Mercedes-Benz, primul camion cu conducere autonomă din lume

| 21 martie 2016 | 0 Comments

Mercedes-Benz„Camionul Viitorului 2025” Mercedes-Benz este primul camion cu conducere autonomă din lume.

Mai sigur și mai eficient, sistemul Highway Pilot permite acestui camion să ruleze autonom la 80 km/h, prin comunicare cu mediul său înconjurător, pentru a garanta șosele mai sigure, costuri mai mici și reducerea stresului și oboselii la volan.

Bazat pe interconectarea inteligentă a tuturor sistemelor de siguranță deja disponibile, la care se adaugă camere video, senzori radar și comunicare vehicul-vehicul, acesta este camionul viitorului. În prezent.

Pentru un trafic mai fluid. Pentru evitarea erorilor umane în spatele volanului. Pentru siguranță.

Sistemul Attention Assist monitorizează stilul de conducere pentru a evalua dacă atenția șoferului începe să se piardă. Detectează scăderea atenției, iar șoferul este atenționat prin panoul de bord și semnale acustice şi vehiculul îi sugerează să facă o pauză.

Lucrând în combinație cu sistemul Lane Keeping Assist, sistemul Attention Assist este dedicat exclusiv asistenței și creșterii gradului de siguranță, fără a interveni în conducerea vehiculului.

Sistemul Active Brake Assist 3 oferă asistență șoferului în momentul în care este detectat un pericol, reducând viteza prin acționarea automată graduală a frânei. În cazul rulării la viteze de peste 10 km/h, sistemul Active Brake Assist 3 evaluează situația traficului în fața vehiculului. Sistemul monitorizează distanța față de vehiculul din față, ca și vitezele vehiculelor, fiind în același timp capabil să detecteze obstacole staționare.

Noul Actros este disponibil în mod opțional cu Active Brake Assist 3. Acest sistem de siguranță poate acum să prevină* și o coliziune iminentă cu un obiect staționar, sau să reducă semnificativ viteza de impact, prin intermediul frânării complete autonome. În acest mod, accidentele pot fi evitate, sau severitatea unui accident poate fi redusă considerabil.

Sistemul opțional Lane Keeping Assist este un sistem de recunoaștere a benzii de rulare care detectează dacă un camion își deviază în mod neintenționat traiectoria apropiindu-se prea mult de marginea benzii de rulare.

O cameră video de mici dimensiuni, localizată în spatele parbrizului, monitorizează marcajele rutiere și transmite informațiile unui computer de bord. În cazul în care distanțele laterale dintre vehicul și marcajele rutiere se modifică, sistemul emite un semnal sonor prin intermediul difuzoarelor stereo, avertizând șoferul să corecteze traiectoria vehiculului înainte de apariția oricăror probleme.

Disponibil pentru vehiculele cu suspensii pneumatice, sistemul Roll Control Assist constă în amortizoare controlate electronic activ, care se ajustează în mod continuu pentru a fi adecvate la condițiile de drum și a contracara tendințele de răsturnare generate de centrul de greutate înalt sau de sarcinile dinamice. Aceasta îmbunătățește atât confortul cât și siguranța rulării.

Echipament standard pe multe din noile modele Actros, sistemul de asistență la controlul stabilității contribuie la menținerea stabilității în rulare atât a camionului cât și a remorcii în situații potențial periculoase, cum ar fi derapajele sau virajele bruște. Sistemul acționează pentru restabilizarea vehiculului prin ajustarea puterii transmise și a frânării. Prin combinarea ajustării sistematice a cuplului motor, a frânării precis limitate a tractorului rutier și a controlului semiremorcii, sistemul ajută șoferii să evite situațiile periculoase.

În combinație cu un stil de conducere alert și atent, sistemul Stability Control Assist poate face o diferență semnificativă în siguranță, atât pentru vehicule cât și pentru personal.

Disponibil ca echipament opțional adițional, împreună cu sistemul de tensionare al centurii de siguranță, airbag-ul pentru șofer este activat de către senzorii de coliziune numai în cazul în care impactul este suficient de sever pentru a face airbag-ul necesar. În combinație cu purtarea corectă a centurii de siguranță, airbag-ul pentru șofer poate reduce severitatea rănilor în cazul unui accident.

În noiembrie 2015, Reglementările Generale de Siguranţă au stipulat că toate vehiculele noi cu masă mai mare de 3,5t GVW trebuie echipate cu sistem LDWS (sistem de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor de circulație). Încă din februarie 2000, noi am prezentat sistemul Lane Assist instalat pe Actros, un sistem a cărui eficiență în avertizarea șoferilor la încălcarea marcajelor de delimitare a benzilor de circulație a fost demonstrată timp de 15 ani.

Reglementările fac obligatorie, de asemenea, echiparea camioanelor cu masa de peste 8t GVW** cu sistem AEBS (sistem avansat de frânare de urgență). Însă Mercedes-Benz Trucks oferă echipare cu sistem ABA (Active Brake Assist) încă din 2006.

În prezent, cea mai nouă versiune a noastră a sistemului, Active Brake Assist 3*, are performanțe considerabil peste standardele impuse de Reglementările Generale de Siguranţă din 2015, contribuind la evitarea accidentelor prin evaluarea situației din fața vehiculului și oprirea completă în caz de necesitate.

VIA: Mercedes-Benz

Video: YouTube


Tags: , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Ciprian Lupu, primul pilot profesionist, utilizator de scaun rulant – partener oficial Auto Chelu la Campionatul Național de Viteză în Coastă

Auto Chelu este un susținător al automobilismului sportiv de mult timp, iar acest parteneriat este încă o dovadă a implicării...

Închide