Un singur nume a fost pe buzele tuturor la a III-a etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă – Emil Ghinea!
Pilotul originar din orașul portuar Mangalia a dominat de la un capăt la celălalt etapă desfășurată pe tradiționalul traseu din Valea Domanului, ca la final să-și adjudece o nouă victorie în Cupa Reșița.
Având ca scop principal memorarea traseului și învățarea acestuia, cele trei manșe de recunoaștere de sâmbătă s-au dovedit specialitatea lui Emil, care a oprit cronometrul la 02:09,028 pentru cel mai bun timp dintre cele 3 urcări, evident toate câștigate de acesta. Au urmat apoi două manșe de antrenament, Ghinea aliniindu-se doar la startul primei urcări, pe care a și câștigat-o cu un timp de 2:08,416 stabilind astfel și cel mai rapid timp al zilei. La finalul zilei de antrenamente, pilotul mangaliot a fost urmat de Octavian Ciovică și reșițeanul George Șchiopulescu.
Vicecampionul categoriei II din sezonul precedent de viteză în coastă avea să-și mențină ritmul din prima zi și pentru cea decisivă – de duminică. Prima parte a zilei a fost dedicată altor două manșe de recunoaștere, unde întâietatea i-a aparținut de fiecare dată aceluiași Emil Ghinea, acesta coborând chiar la un timp de 2:08,231. Ajuns în prima manșă de concurs, mangaliotul a apăsat pedala de accelerație puțin prea hotărât în virajul de după tunel, încercând o abordare cu frânări târzii.
Cu toate acestea, victoria manșei i-a aparținut în totalitate, Emil reușind un timp de 2:07,980 – ceea ce în final avea să-i aducă titulatura de King of the Hill (cel mai bun timp al etapei) pentru al doilea an consecutiv. O oprire în postul 11 din partea principalului său rival Ciovică, cauzată cel mai probabil de o defecțiune tehnică, a făcut ca Ghinea să fie oprit cu steag roșu în postul 4 – însemnând restart conform regulamentelor de viteză în coastă.
Misiunea lui Emil Ghinea devenea astfel una de formalitate, pilotul de la malul Mării Negre având nevoie doar de un parcurs curat – pe care l-a și realizat – obținând supremația Cupei Reșiței pentru al doilea an consecutiv și în același timp, a doua victorie din acest sezon. Secundele pierdute de Octavian Ciovică la a doua urcare din concurs a făcut ca situația de pe podium să devină o surpriză frumoasă pentru întreaga suflare reșițeană, nu doar pentru protagoniștii celor două trepte.
George Șchiopulescu a bifat – în premieră – prima sa clasare pe podiumul absolut chiar la el acasă, pilotul CB Rally Vest fiind urmat îndeaproape de coechipierul și concetățeanul său – Claudiu Ciucă, cel ce rămâne liderul categoriei I în Campionatul Național de Viteză în Coastă cu maxim de puncte.
Pentru a doua oară în acest sezon, performanța din prima etapă a naționalului de viteză în coastă, pilotul Dominic Marcu din Sinaia a completat podiumul categoriei câștigate de Șchiopulescu, același lucru făcându-l și Răzvan Dragomir, însă pe podiumul dedicat modelelor cu caroserie deschisă ale categoriei I.
Prin victoria categoriei I, George Șchiopulescu s-a impus și în cadrul Grupei 3 și a clasei 3A, în timp ce Ciprian Ciobotaru și-a adjudecat victoria clasei 3B. Nouă zecimi – aceasta a fost diferența de la finalul celor două manșe de concurs cu care Cosmin Oprinesc l-a surclasat pe Florin Roșca în victoria Grupei 4 și a clasei 4A. De cealaltă parte, Alin Oprițescu își continuă sezonul cu o nouă victorie la 4B.
Podium 100% reșițean în ierarhia Grupei 5 și a clasei 5B, unde învingătorul Darius Vîlsan a fost urmat – în ordine – de Andrei Precup și Răzvan Dan Goșta – toți fiind „absolvenți” de 10 ai școlii reșițene. A fost o etapă de succes pentru oamenii locului, cu Gabriel Găman câștigător al Grupei 6 și clasei 6A, respectiv cu juniorul Mircea Avramescu învingător al clasei 6B. Timișoreanul Alexandru Krepelka a învins în ierarhiile Grupei 7 și clasei 7B, în timp ce Andrei Coteanu a cucerit supremația clasei 7A.
Dominic Marcu a obținut o nouă victorie fără emoții în clasamentul automobilelor 100% electrice, în timp ce același Gabriel Găman s-a impus și la Debutanți. Impecabilul model BMW 2002 Ti a fost pilotat cu succes de Eduard Tontsch – câștigătorul etapei în clasamentul dedicat automobilelor istorice, cel mai rapid model autohton al generației de aur fiind pilotat însă de Mihai Alexandrescu – ocupant al locului secund la Open CNRVI și câștigător la Dacia Revival.
Clasamentele finale pot fi accesate AICI
Cupa Reșița – ediția din 2023 – este un eveniment organizat de Federația Română de Automobilism Sportiv în parteneriat cu asociațiile sportive Auto Blic și ACM Sport Reșița, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local al municipiului Reșița și Invest in Reșița.
Evenimentul a fost pus în mișcare de partenerul de mobilitate Porsche Timișoara.
Competiția de pe Valea Domanului s-a bucurat în acest an de aportul partenerilor: Omniasig, Logics, Restaurant Rebel, A24 Assistance prin Tractări 24H, Cramele Cricova, Allmyo Auto, Vianor & Absolut Auto.
Parteneri media ai evenimentului: Prima Sport, Autorally.ro, Banat TV, Caraș Online, Reper24.ro.
Credit foto: Georgian Popovici
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro