Finalul lunii octombrie, a coincis cu ultima etapa din Romanian Retro Racing, competitie unde participa si automobilele proiectului Dacia Revival. Astfel, pe o vreme superba, care parea a fi mai degraba de primavara, decat de toamna, circuitul ialomitean de langa Adancata, a fost gazda ultimei intreceri a masinilor istorice, atat la regularitate, cat si la viteza pe circuit.
La regularitate pe circuit au participat doua superbe Dacia 1100 si un model 1410, iar la viteza istorice pe circuit, patru masini Dacia 1300, din care trei la grupa 2 si doar una singura la grupa 1. Din pacate, asa cum se intampla de multe ori cu autoturismele clasice ce au acumulat ceva vechime, si de aceasta data materialul de concurs a cedat, cate un model de la fiecare categorie, fiind nevoit sa abandoneze.
Cristina Strecopitov si a sa Dacie 1100 de culoare alba, castiga categoria Regularitate pe circuit, iar Mihai si Georgia Popescu, pe acelasi model, dar visiniu de aceasta data, obtin pozitia secunda. Din pacate, modelul 1410 de culoare galbena, a fost nevoit sa abandoneze.
In cadrul Vitezei pe Circuit Istorice, la General, victoria a revenit seniorului Mihai Alexandrescu, la volanul Daciei sale de grupa 2 de culoare neagra. De altfel, titratul pilot si-a adjudecat si prima pozitie a grupei, cu toate ca nu a fortat deloc , fiind deja detinatorul titlului sezonului 2022 , inca de la finalul etapei trecute. A doua treapta a podiumului la General si la grupa 2 a fost obtinuta de cel mai tanar participant, tanarul de doar 13 ani, Victor Ionescu care ne-a declarat: “Masina a mers bine, am reusit sa urc doua pozitii dupa start si de-a lungul tururilor m-am straduit sa-mi mentin avantajul, insa din pacate, in ultimul tur masina nu a mai franat inaintea acului de par si a iesit in décor. Aceasta iesire m-a costat 4 pozitii in cadrul istoricelor, incheind la final pe locul al 10-lea si al doilea Dacia Revival general si grupa”. Din pacate si la aceasta categorie a existat un abandon, Adrian Voicu si a sa Dacie 1300 de culoare argintie fiind nevoiti sa se retraga din cauza unor probleme tehnice.
Un singur participant a evoluat in cadrul grupei 1 DR, Vlad Andrei Dorobantu la bordul superbului model 1300 gri, obtinand bineinteles prima pozitie la grupa, dar si titlul de vicecampion Dacia Revival al actualului sezon. Simpaticul pilot ne-a relatat pe scurt: “A fost o cursa de care m-am bucurat foarte mult, cu toate ca de-a lungul zilei am avut ceva emotii, cauciucurile fiind destul de uzate. Masina s-a comportat foarte bine, nu am avut probleme tehnice, iar miza a fost locul 2 la General, in batalia directa cu Adrian Voicu, care din pacate a abandonat. Imi pare rau ca nu am apucat sa ne intalnim pe circuit, chiar daca masina lui ar fi plecat favorita. Ii felicit pe toti cei care au participat sezonul acesta in Dacia Revival”.
Clasament anual Dacia Revival General – Viteza pe Circuit Istorice
1. Mihai Alexandrescu 145 pct.
2. Vlad Andrei Dorobantu 93,2 pct.
3. Adrian Nicolae Voicu 66 pct.
4. Victor Ionescu 54 pct.
5. Andrei Rotaru 32,4 pct.
6. Gabriel Conduris 30 pct.
7. Irinel Ionescu 20,6 pct.
Clasament anual Dacia Revival Grupa 1 – Viteza pe Circuit Istorice
1. Vlad Andrei Dorobantu 156 pct.
2. Gabriel Conduris 57 pct.
3. Andrei Rotaru 49,2 pct.
Clasament anual Dacia Revival Grupa 2 – Viteza pe Circuit Istorice
1. Mihai Alexandrescu 150 pct.
2. Adrian Nicolae Voicu 66 pct.
3. Victor Ionescu 58,8 pct.
4. Irinel Ionescu 29 pct.
Trebuie sa remarcam din nou prezenta destul de scazuta a istoricelor noastre nationale, la aceasta ultima runda a sezonului, dar fara a face vreo speculatie pe aceasta tema.
Totusi aducem la cunostinta iubitorilor marcii istorice autohtone, ca incepand din sezonul urmator va fi reinfiintata Cupa Dacia in cadrul clasei vehiculelor istorice, unde vor putea participa toate Daciile de competitie care respecta grupele 1, 2, C si echivalentul I1 A5 aplicabil Dacia, iar proiectul Dacia Revival iesit de la istorice isi va creea propria clasa , cu reguli si masini construite altfel decat cele descrise mai sus.
Totodata toate masinile istorice (inclusiv Dacia) vor avea numere de concurs cu 2xx, in timp ce cele construite conform regulilor Dacia Revival vor purta numere incepand cu alta cifra, decat 2. Toate regulamentele sportive aplicabile masinilor istorice, se vor aplica identic si grupelor Cupei Dacia, iar cel tehnic inspirat din cel al Daciei Revival 2022, va fi definitivat inaintea startului din viitorul sezon.
Credit foto: Ilie-Marius Boboaca