Cupa Suzuki – Dănuț și Lucian Budai, aproape de titlul Cupei Suzuki după Transilvania Rally

| 4 octombrie 2019 | 0 Comments

Transilvania Rally, a șaptea etapă a Campionatului Național de Raliuri, a programat aproape 150 de kilometri cronometrați de asfalt pe drumurile rapide și tehnice din județul Cluj. Fiind una din cele mai importante competiții ale sezonului, prezența în Cupa Suzuki a fost una numeroasă, nouă echipaje fiind la startul raliului care a adus mulți fani pe marginea probelor speciale.

Cu o superspecială amplasată în jurul Cluj Arena, cu probe de peste 30 de kilometri lungime, cu o probă-spectacol lângă oraș, la Florești, dar și cu speciala tehnică ,,Beliș” în program, Transilvania Rally a fost o cursă de urmărit, în care lupta a fost mai strânsă decât niciodată, dar care a avut parte și de incidente și răsturnări de clasamente.

Încă de la testele oficiale ale competiției, desfășurate pe o secțiune din proba ”Florești”, lupta se anunța una strânsă, cu Dănuț Budai și Bogdan Vrabie despărțiți de câteva zecimi de secundă, în timp ce Andrei Georgescu îi urma la aproximativ jumătate de secundă. Din păcate, pentru David Tarța și Georgiana Gologan, Transilvania Rally s-a încheiat mai devreme decât cei doi își doreau, cu o ieșire în decor la shakedown, Swift-ul Sport fiind imposibil de reparat în timp atât de scurt.

Cu prima probă a raliului anulată din motive de securitate, cele opt echipaje rămase în concurs au pornit pe ”Beliș”, o specială tehnică și dificilă, pe care Dănuț și Lucian Budai au fost cei mai rapizi, cu 2,5 secunde în fața echipajului Andrei Georgescu / Gabriel Lazăr și peste 25 în fața lui Bogdan Vrabie și a lui Levente Csegzy. Georgescu și Lazăr se impun pe a doua specială, ”Mărișel”, și preiau temporar fotoliul de lider, ca mai apoi echipajul tată-fiu Budai să aibă un ritm excelent pe proba de noapte ”Florești” și să revină la conducerea cursei, cu doar 0,1 secunde la finalul primei zile de concurs. Andrei și Gabriel erau pe locul secund, în timp ce Bogdan Vrabie și Levente Csegzy ocupau poziția cu numărul trei.

Pe proba de debut a zilei secunde au loc două incidente care urmau să schimbe complet ierarhia în Cupa Suzuki. Andrei Georgescu și Gabriel Lazăr lovesc violent un cap de pod, reușesc să termine speciala, dar elementele de siguranță ale Swift-ului Sport au fost avariate și cei doi sunt nevoiți să abandoneze, în timp ce Bogdan Vrabie și Levente Csegzy fac o pană și pierd peste patru minute în timp ce schimbă roata. Astfel, Dănuț și Lucian Budai dobândesc un avans considerabil, în timp ce Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă urcă pe locul secund, urmați de Alexandru Ardelean și Horațiu Baltador.

Cu un ritm mai redus pentru a conserva victoria, echipajul Budai lasă loc lui Bogdan Vrabie și lui Levente Csegzy pentru trei victorii de specială, dar primul loc era asigurat pentru Dănuț și Lucian, care iau astfel un avans considerabil în lupta pentru titlul Cupei Suzuki. Cu un ritm precaut la începutul cursei, dar cu un progres vizibil de-a lungul specialelor, Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă termină pe locul secund, fiind urmați de Alex Ardelean și Horațiu Baltador, la primul podium și cel mai bun rezultat de la revenirea în cupa monomarcă. Cu multe minute pierdute la debutul zilei de sâmbătă, Bogdan Vrabie și Levente Csegzy termină doar pe locul al patrulea, un rezultat sub așteptările celor doi care se luptă pentru titlu.

La al doilea raliu pe modelul Swift Sport, Sergiu Dinulescu încheie Transilvania Rally pe locul al cincelea în Cupa Suzuki, fiind însoțit în dreapta de Gabriel Găină, în timp ce Andrei Brezoszki, revenit după ce în 2018 a concurat aproape tot sezonul pe un Swift Sport, obține locul al șaselea alături de copilotul său, Alexandru Șimon. După parcursul constant de la Raliul Iașului, Ioan Zărug și Eugen Talpalariu mențin ritmul bun pe probele speciale și încheie cursa din județul Cluj pe locul 7 în cadrul Cupei Suzuki.

Echipajele din Cupa Suzuki au avut parte de rezultate foarte bune și în celelalte categorii ale Campionatului Național de Raliuri, cu Dănuț și Lucian Budai, respectiv Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă pe podiumul clasei RC5, dar și cu un loc trei în cadrul clasamentului juniorilor pentru Dănuț Budai.

Învingător în Transilvania Rally și cu un avans mai mare după etapa de la Cluj, echipajul Dănuț & Lucian Budai a avut parte de o cursă excelentă în weekend, cu o viteză ridicată pe cele 10 probe speciale. ,,Transilvania Rally a fost încă o etapă terminată pe primul loc, un raliu greu cu probe lungi și foarte tehnice. Am pornit cu un ritm bun, am rămas concentrați până la capăt, reușind astfel să ne atingem obiectivul. Nu am făcut nicio greșeală majoră, chiar dacă am avut o greșeală mică pe ultima trecere pe proba Florești, unde la primul ac de păr de dreapta am ratat punctul de frânare. Ne bucurăm de rezultat și rămânem concentrați pentru ultima etapă din acest an, cea de la Brașov,” a spus Dănuț la finalul cursei, citat de autostiri.ro.

Cu un excelent loc secund în Cupa Suzuki și un loc trei în cadrul clasei RC5, echipajul Bogdan Talașman & Andrei Mitrașcă a avut ritmul dorit în a doua jumătate a cursei, cu timpi foarte buni pe probe: “Am fost lenți la începutul raliului, mergeam spre un loc patru. Ghinionul lui Bogdan Vrabie și “nebunia” lui Andrei Georgescu ne-au repus pe podium. Pe a doua trecere pe ”Dângău” ne-am mai găsit din ritm, dar trebuie să acceptăm adevărul că la final am fost la aproape două secunde pe kilometru în spatele castigatorilor. Felicitari “fraților” Budai care au făcut o cursă excelentă!” a spus Andrei Mitrașcă, copilotul echipajului #85,citat de autostiri.ro.

Andrei Georgescu și Gabriel Lazăr au avut parte de un abandon la începutul zilei secunde, când în urma unei ieșiri în decor au avariat modelul Swift Sport și nu au mai putut continua. ,,Mi-a plăcut prima data la Cluj. Din păcate, am avut parte de un accident în a doua zi, astfel sezonul meu s-a terminat și nu cred că voi fi prezent la ultima etapă. Felicitări tuturor,” a spus Andrei la finalul Transilvania Rally 2019, citat de autostiri.ro.

Concurând în dreapta lui Sergiu Dinulescu, Gabriel Găină a declarat la finalul Transilvania Rally: ,,Datorită lipsei bugetului necesar pentru pentru participarea mea și a lui Călin Bucur, iată că etapa Transilvania Rally 2019 a însemnat debutul meu ca și copilot în cadrul Cupei Suzuki, unde împreună cu Sergiu Dinulescu, aflat la al 3 lea raliu din carieră, am încercat să avem un parcurs ascendent, care s-a finalizat cu un loc 5 în cadrul clasamentului cupei, cât și în clasamentul rezervat debutanților. În linii mari, acest raliu a fost unul foarte bine organizat, singurul minus fiind reprezentat de anularea probei ”Căpușu Mare”, pe care a trebuit să o parcurgem în regim de etapă,” a spus Gabriel, citat de autostiri.ro.

Ioan Zărug și Eugen Talpalariu au avut un raliu constant, în care au trecut cu bine peste provocările pe care traseul de concurs al Transilvania Rally le avea pregătite. Deși nu au mai concurat pe asfalt de mai mult de un sezon, Ioan și Eugen au crescut ritmul de la o probă la alta și au progresat de-a lungul celor două zile de concurs: ”După o pauză de mai bine de un an pe probele de asfalt, acomodarea a fost mai grea, dar suntem mulțumiți că am parcurs toate probele, spectaculoase și tehnice. Felicitări tuturor care au terminat acest raliu!” a spus Eugen, copilotul echipajului.

In 2019, partenerii Cupei Suzuki sunt: Suzuki Romania, Suzuki Hybrid, My-Suzuki.ro, ECSTAR, www.infinitagency.ro, Bucur Tuning, Sparco, Hankook, Protlum.

Credit foto: RallyZoom.ro

Sursa: comunicat transmis autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Grilă de start spectaculoasă la Trofeul Unicredit Leasing powered by Opel

Piloți din topul clasamentelor de super rally se reunesc sâmbătă, 26 octombrie, la București pentru etapa finală a Campionatului Național...

Închide