Premieră mondială – Maserati MC20: noua super mașină sport a mărcii

| 21 septembrie 2020 | 0 Comments
  • MC20 marchează începutul noii ere Maserati
  • Noua maşină super sport Maserati este un demn succesor al MC12
  • O mașină cu un ADN de curse
  • 100% Fabricată în Modena și 100% Fabricată în Italia

Maserati intră în noua Eră cu MC20, noua super-mașină sport care combină performanța, sportivitatea și luxul în stilul unic Maserati. MC20 a fost prezentat lumii la Modena pe 9 septembrie în cadrul evenimentului „MMXX: Este momentul să fiți îndrăzneți”.

Noul MC20 (MC pentru Maserati Corse și 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale și începutul noii ere a Mărcii) este Maserati-ul pe care toată lumea îl aștepta. Este o mașină cu o eficiență aerodinamică incredibilă, care ascunde un suflet sportiv, cu noul motor Nettuno, un V6 de 630 cai putere cu cuplu de 730 Nm care oferă o accelerație de 0-100 km / h în sub 2,9 secunde și o viteză maximă peste 325 km pe oră. Un motor care semnalează revenirea Maserati la producerea propriilor sale unități de putere după o pauză de peste 20 de ani.

MC20 este o mașină extrem de ușoară sub 1.500 kg (greutate) și, datorită puterii sale de 630 CP, devine cea mai bună din clasa sa pentru raportul greutate/putere, la doar 2,33 kg/CP. Acest record se datorează utilizării materiale de cea mai bună calitate, exploatând toate calitățile fibrei de carbon, fără sacrificii în ceea ce privește confortul.

Nettuno, primul motor din acest nou capitol al istoriei Tridentului, este un V6 twin turbo al lui MC20, o bijuterie tehnologică deja atribuită unui brevet internațional, care pune tehnologia MTC (Maserati Twin Combustion), sistemul de combustie revoluționar dezvoltat în casă, pe șoselele lumii.

În ansamblu, acest proiect revoluționar a avut ca rezultat o mașină care simbolizează excelența italiană. De fapt, MC20 a fost proiectat la Modena și va fi construit la uzina Viale Ciro Menotti, unde modelele Trident au fost construite de mai bine de 80 de ani. Noua linie de producție, creată în spațiile în care modelele GranTurismo și GranCabrio au fost asamblate până în noiembrie 2019, este acum gata de acțiune în fabrica istorică. Site-ul oferă, de asemenea, un nou magazin de vopsele care încorporează tehnologii inovatoare, ecologice. Nettuno va fi construit și la Modena, la nou-înființatul Maserati Engine Lab.

Designul lui MC20 a fost produs în aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la început, într-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center.

Sistemul de dezvoltare a dinamicii vehiculelor virtuale, care include utilizarea unuia dintre cele mai avansate simulatoare dinamice din lume, a fost dezvoltat intern de către Maserati Innovation Lab și se bazează pe un model matematic complex numit Mașină virtuală. Această metodă a permis efectuarea a 97% din testele dinamice, optimizând timpii de dezvoltare. Mașina a fost apoi reglată în cea mai bună tradiție Maserati, cu ședințe exhaustive de testare pe pistă și șosea, în condițiile cele mai variate de utilizare.

Tema de îndrumare a designului MC20 a fost identitatea istorică a mărcii, cu toată eleganța, performanța și confortul integrate în construcția sa genetică. Accentul pus pe performanță a condus la concepția unei mașini cu o personalitate distinctă, cu forme inconfundabile care o fac unică.

Ușile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci și funcționale, deoarece îmbunătățesc ergonomia mașinii și permit accesul optim la și din cabină.

Aerodinamica a fost proiectată prin peste două mii de ore în Tunelul de vânt Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics), care au permis crearea unei opere de artă autentice. Mașina rezultată are o linie elegantă, fără anexele mobil, ci doar un spoiler discret care îmbunătățește forța, fără a afecta frumusețea MC20. CX are mai mult de 0,38.

MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé și decapotabile și pentru putere electrică completă.

Odată ajuns în cabină, șoferul este întotdeauna central și nimic nu trebuie să-i distragă atenția de la experiența de condus sportiv. Fiecare componentă are un scop și este complet orientată spre șofer. Forme simple, foarte puține muchii ascuțite și distrageri minime. Două ecrane de 10 inch: unul pentru cabină și celălalt pentru sistemul multimedia Maserati (MIA). Simplitatea este, de asemenea, principala consolă centrală îmbrăcată în fibră de carbon, cu doar câteva caracteristici: încărcătorul wireless pentru smartphone, selectorul modului de condus (GT, Wet, Sport, Corsa și al cincilea, ESC Off, care dezactivează funcțiile de control), două butoane de selecție a vitezei, comenzile geamului electric, comenzile sistemului multimedia și un compartiment de depozitare la îndemână sub cotieră. Toate celelalte comenzi sunt pe volan, cu butonul de contact în stânga și butonul de lansare în dreapta.

Noul MC20 va fi conectat în orice moment cu programul Maserati Connect. Gama completă de servicii include navigație conectată, Alexa și Wifi Hotspot și poate fi gestionată și prin intermediul smartphone-ului Maserati Connect sau al aplicației smartwatch.

Pentru lansare, Maserati a dezvoltat, de asemenea, șase noi culori pentru a caracteriza MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma și Grigio Mistero. Fiecare dintre ele a fost concepută, proiectată și dezvoltată exclusiv pentru această mașină și toate transmit teme importante: o referință puternică la Made in Italy, la identitatea italiană și la teritoriu, precum și una legată de tradiția Maserati.

Atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere conceptual, există referințe puternice la MC12, mașina care a marcat revenirea Maserati în 2004, în lumea curselor. În același mod precum predecesorul său, MC20, având un sufletul dedicat circuitelor, așa cum indică și numele său, anunță intenția de a reveni la lumea curselor.

Lansarea producției este programată pentru sfârșitul anului curent, comenzile urmând să fie acceptate începând cu 9 septembrie după premiera mondială.

SPECIFICAȚIILE TEHNICE
Motorul
Configurație V6 90° MTC twin turbo
Cilindree (cmc) 3000 cc
Diametru interior x cursă (mm) 88 x 82 mm
Raport compresie 11:1
Ieșire max. putere 630 CV @ 7500 rpm
Cuplu maxim (Nm @ rpm) 730 Nm @ 3000 – 5500 rpm
Sistem aprindere MTC (Maserati Twin Combustion) Twin Spark cu precameră pasivă
Sistem combustibil PD(Injecție Directă 350bar + Port injecție 6bar)
Inducție Twin Side Turbo cu poartă de deșeuri acționată electronic
Lubrifiere Pompă de ulei complet variabilă pe sistemul de bazin uscat cu pompe de evacuare și rezervor de ulei extern
Sistem coordonare Arborele cu came dublu peste cap cu distribuție variabilă a supapei
PERFORMANȚA
0-100 Km/h (s) <2,9”
0-200 Km/h (s) <8,8”
Viteza maximă (km/h) >325km/h
Distanța de frânare <33mt
de la 100 la 0 km/h (m)
Cx <0,38
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2  – WLTC*
Consum de combustibil (Ciclu combinat) l/100 km 11,6
Consum de combustibil (Ciclu scăzut)  l/100 km 20,8
Consum de combustibil (Ciclu mediu)  l/100 km 11,9
Consum de combustibil (Ciclu ridicat)  l/100 km 9,8
Consum de combustibil (Ciclu ridicat extra)  l/100 km 9,6
Emisii CO2 (Ciclu combinat) g/km 262
Emisii CO2  (Ciclu scăzut) g/km 470
Emisii CO2 (Ciclu mediu) g/km 269,4
Emisii CO2 (Ciclu ridicat) g/km 220,6
Emisii CO2 (Ciclu ridicat extra) g/km 215,8
* Valori Preliminare
TRANSMISIA
Cutia de viteze DCT 8 viteze
Raporturi de viteze: 2.905/ 1.759/ 1.220/ 0.878/ 0.653/ 0.508/ 0.397/ 0.329 R 2.632:1  final 5.174
Transmisia: Tracțiune spate cu diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic)
SUSPENSIA
Față Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu (Lifter opt)
Spate Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu
FRÂNE
Față Disc ventilat 380×34 mm (CCM disc 390×36 opt)
Etriere fixe Brembo
6 pistoane
Spate Discuri ventilate 350×27 mm (CCM disc 360×28 opt)
4 pistoane
DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI
Anvelope față/spate față 245/35 ZR 20 / spate 305/30 ZR 20
L x D x H (mm) 4,669 x 1,965 x 1,221
Ampatament (mm) 2,700
Ecartament față/spate (mm) 1,681 / 1,649
Capacitate portbagaj (l) 150 (50 față / 100 spate)
Capacitate rezervor combustibil (l) 60 lt
Greutate omologată (kg) <1500kg

Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Tuning

Citește articolul precedent:
Lucas Auer şi BMW M4 DTM obţin podium în cursa de duminică de la Zolder

Primul dintre cele două week-enduri de cursă ce au loc pe "Circuit Zolder" (Belgia) a început relativ bine pentru reprezentanţii...

Închide