Marco Tempestini – Winter Rally Covasna 2012

| 1 februarie 2012 | 0 Comments

Întors recent de la prima etapa a WRC2012 – Rallye Monte Carlo, cel mai celebru raliu din lume, unde a terminat pe locul 6 la clasa 3, Marco Tempestini a participat la sfârşitul săptămânii trecute la Winter Rally.

Pilotul Napoca Rally Academy a avut un copilot inedit, Gabriel Oană, mai cunoscut ca blogger, sub pseudonimul “gaben.ro”.

Autostiri.ro: Felicitări pentru locul ocupat în raliul Monte Carlo. Aţi reuşit să ne reprezentaţi şi pe noi românii în această competiţie. Sunteţi un om care pune mult suflet şi pasiune. Investiţi mult în acest sport. Ce credeţi că ar trebui să facă piloţi români pentru a participa la competiţiile internaţionale, excluyând partea financiară care este importantă?
Marco Tempestini: Ar trebui să-şi deschidă frontiera mentală. Chiar azi vorbeam la regrupare cu Vali (n.r. vali Porcisteanu) şi cu ceilalţi piloţi despre faptul că trebuie să participi.Trebuie să te obişnuieşti să mergi în cimpetiţiile internaţionale.

Aici în campionat toată lumea ştie probele şi mergem aşa în “grădiniţa” noastră. Când mergi afară ai două trei treceri, trebuie să te obişnuieşti cu navigatorul tău, să faci o dictare cât mai simplă şi în acelaşi timp cât mai bună, cât mai completă. Trebuie să ai încredere în dictare, în copilotul tău.

Noi suntem fericiţi de ceea ce a fost la Monte Carlo unde două zile am fost clar pe locurile 3-4 la clasa 3. Am terminat pe locul 6 deşi toată lumea vorbeşte de locul 31 la general. Dar locul 31 la general din WRC nu are nicio legătură cu locul obţinut de noi la clasa menţionată. Trebuie să ne gândim că anul trecut Bryan Bouffier a câştigat iar acum a venit pe locul 15 la general. Noi suntem foarte mulţumiţi.

Piloţii români trebuie să deschidă un pic ochii. Chiar dacă finanţarea este grea trebuie să vrea. Experienţa se poate obţine şi cu un Logan în WRC sau IRC. Asta nu face nimeni şi îmi pare rău. Băieţi foarte tineri, finlandezi, englezi sau francezi de 18 – 20 de ani, aleargă cu Twingo R2 sau Fiesta R2, maşini foarte ieftine şi modeste ca performanţe. Este doar o barieră mentală.

Autostiri.ro: Simone Tempestini a avut rezultate bune în competiţiile din România. Ce va face pe viitor în sportul cu motor?
Marco Tempestini: Simone a început să participe la competiţiile de afară. Nu este important să meargă tare. În campionatul italian nu va alerga în următorii 2-3 ani. Nu vreau să pun presiune pe el. Va participa la competiţiile din România şi din alte ţări. Vreau să acumuleze experienţă competiţională. Vreau să înveţe să facă totul corect după care vom vedea.

Autostiri.ro: Am remarcat participarea lui Simone în campionatul de slalom paralel dar şi în CNR. Ceea ce ne-a plăcut şi impresionat a fost replica acestui tânăr referitor la condiţia participării în competiţii:”Dacă vreau să concurez trebuie să învăţ, să nu-mi neglijez studiile.” Cum se împacă învăţătura cu sportul cu motor?
Marco Tempestini: Absolut da. Simone are 17 ani. Trebuie să înveţe, trebuie să aibe o bază solidă de cunoştiinţe indiferent dacă va fi campion mondial WRC sau vânzător de hamburgeri. Acest lucru este foarte important.

Noi avem o convenţie. El era cam leneş cu şcoala. Acum datorită raliurilor, este motivat să înveţe ca să poată să participe. Fără rezultate bune la învăţătură nu merge. Simone şi-a dorit mult să alerge pe zăpadă dar am reuşit să-l conving că nu acum.

În acest an programul lui este destul de încărcat. Va avea 24 de etape la care va lua startul. Va alerga în acest campionat cu un Subaru N11, 4×4. Federaţia a acceptat să ia stratul la volanul acestei maşini atât la slalom paralel, cât şi în 6 – 7 etape de coastă cât şi în celelalte competiţii.

În luna septembrie va participa la o etapă din IRC împreună cu noi. În acest sezon trebuie să meargă foarte mult şi nu foarte tare.

Este important sa-şi stabilească un ritm, să-şi cunoască limitele, să facă faţă presiunii impuse de o competiţie. După 2 – 3 ani vor veni şi rezultatele. Dacă nu, nu va fi nicio problemă.

Noi, Danny, Bogdan, Bruscheta şi toţi cei care lucrează cu el au încredere în el.

Să nu uităm că există în România tineri foarte talentaţi: Raul Badiu, Tîrnovean, Radu David care trebuie ajutaţi.

Autostiri.ro: Dacă tot am vorbit despre competiţiile româneşti ce modificări fi necesare pentru a creşte gradul de competivitate?
Marco Tempestini: Nu ar trebui să fie mai mult de 50 % din trasee identice cu cele din sezonul competiţional anterior. O regulă aplicată în alte ţări cu rezultate foarte bune.

Ar fi mai mult decât interesant chiar dacă organizatoriise plâng că este criză că nu sunt bani. În România eu ştiu pe de rost probele. Alerg pe ele din 2006. Clar este nevoie de o schimbare care să aducă un plus de prospeţime campionatului. Există trasee suficiente în România.

Autostiri.ro: Care este următoarea competiţie internaţională?
Marco Tempestini: Noi acum mergem la Santa Rallye Acores, prima etapă din Intercontinental Rally Challenge, care se va desfăşura în Portugalia la sfârşitul lunii februarie. De la organizatori primim 60% discount şi 6 bilete de avion pentru a merge la Lisabona. Este un raliu foarte interesant şi din păcate foarte multă lume nu se gândeşte la asta.

Şi acum am şi eu o întrebare. De ce acest raliu pe zapadă nu deschide sezonul competiţional din România în CNR? România are zăpadă, trasee şi posibilităţi. În Cehia sau Austria prima etapă este pe zăpadă. În Italia toată lumea s-ar bucura să aibe o astfel de compeiţie deosebit de frumoasă.

Am discutat şi cu oamenii din federaşie care spuneau că este posibil să nu avem zăpadă. Nu este zăpadă este macadam. Eu aş fi bucuros să avem o etapă pe zapadă.

Autostiri.ro: Ce ar trebui să facă Braşovul pentru a avea o echipă de raliuri cum are Clujul?
Marco Tempestini: Braşovul este capitala raliurilor. Braşovul are tot ce are Clujul. Şi la Cluj a trebuit să vină un italian pentru a face o echipă.

Autostiri.ro: Mulţumim frumos. Aşteptăm cu interes veşti cât mai bune. Baftă multă în competiţii şi numai bine.
Marco Tempestini: Şi eu vă mulţumesc. Pe curând.

Credit foto:  Bogdan


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Echipajele din Swift Cup se vor înfrunta pe legendarul macadam sibian

În această săptămână echipajele din Swift Cup vor înfrunta prima etapă de macadam a sezonului 2020, Raliul Sibiului, raliu ce...

Închide