Dakar 2020: Mani Gyenes intră în bucla de pe Drumul Mătăsii ca lider la Malle Moto – Original

| 7 ianuarie 2020 | 0 Comments
  • Pe 6 ianuarie s-a concurat în etapa Al Wajh-Neom – 401 kilometri din care 367 kilometri de probă specială.
  • Într-o probă cu foarte mult praf și vizibilitate redusă, Mani a avut un ritm în care a preferat să nu riște și a reușit să stabilească timpul de referință la Malle Moto – Original pentru a doua etapă consecutiv.
  • 7 ianuarie, etapa a 3-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 504 kilometri din care 427 kilometri de probă specială. Este o etapă în buclă care cuprinde o secțiune din Drumul Mătăsii.

A doua etapă din Raliul Dakar 2020 a dus caravana din Al Wajh în Neom, ambele orașe aflate pe Malul Mării Roșii. O probă specială în care depășirile au fost extrem de dificile din cauza prafului și a zonei foarte pietroase. Încă o zi în care mulți concurenți au încercat să găsească similitudini cu traseele din Africa sau America de Sud, însă a fost evident că în Arabia Saudită trebuie doar să te adaptezi și să fii extrem de atent la navigație. Întrucât sunt foarte multe trasee în această parte vestică a peninsulei, organizatorii au decis că este imposibil ca în anumite zone să treacă repere în roadbook, prin urmare se rulează mult mai mult după cap compas, comparativ cu cei 10 ani din America de Sud.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: A fost foarte multă piatră și praf în etapa a doua. Nu era vizibilitate aproape deloc în multe zone, așa că era extrem de riscant să depășești. La punctul de alimentare m-au oprit organizatorii pentru că nu îmi funcționa Iritrackul. Deși timpul pierdut acolo îl voi primi înapoi, din păcate atunci m-au depășit un quad și un alt motociclist și din pricina prafului nu am reușit să îi depășesc, am stat foarte mult timp în spatele lor. În a doua parte a traseului a fost foarte dificil cu navigația și m-am pierdut de vreo două trei ori. Contează că am termiant și sper să rămân și în zilele următoare pe locul întâi la Malle Moto.

În ziua a treia rămânem tot în Neom, acest oraș din nord, unde am ajuns la finalul zilei a doua și avem o probă specială de 427 kilometri. Vor fi canioane, rulăm prin munți și ajungem la 1.400 de metri altitudine. Pare nimica toată comparativ cu cei aproape 5.000 de metri la care am concurat în Bolivia, însă vom întâlni cele mai scăzute temperaturi din acest raliu, undeva sub 5 grade C.“

Bucla Neom – Neom duce traseul Dakarului foarte aproape de granița Arabiei Saudite cu Egiptul și Iordania. Cu câteva sute de ani în urmă pe aici trecea și Drumul Mătăsii. Proba specială este considerată de către organizatori cea mai frumoasă din această a 42-a ediție a raliului, pentru că oferă un peisaj deșertic unic, comparativ cu tot ce s-a întâlnit până acum.

Miercuri, 8 ianuarie, se va porni către Al Ula, iar traseul va trece pe lângă templele Regatului  Nabatean.

Ce înseamnă clasa Malle Moto – Original

Se spune că este o nebunie să participi la cea mai dură competiție de anduranță din motorsport pe motocicletă, dar să te aventurezi la clasa „cu valiza“ este un curaj deosebit pentru că duritatea Dakarului crește exponențial. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra.

Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare.

Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.

Moto, Clasament General după 2 dintre cele 12 etape

  1. Sam Sunderland, RedBull KTM Racing, 07h 05min 22sec
  2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing, +01min 18sec
  3. Kevin Benavides, Monster Energy Honda Team, +01min 32sec

………………………………………………………………………………………….

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +1h 59min 45sec

Malle Moto – Original, Clasament general după 2 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 9h 05min 07sec
  2. Giordano Pacheco, Calidoso Racing Team + 39min 18sec
  3. Arnold Brucy, Brucy Racing Team + 40min 50sec

Pentru mai multe detalii despre configurația din acest an a raliului, accesați: www.dakar.com

Credit foto: IshaanBhataiya – RallyZone;

Sursa: comunicat transmis autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Maserati 4CL

La debutul cursei de la Tripoli, din cadrul Marelui Premiu Libian din 1939, Gigi Villoresi a plecat din pole position...

Închide