Echipa Junior Motorsport, care a adus un aer proaspăt și tineresc în motorsportul autohton, încheie primul său an în Romanian Endurance Series cu doua echipaje clasate pe podium.
Junior Motorsport a pornit la drum în primul său an de competiții pe circuit fără ținte de performanță, întreaga echipă știind că este vorba de o provocare dificilă și că 2022 este un an de învățare. Cu toate acestea, programul Junior Motorsport a arătat că funcționează încă din primele curse ale anului și atunci au apărut și aspirațiile la titluri și victorii.
Echipa a plecat la drum cu cinci tineri piloți, aleși dintre cei mai talentați pe care Junior Motorsport i-a înscris la startul competițiilor de îndemânare și slalom anul trecut. Astfel, Stefanos Ladopoulos, Ștefan Niculae, Andrei Rotaru, Daniel Crețu și Radu Tămaș au fost aduși pe scena celei mai importante competiții autohtone de circuit, organizată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS).
Ultima etapă a sezonului a avut loc weekend-ul trecut pe Motor Park Romania, gazda a trei din cinci etape în 2022. Acțiunea a început încă de vineri când toți piloții au parcurs mai multe tururi la bordul mașinilor de concurs în cadrul sesiunilor de track day. Mai apoi, sâmbătă, au avut loc antrenamentele libere calificările la finalul carora echipajul #111 s-a calificat pe poziția a șasea din aproape 30 de turisme din cadrul diviziei, iar celelalte două mașini s-au calificat pe locurile 13 și 14 la general, adică pe linia a șaptea a grilei. În a doua sesiune de calificări, mașina de la A2 s-a calificat pe 10, cu Ștefan și Stefanos (#133) pe 12 și Radu și Andrei (#122) pe 18.
Cele două curse, ambele disputate pe o vreme bună și destul de caldă pentru data din calendar, au fost marcate de câteva incidente. Prima întrecere a început cu Alex Cascatău în luptă pentru poziții, ținta sa fiind să-și creeze un avans față de adversari cu care era în luptă pentru titlul de la clasa A2. Din păcate, la scurt timp după start, motorul mașinii #111 a cedat, Alex intrând la boxe într-un nor de fum. Cum avansul dintre primele trei echipaje de la clasa A2 era de doar șapte puncte, Radu și Alex au căzut până pe poziția a treia în clasamentul categoriei în cele din urmă.
Mai în spate, cele două mașini de la A1 au mers foarte bine și au trecut fără probleme prin neutralizarea din prima cursă. Cursa a doua, deși plină de lupte roată la roată, nu a fost lipsită de incidente, echipajul #133 ramanand cu treapta a treia blocata la cutia de viteze, fiind obligati sa faca mai mult de jumatate din cursa fara schimb de viteze. Din păcate, echipajul #111 n-a mai putut porni deloc în cursa a doua.
În cele din urmă, Ștefan și Stefanos au terminat pe poziția a treia la clasa A1 și a doua la junori iar Dani Cretu si Andrei Rotaru pe locul 3 la juniori.
Acest prim sezon a fost unul foarte bun pentru Junior Motorsport și a arătat, foarte repede, că programul Fast-Safe-Fun este unul de succes, iar anul următor echipa își va mări prezența cu și mai multe mașini și cel puțin o premieră pentru RES. Urmeaza un 2023 plin de noutati si surprize!
Foto: Ilie-Marius Boboaca
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro