spot_img

Interviu: Csaba Tompa, tatal sportivului Robert Tompa

Krisztian Tompa si Csaba Tompa
Krisztian Tompa si Csaba Tompa

Csaba Tompa, tatal sportivului Robert Tompa: “Am simtit ca nu suntem doriti in Campionatul National”

Intr-o scrisoare deschisa adresata de Federatia Romana de Motociclism sportivului Adrian Raduta, se arata ca Robert Krisztian Tompa, locul 24 in Campionatul Mondial de Motocross, clasa MX85, “s-a format” pe circuitele utilizate in Campionatul National de Motocross, competitie criticata de Adrian Raduta. Plecand de aceasta afirmatie a FRM, am stat de vorba cu Csaba Tompa, tatal sportivului Robert Tompa.

Domnule Tompa, a participat Robert in ultimii ani in Campionatul National de Motocross?

Pana in acest an, cand am fost in Romania, am participat cu Robert in campionatul national, atunci cand programul ne-a permis si nu am avut curse in afara tarii, care sunt prioritare. Din 2011, alergam in campionatele mondiale, europene, in Germania in ADAC MX Masters, in campionatul Olandei si pana in acest an, in est-european. Nu am pus campionatul national in prim plan, pentru ca nu exista concurenta si calitatea circuitelor este foarte proasta. Problema ridicata de Adrian Raduta este reala.

Este acesta motivul pentru care in 2014 nu ati mai participat in campionatul national?

Nu doar acesta. Ca intotdeauna cand suntem in Romania, am vrut sa participam la competitiile organizate de FRM, primul concurs fiind o cupa la Buzau, unde Robert a vrut sa alerge la clasa 125 Juniori. Pentru ca anul acesta nu am avut licenta decat din partea federatiei olandeze, cei de la FRM nu l-au lasat sa participe decat la clasa 85 cmc, iar acolo el ar fi castigat cu avans considerabil.

Care au fost motivele invocate de FRM?

Oriunde in Europa, poti sa mergi la orice curse cu orice licenta, trebuie doar sa corespunzi varstei la care se alearga in clasa dorita. Doar in Romania acest lucru nu se poate. Mi s-a spus chiar ca pentru clasa 125 Juniori, Robert nu e asigurat, ceea ce e absurd. Am simtit ca nu suntem doriti in Campionatul National si chiar ni s-a spus ca astfel putem vedea ce inseamna sa iti iei licenta din afara Romaniei! In acelasi timp, in campionatul national, s-a intamplat ca la clasa 85 sa se alerge cu o motocicleta de 125 cmc.

Ati participat in Motocross Cup?

Da, am participat, anul acesta la trei etape, la clasa 125 Juniori.

Care este diferenta fata de Campionatul National de Motocross?

Diferenta este foarte mare. Sunt mai multi sportivi aliniati la start, iar circuitele se aseamana cu cele din afara Romaniei. Sunt pregatite 100%, ca pentru un concurs adevarat de motocross.

De ce ati ales sa va faceti o licenta olandeza?

Am ales ca Robert sa alerge cu o licenta dintr-o tara din nord-vestul Europei datorita campionatului european, care este impartit pe zone, iar zona nord-vest este cea mai puternica.Doar asa Robert poate evolua ca pilot de motocross.

Considerati ca Robert “s-a format” in campionatul national?

Absolut deloc. Din 2009, de cand am inceput sa concuram in afara tarii, la doua-trei etape alergate in Romania au fost cate 25 de concursuri in strainatate.

Robert Tompa este primul sportiv roman care a concurat in Campionatul Mondial de Motocorss, clasandu-se in primii 20 in 2011, la clasa 65, obtinand locul trei in 2012 la aceeasi clasa. In 2013 Robert nu a trecut de calificari, dar anul acesta el s-a clasat pe locul 24. Cu ce v-a ajutat FRM?

Cu absolut nimic. Pana si licentele le-am platit eu pentru fiul meu. Mergem la curse din fonduri proprii si din sponsorizari.

Dar, Robert Tompa a fost numit sportivul anului, in 2012, de catre FRM. S-a intamplat ceva mai departe? A urmat poate atragerea de sprijin din partea MTS, includerea intr-un program strategic de sustinere a tinerelor talente?

Absolut nimic.

Va multumim, si va dorim mult success in sezonul 2015!

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
700CititoriConectați-vă
1,130AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri