Lucian Răduţ: „Vremea si evenimentele tehnice pot fi un factor determinant in clasamente”

| 3 mai 2013 | 0 Comments

Lucian Răduţ ramane unul dintre pilotii care fac spectacol si obtin performanta in competitiile de viteza din Romania. Marele Premiu al Orasului Brasov, etapa de debut din CNVC Dunlop 2013, ne-a tinut cu sufletul la gura pana in ultimele secunde. Lucian Răduţ, pilotul echipei  Rally Dream Team, a avut o evolutie exploziva in fata spectatorilor. Dupa ce a fost al doilea in prima mansa de concurs, a reusit sa recupereze cele opt zecimi de secunda care il desparteau de Andrei Dumitrescu si s-a impus cu un avans de o secunda, fapt ce l-a plasat pe cea mai frumoasa treapta a podiumului, locul 1.

Iata ce ne-a declarat dupa etapa de la Brasov:

Autostiri.ro:  Felicitari pentru rezultatul de la Brasov. Debutul sezonului 2013 anunta o lupta frumoasa si palpitanta. Cum ai caracteriza lupta din acest an pentru clasamentul Open?

Lucian Răduţ: Fata de ultimii ani, concurenta de la varful campionatului aduce mai multi protagonisti. Cu cat sunt mai multi sportivi cu sanse reale la victorie, cu atat calitatea spectacolului este mai ridicata. Publicul va fi bucuros, va veni sa ne vada iar sponsorii vor fi mandri ca ii reprezentam.

Lupta la varf pentru clasamentul general o vad in felul urmator: avioanele de formula care nu pot fi batute pe uscat cu niciun turism daca merg in parametri si patru, cinci turisme cu sanse asemanatoare intre ele. Vremea si evenimentele tehnice pot fi un factor determinant in clasamente.

Eu personal voi merge la podium de fiecare data, indiferent de cine imi va fi adversar. Cu totii stim ca fara un material de concurs competitiv nu poti face minuni. Cel mai greu imi va fi sa aduc masina la nivelul de top al turismelor. Monoposturile au drept adversar doar ploaia si drumul denivelat.

Autostiri.ro: Marele Premiu al Orasului Brasov poate fi luat in calcul pentru o etapa europeana?

Lucian Răduţ: Da, traseul cu siguranta poate fi luat in calcul dar cred ca mai e drum lung pana acolo. Mai avem mult de lucru la capitolul mediatizare, participare activa a sponsorilor si implicare a societatii civile in sportul cu motor. Lumea nu ne cunoaste, inca nu se stie diferenta intre ‘coasta’ si ‘raliu’. La TV stirile sunt putine si realizate in graba. Sa aducem automobilismul la nivel de fotbal in ceea ce priveste mediatizarea si atunci putem aduce si zece etape de hillclimb in Romania doar pe traseele Brasovului!

Autostiri.ro: Urmeaza etapa de la Ranca. Te rog sa ne descrii acest traseu.

Lucian Răduţ: Ranca e un traseu de viteza, inselator, total diferit de celelalte, in primul rand fara copaci, cu rampa foarte mare, cu multe linii drepte de viteza, viraje stranse si foarte stranse. Spectatorii pot beneficia de o panorama uimitoare care cuprinde sectiuni multiple din traseu. De asemenea, speciala este si suprafata asfaltica a soselei foarte aderenta, caracterizata prin rugozitate mare. Acest lucru se traduce printr-o uzura accentuata a pneurilor de concurs.
Sosirea se face pe un ac de par de dreapta foarte strans si cu cerul pe parbriz.

Aici am obtinut prima clasare in top 3 cu Ford Escort Cosworth in anul 2010, loc I la grupa N cu Mitsu’ in 2011 si locul I la grupa A in 2012. Matematic urmeaza loc I la grupa H (ar fi frumos!).

Autostiri.ro: Cum vezi lupta la echipe?

Lucian Răduţ: Sunt mandru ca fac parte din Echipa Rally Dream Team care este campioana en titre in ‘Clasamentul pe echipe’. Eu si colegii mei vom face tot ce putem sa mentinem acest titlu.

Multumim tuturor partenerilor sponsori care sunt alaturi de noi si fac posibila participarea noastra in CNVCR. Pe aceasta cale invitam si alti parteneri sa ni se alature pentru performanta.

Multumesc pentru tot! Sarbatori Fericite!!! Sa ne vedem cu bine la Ranca.

Autostiri.ro: Multumim si noi.  Sarbatori Pascale fericite tuturor! Multa bafta!

Mai multe informatii despre participarile lui Lucian Răduţ in motorsport puteti gasi pe site-ul www.lucianradut.ro

Credit foto: Dan Strauti


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Alex Filip pornește ,,motoarele” pentru sezonul 2020

Alex Filip va concura împreună cu Gabi Lazăr, copilotul său, pe un Renault Clio R3T pregătit de echipa italiană Gima...

Închide