
Echipa Hyundai Shell World Rally s-a confruntat cu conditii dificile in prima zi a Raliului Marii Britanii
- Echipa Hyundai Shell World Rally a incheiat o zi plina de provocari, la ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC)
- Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) se afla pe locul sase la general dupa primele opt probe speciale, la doar 20 de secunde fata de pilotul clasat pe pozitia a treia
- Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a terminat ziua pe locul 12 dupa ce a avut probleme la directie, iar Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) va lua startul sambata conform regulii “rally 2”, dupa ce a iesit in decor pe PS3
Echipa Hyundai Shell World Rally va incepe ziua a doua din Raliul Marii Britanii cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC, dupa o zi plina de provocari la ultima etapa din sezonul 2014.
In afara celor opt probe speciale extrem de solicitante, cu o lungime totala de 145,78 km, echipa a fost nevoita sa se descurce in parcul de service auxiliar din Newton, ceea ce a reprezentat o provocare suplimentara pentru prima zi din Raliul Marii Britanii.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a terminat ziua de vineri pe locul sase, dar ramane in lupta pentru un loc pe podium. Dupa primele opt probe din raliu, belgianul se afla la doar 20 de secunde de ultima pozitie a podiumului dupa o zi extrem de dificila in conditii tipice pentru padurile din Tara Galilor, cu ploaie si noroi.
“A fost o zi solicitanta, dar cred ca am am scos maximum. Am fost destul de multumit de masina, dar mai avem cateva lucruri pe care le putem imbunatati. Vineri dimineata am avut o evolutie buna si am fost multa vreme in lupta pentru pozitia a treia. Dupa amiaza, conditiile au fost mai dificile si am avut probleme pe probele alunecoase, dar ne-am atins obiectivul si am terminat ziua. Impreuna cu inginerii nostri vom face cateva schimbari pentru sambata si speram sa mai urcam in clasament. A fost o zi in care am adunat foarte multe informatii utile”, a spus Neuville, citat de Autostiri.ro.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) a avut o problema la directie, la cea de-a doua trecere pe probe, si a incercat sa tina pasul cu pilotii din top zece. In ciuda problemelor, neozeelandezul a fortat pana la final si a terminat prima zi a raliului pe locul 12 in clasamentul general.

“Nu am mai concurat de mult pe speciale atat de alunecoase si am avut nevoie de ceva timp de acomodare. A fost o zi dificila, dar am strans din dinti si am continuat foarte decisi sa terminam ziua. Din pacate, am avut si o problema la directie care a aparut pe speciala a cincea (Gatheiniog 2 – 14,58 km). Am parcurs proba, dar am fost nevoiti sa ne oprim si sa incercam sa rezolvam defectiunea. Nu am putut face prea multe si singura optiune a fost sa continuam asa, ceea ce nu a fost usor. Este o etapa noua pentru echipa si pentru modelul Hyundai i20 WRC asa ca mai avem de invatat si sunt sigur ca mai putem imbunatati cateva lucruri. Vom face acest lucru, si sper ca rezultatele sa se vada deja pe probele de sambata”, a spus Paddon, citat de Autostiri.ro.
Pentru Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) a fost o zi pe care vrea sa o uite cat mai repede. Finlandezul a iesit in decor pe speciala a treia (Hafren Sweet Lamb 1 – 23,55 km) si a ramas blocat intr-un sant. Hänninen a avut un ritm bun pe primele doua probe si va continua raliul, conform cu regulamentul Rally 2, dupa ce mecanicii au reusit sa repare toate defectiunile modelului sau Hyundai i20 WRC.
“Stiam inca de la inceput ca aici conditiile vor fi foarte dificile, ceea ce ne-a pus in fata unor provocari unice. M-am simtit bine dupa primele doua speciale, chiar daca a fost foarte mult noroi, dar pe speciala urmatoare am pierdut controlul masinii si ne-am oprit intr-un sant. A fost imposibil sa revenim pe drum si am fost nevoiti sa ne oprim. Echipa a verificat masina in parcul de service si, din fericire, vom putea continua raliul. Sper sa nu mai apara probleme de acum incolo”, a spus si Hänninen, citat de Autostiri.ro.
Raliul Marii Britanii este ultima etapa din sezonul de debut pentru Hyundai Shell WRT in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Echipa nu a mai concurat niciodata pe probele din Tara Galilor, aceasta etapa fiind una in care obiectivul principal este de a acumula experienta si de a continua dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC. Echipa tehnica a lucrat pe tot parcusul zilei pentru a adapta setarile la conditiile de pe probele speciale si cu siguranta vor putea face imbunatatiri pentru urmatoarele noua probe speciale de sambata.
“Raliul Marii Brtianii este un raliu cu probe foarte alunecoase si cu mult noroi. Stiam ca la prima participare aici va fi mai dificil. Thierry a avut o zi buna si am reusit sa demonstram ca ne putem bate pentru un loc in top cinci. A fost dificil pentru el sa aiba incredere in masina pe probele de dupa amiaza, dar am adunat informatii utile si cred ca putem imbunatatii masina pentru urmatoarele doua zile. Hayden a avut o problema la directie si mecanicii nostri au investigat deja acest aspect. A reusit sa ajunga cu bine la sosire si cu siguranta va reveni in lupta sambata. Din pacate, Juho a iesit in decor pe PS3 asa ca a trebuit sa reparam stricaciunile pentru a putea lua startul sambata in Rally 2. A fost o zi plina in care am avut mult de munca, dar acum ne-am stabilit planul de atac pentru urmatoarele probe ale raliului”, a spus Michel Nandan, directorul principal al echipei, potrivit Autostiri.ro.
Clasament general Raliul Marii Britanii (dupa ziua 1)
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:26:28.9
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +6.6
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:13.8
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:21.5
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:22.2
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:33.9
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:50.3
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:29.4
H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.5
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:49.8
…
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +4:01.0