistemul electronic de control al tracțiunii IntelliGrip.
Lista sistemelor de asistență pentru șofer cu care este echipat modelul Combo-e, deja cunoscute de la autoturismul Combo Life, include și sistemul de control la deplasarea în pantă, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație și controlul stabilității remorcii.
Sistemele infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro includ un ecran tactil de 8″. Ambele sisteme permit integrarea telefonului cu ajutorul Apple CarPlay şi Android Auto.
Noul Combo-e va ajunge la reprezentanțe în toamnă (Germania), alăturându-se modelului Vivaro-e în calitate de cel mai nou membru al familiei de autovehicule comerciale electrice Opel. Următorul nou model, noul Movano-e, va fi de asemenea disponibil în 2021. Aceasta înseamnă că întregul portofoliu de autovehicule comerciale ușoare al mărcii va fi electrificat până la finalul acestui an. Până în 2024, Opel va oferi o versiune electrificată pentru fiecare model de autoturism și de autovehicul comercial ușor.
[1] Cu frâne, în pantă de 12%.
[2] Autonomie determinată pe baza procedurii de testare WLTP (R (CE) Nr. 715/2007, R (UE) Nr. 2017/1151). Autonomia reală poate varia în condiții de zi cu zi și depinde de diverși factori, în special de stilul de conducere personal, de caracteristicile traseului, de temperatura exterioară, de utilizarea încălzirii, a sistemului de climatizare și a încălzirii habitaclului.
[3] Date provizorii.
Sursa si imagini: comunicat transmis autostiri.ro