eSports: Norisring – legendarul circuit stradal din Nuremberg, găzduiește a patra etapă din Racing League Romania powered by BMW

| 4 aprilie 2020 | 0 Comments

Formula 1 are Monaco, IndyCar are Indy 500, iar pentru DTM perla este Norisring. O grilă de modele legendare BMW M3 E30 DTM va lua cu asalt faimosul circuit stradal din sudul Germaniei, odată cu etapa a patra din Racing League Romania powered by BMW. După duelurile intense de pe Imola, clasamentul este tot mai strâns, iar suprafețe variate, denivelări pe frânare și ziduri neiertătoare îî așteaptă în această duminică pe așii simulatoarelor.

Philipp Eng, pilot BMW în DTM descrie traseul de la Norisring astfel: ,,Cele patru viraje par relativ ușoare, însă în realitate nu sunt deloc așa. În calificări trebuie să te concentrezi 100% să atingi fiecare punct optim de frânare și să intri perfect în viraje. Doar câteva zecimi va fi distanța dintre primul și ultimul, așa că nu e loc nici de cea mai mică eroare!”

Precalificările desfășurate în timpul săptămânii ne arată marjele extrem de mici care vor face diferența pe acest circuit. Până în acest moment peste 107 piloți au parcurs traseul virtual pe serverul RLR, fiecare cu o medie de peste 200 de tururi individuale, contorizând astfel un total de peste 20.000 de tururi. Doar șapte zecimi de secundă separă în momentul de față piloții de pe primele 30 de poziții.

Clasamentele au fost actualizate odată cu jurizarea incidentelor din etapa precedentă, circuitul de la Imola oferind nenumărate dueluri curate, dar și incidente care au fost sancționate de comisarii RLR. Aceștia au decis să dea un mesaj dur de avertizare pentru comportament nesportiv sau provocarea de incidente în lanț, doi piloți fiind practic suspendați în etapa de la Norisring. Dintre cei care s-au luptat la vârful plutonului în prima manșă, Cristian Moisescu a fost cel mai afectat după publicarea deciziilor, un atac agresiv la Andrei Bechir pentru poziția a treia rezultând într-un contact între cei doi. La timpul final al lui Moisescu s-au adăugat 20 de secunde, el fiind retrogradat pe poziția a noua. Leo Borlovan, Gabriel Movilă și Sergiu Nicolae au fost și ei penalizați, precum și Alex Mirea, Mihnea Georgescu, Tudor Mihai și Andrei Mortilă.

În a doua manșă, pretendentul la titlu Victor Nicolae a pierdut poziția a treia, după ce a primit o pedeapsă de 20 de secunde pentru împingerea lui Alex Cascatău, pilotul East Friendly Racing retrogradând până pe șase. Moisescu a fost luat din nou în vizorul comisarilor, o penalizare de cinci secunde pentru el și Taraș fiind forme mai puțin ferme de atragere a atenției.

Clasamentul general este deosebit de strâns la vârf, doar 5 puncte fiind diferența dintre primii trei clasați – Bechir, Berindea și Nicolae.

Victoriile din Racing League Romania vor fi răsplătite de către Motul – partener al Racing League Romania powered by BMW. Aceștia vor oferi vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising – geci, tricouri, șepci și alte produse Motul celor doi câștigători din fiecare manșă. Cristian Berindea și Andrei Bechir au fost premiați cu două geci Motul după victoriile de pe Imola, cei doi alegându-și astfel produsul preferat.

Reluarea etapei a treia, de pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola, poate fi revăzută aici: bit.ly/RLR_S5_Etapa3

Spectacolul inedit oferit de Racing League Romania continuă, campionatul fiind perfect plasat pentru a susține și mișcarea #StămAcasă menită să responsabilizeze populația în vremuri de criză. Motorsportul virtual pregătește a patra etapă, pe legendarul circuit urban Norisring duminică, pe 4 aprilie, pentru care precalificările sunt deschise până duminică la ora 16:00.

Noul sezon din RLR powered by BMW poate fi urmărit integral în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România, în fiecare duminică, de la 20:25. Următoarea etapă se va desfășura pe Norisring, pe 4 aprilie.

Programul etapelor (în direct):

20:25 Introducere 5 minute
20:30 Calificări 10 minute
20:40 Pauză 5 minute
20:45 Manșa 1 30 minute
21:15 Pauză 5 minute
21:20 Manșa 2 (grilă inversată pentru top 10)

21:50 Interviuri cu ocupanții podiumurilor

30 minute

10 minute

   

Calendarul competițional:

Etapa 4 5 aprilie Norisring
Etapa 5 12 aprilie Nürburgring Nordschleife (Endurance Cup)
Etapa 6 19 aprilie Virginia International Raceway
Etapa 7 26 aprilie Circuit de Spa-Fracorchamps
Etapa 8 3 mai Zandvoort
Etapa 9 10 mai Kyalami Grand Prix Circuit
Etapa 10 17 mai Brands Hatch GP

Despre circuitul Norisring

Traseul urban din Nuremberg, căruia i s-a dat numele după apelativul latin al orașului (Noris) găzduiește curse încă din 1947. Două ace de păr și o șicană dreapta-stânga împrejmuiesc tribuna uriașă de beton de la care liderii naziști țineau discursuri în fața a sute de mii de fideli reuniți pe Zeppelinfeld, însă competițiile sportive au dobândit în scurt timp după război un renume deosebit. Evoluția tehnologică a dictat scurtarea parcursului de la 4 la doar 2,3 kilometri după decesul lui Pedro Rodriguez, însă asta a permis supraviețuirea circuitului, spre deosebire de celălalt traseu similar de mare viteză, AVUS, închis în 1998.

Din 1972 se folosește varianta actuală – mai întâi pentru competițiile sport-prototip ce rulau pe o distanță de 200 de mile (Campionatul Mondial de Anduranță, Interserie, DRM, Supercup), ulterior devenind cursa-vedetă a seriei DTM în ambele sale iterații. Modelul BMW M3 E30 obținea victoria încă de la debutul pe Norisring prin Olaf Manthey (Team Isert), apoi mai reușea alte trei succese pe această pistă grație piloților Schnitzer (Roberto Ravaglia, 1990 și Joachim Winkelhock, 1992) și britanicului Steve Soper (Team Bigazzi, 1992). În ultimii trei ani, BMW a triumfat pe Norisring în DTM prin Bruno Spengler, Maxime Martin și Marco Wittmann.

BMW în motorsport facts

În fiecare săptămână vă propunem o informaţie inedită din universul BMW în motorsport.

Concurenţii Racing League România pot opta pentru un sistem de frânare ABS pe modelele BMW M3 E30 DTM cu care concurează. Acesta a fost, de altfel, primul model de competiţie din istoria mărcii echipat cu acest sistem. Este puţin ştiu că proiectul a fost dezvoltat de un român, pilotul şi inginerul de curse Andrei Bellu, fără aprobarea şefului BMW Motorsport de la acea vreme, Paul Rosche.

Restricţiile regimului comunist făceau o carieră internaţională de pilot imposibilă, aşa că Bellu reuşea să emigreze în Germania, în încercarea de a se afrima la volanul maşinilor de curse. La scurt timp reuşea să se angajeze la BMW Motorsport unde avea să rămână până la pensionare, în 2013, marcând multe succese personale.

Despre sistemul ABS pentru BMW M3 E30 DTM Bellu povesteşte că Paul Rosche, şeful BMW Motorsport la acea vreme, nu îl considera oprotun.  Bellu  însă nu a reunţat. A folosit oportunitatea unei sesiune de testare pe circuitul Rijeka în Croaţia cu piloţilor DTM de la acea vreme. În secret, Bellu echipase un sistem de frânare ABS pe unul dintre cele două modele prezentate la test. Când toţi piloţii şi-au arătat unanim aprecierea pentru modelul cu ABS, Bellu a avut argumentul convingător pentru a impliementa ABS pe modelele de curse.

Clasament Piloți

  1. Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 97p
  2. Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 97p
  3. Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 92p
  4. Cristian Moisescu – 71p
  5. Alex Cascatău (West Competition Racing) – 59p
  6. Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 57p
  7. Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 41p
  8. Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 35p
  9. Leo Borlovan – 30p
  10. Mihai Neg – 21p

Clasament echipe (provizoriu)

  1. Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 194p
  2. West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 116p
  3. East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 97p
  4. Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 52p
  5. WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 42p

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide