spot_img

Dacia Revival la Trofeul Audi Brasov 2022

Ultima etapa din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta, s-a desfasurat la finalul saptamanii trecute, pe o portiune din spectaculosul Drum al Poienii, artera rutiera ce face legatura intre municipiul Brasov si superba statiune de la poalele muntelui Postavaru. Organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, de catre clubul AMC Racing, cu sprijinul Audi Romania, ultima runda a sezonului, a aliniat la start aproape 100 de masini, dintre care opt modele clasice Dacia ( trei la grupa 1, trei la grupa 2 si doua la grupa Evo), participante la proiectul Dacia Revival.

Chiar daca temperatura nu a fost una foarte ridicata,totusi  ambele zile ale evenimentului au beneficiat de o vreme frumoasa, cu mult soare si fara vant, favorabila competitiilor motorizate. Si cum in cadrul multor clase si grupe, desemnarea titlului a fost lasata “pe ultima suta de metrii”, iata ca bataliile la toate categoriile, au fost acerbe.  Bineinteles ca si la Dacia Revival lucrurile au stat la fel, iar intrecerile spectaculoase in cadrul grupelor sau in cel general, au facut ca  dupa fiecare mansa, fie ea de recunoastere, antrenamente cronometrate sau concurs, ierarhiile clasamentelor sa fie mereu schimbate.

Castigatorul cu titlu onorific (sintagma folosita de catre organizatorii premierei) Dacia Revival 2022, a fost pilotul brasovean Robert Adam – Dacia 1410 Evo, care reuseste cu timpul cumulat in cele doua manse de 05:51:366, sa-l invinga pe adversarul sau direct, seniorul Mihai Alexandrescu si sa obtina atat victoria la general, cat si la grupa Evo. De altfel, Robert a avut amabilitatea sa ne povesteasca pe scurt, experienta traita la ultima etapa, citam: “ Va salut! Ultima etapa din campionat, Poiana Brasov, a fost cea mai grea ,dar si cea mai frumoasa din cele 5, la care am reusit sa iau startul in acest sezon competitional. Nu as fi putut fi prezent aici, la ultima etapa, fara ajutorul unor Oameni Deosebiti, care m-au sustinut si incurajat cum au stiut ei mai bine si le multumesc inca o data tuturor! Se stiu ei, nu enumar pe nimeni! M-am bucurat de asemeni de prezenta la start a inca 7 Dacii, de faptul ca m-am intalnit la start din nou cu Oameni Faini, membrii ai familiei Dacia Revival. Organizatorii, publicul si toti cei din jurul meu, m-au facut sa traiesc momente de neuitat. Sa ne revedem cu drag si sanatosi cat mai multi in urmatorul an competitional, atat la grupa Evo, cat si la celelalte grupe.”

Pozitia secunda  la general Dacia Revival  a revenit bucuresteanului Mihai Alexandrescu, care a dus o lupta apriga cu Adam Robert, pentru adjudecarea etapei si a campionatului, timpii cei mai rapizi, alternand intre cei doi la fiecare mansa, victoria revenindu-i in final pilotului brasovean.  Desi cu probleme tehnice la ultima urcare, Mihai Alexandrescu reuseste totusi sa obtina prima treapta a podiumului la grupele, 2 Dacia Revival, I2 si A2+B2, locul al doilea la general DR si prima pozitie la Open Istorice (masinile Evo nu sunt luate in calcul ca si masini istorice), desi in momentul decernarii premiilor, Alexandrescu a fost clasat al doilea.  Asa cum ne-a obisnuit, titratul pilot bucurestean , ne-a istorisit pe scurt evolutia sa la ultima etapa de coasta: “ Pe un traseu de viteza, batalia pentru locul 1 a fost una frumoasa  intre mine si Robert, noi castigand pe rand mansele de recunoastere si antrenament cronometrat, iar in concurs, in prima mansa am reusit un timp mai bun, dar maneta schimbatorului de viteze mi-a creat probleme in cea de-a doua, fapt ce a dus la obtinerea unui timp mai slab cu 5 secunde, fata de prima si bineinteles la pierderea victoriei.”

Locul al treilea la general, a fost adjudecat de catre proaspat-revenitul in campionat,  Alexandru Cosmoiu, care  obtine si pozitia a doua la grupa. Trecut la grupa Evo in urma imbunatatirilor aduse materialului de concurs, simpaticul pilot  ne-a declarat: “A fost o trecere cu success la grupa Evo, iar din punctul meu de vedere , acest lucru s-a oglindit atat pe traseu cat si in timpii obtinuti. Etapa a decurs fantastic, nu am avut probleme tehnice, dar am avut o lupta continua cu aderenta din cauza puterii ridicate, problema pe care sper s-o rezolv pana la debutul noului sezon. De la o urcare la alta, am reusit sa imbunatatesc timpii, iar la ultima sa ajung la sub jumatate de secunda de locul 2.”

In cadrul grupei 1, experimentatul Gabriel Conduris, cu a sa Dacie 1310 de culoare rosie, reuseste o victorie fara probleme, avand un timp cumulat dupa doua manse ,mai bun cu 12 secunde ,decat al urmaritorului sau direct, resiteanu Andrei Rotaru si cu peste 55 de secunde, fata de ocupantul pozitiei a treia. De altfel seniorul bucurestean obtine locul al doilea la grupa A2+B2 si a patra pozitie la general DR si I2.  In cateva cuvinte, Conduris a sintetizat istoria ultimei etape: “ O cursa pasionanta, in care duelurile nu au lipsit nici la general , nici la grupa mea, dar o etapa dominata de mari tensiuni.”

Modelul 1300 alb cu numarul 208, atat de aclamat de admiratorii de pe marginea traseului, la volanul caruia s-a aflat Andrei Rotaru “urca” pe prima treapta a podiumului la Istorice 1, pe treapta secunda a  grupei 1 DR, pe locul 3 la grupa A2+B2 si pe pozitia a cincea la general Dacia Revival.  Pilotul resitean a declarant laconic:” Sunt bucuros ca ultima etapa a adus la start, un numar record de Dacii.”   Ultimul la aceasta etapa, dar nu cel din urma la grupa 1, s-a clasat veteranul Valentin Nemtanu, care cu al sau model 1310 TLX reuseste datorita parcursului constant si participarii 100% la toate etapele campionatului, sa-si adjudece si titlul national la aceasta grupa.

La grupa a doua DR, victoria a revenit, asa cum am amintit mai inainte, bucuresteanului Mihai Alexandrescu, pozitia secunda pilotului Krisztian Orosz, aflat doar la a doua sa prezenta in acest sezon, runda in care reuseste si un loc 2 la grupa I1, un loc 4 la A2+B2 si pozitia a sasea la general DR. Locul al treilea la grupa, s-a regasit in custodia modelului argintiu pilotat de catre Adrian Voicu, care din pacate a suferit multiple probleme tehnice, inclusiv unul sau doua mici incendii la motor, cauzate probabil de scurgerea carburantului in zona carburatorului, dar care au putut fi stinse fara probleme.  Cu toate ca publicatia noastra a adresat invitatia tuturor pilotilor DR, de a comenta pe scurt etapa de la Brasov, doar sase din cei opt, facut acest lucru.  La aceasta grupa, in afara castigatorului, ocupantul locului 2, clujeanul Orosz ne-a expus evenimentele succinct:” Brasovul a fost ultima etapa din CNVC, unde am dorit sa particip, avand in vedere traditia ei. Am ajuns aici datorita unor Oameni cu Suflet Mare, care m-au ajutat sa strang bugetul (se stiu ei). Vremea a tinut cu noi, spectatorii au fost multi si faini, am evoluat de la urcare la urcare, dar din pacate in mansa a doua de concurs m-am rasucit, am lovit si am continuat mansa cu multe riscuri, terminand astfel concursul. Multumesc familiei, prietenilor si tuturor celor care m-au ajutat la aceasta etapa. Felicitari participantilor si sa ne vedem cu bine la anul.”

De remarcat recordul de prezenta a modelelor nationale clasice  la aceasta etapa, unde au participat nu mai putin de 8 masini, dar si clasamentele finalului de sezon, unde gasim podiumuri incomplete ,datorate participarii scazute, la multe dintre etape. Astfel, chiar daca la ultima etapa am avut record de participari, totusi  Regulamentul Sportiv  Dacia Revival 2022, capitolul 5, art.5.2 – Clasamentul anual , spune ca, citam: “Concurentii care au doar o singura participare, nu vor fi luati in considerare in clasamentul de sfarsit de an. Acestia vor fi clasati, premiati la etapa respectiva, insa nu li se vor retine punctele valabile, pentru clasamentele anuale ale campionatului.”, am incheiat citatul. Astfel, clasamentele finalului de sezon 2022, din cadrul Dacia Revival, arata astfel:

Dacia Revival General 2022

  1. Robert Iulian Adam 130 pct.
  2. Mihai Barbu Alexandrescu 116,50 pct.
  3. Neculae Valentin Nemtanu 76 pct.
  4. Gabriel Conduris 61 pct.
  5. Krisztian Orosz 38 pct.
  6. Andrei Rotaru 34 pct.

Dacia Revival Grupa 1   2022

  1. Neculae Valentin Nemtanu 118 pct.
  2. Gabriel Conduris 115 pct.
  3. Andrei Rotaru 60 pct.

Dacia Revival  Grupa 2  2022

  1. Mihai Barbu Alexandrescu 132,50 pct.
  2. Krisztian Orosz 50 pct.

Dacia Revival Grupa Evo

  1. Robert Iulian Adam 150 pct.

Ca o concluzie, putem spune ca toate competitiile nationale care aliniaza la start modele Dacia clasice ( fie ca vorbim de Dacia 1100, 13xx sau 1410), se bucura de o enorma priza la public, dar in acelasi timp, au nevoie de participare mult mai mare, de o competitivitate sportiva si nu in ultimul rand de o cooperare armonioasa intre organizatori, concurenti, spectatori si……. presa!

Creit foto: Ilie-Marius Boboaca

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,278FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,630AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri