Cristian Stoicanea: “Satisfactia podiumului obtinut de catre pilot este la fel de mare si pentru echipa de asistenta”

| 28 ianuarie 2013 | 2 Comments

Cristian Stoicanea este un tanar sarmant, intuitiv, plin de elan si initiativa in orice situatie. In anul 2011 a reusit reuşit sa treaca bariera dintre spectator spre participant la competitiile de viteza in coasta la clasa NL2 nelicentiati 1400 – 1600 in concursurile regionale organizate de Club Auto Crono. Succesiv a trecut din postura de navigator al pilotului Bogdan Talasman in postura de mecanic al unor piloti ce au concurat in CNVC Dunlop 2012.

Alaturi de alti pasionati ai sportului cu motor da viata si culoare curselor la care participa. Este tenace, perseverant si munceste mult pentru a obtine rezultate cat mai bune. La volanul unui Oltcit Club 12 TRS a reusit in sezonul 2012 sa fie ghimpele din coasta unor piloti care au beneficiat de un material competitional mult mai adecvat.

Ne face placere sa va oferim destainuirile unui pilot care s-a clasat la finalul sezonului 2012 pe locul 3, la categoria nelicentiati, in Campionatul Regional de Viteza in Coasta organizat de Club Auto Crono. Savurati intensitatea si nobletea curselor prin sufletul si ochii unui tanar deosebit: Cristian Stoicanea

Autostiri.ro: Cum ti s-a parut sezonul competitional 2012?
Cristian Stoicanea: 2012 a fost un an aglomerat pentru mine, pe cam toate planurile. Din punct de vedere al motorsportului, am participat din spatele volanului la toate etapele din CRVC, in numar de trei, Lacul Sf. Ana, Cozmeni si Sugas, iar din spatele cheilor si a pistolului pneumatic la aproape toate etapele Campionatului National de Viteza in Coasta, unde am asigurat o parte din asistenta tehnica pentru tripleta fratricida de la N2, formata din fratii Radu si Gabriel Necula, plus Bogdan Talasman, uneori alaturandu-se si Lucian Harnagea, debutant la H4.

Obositor, dar foarte frumos. Daca pregatirile pentru participarea in CRVC nu m-au solicitat prea mult, masina de concurs nefiind foarte pretentioasa si traseele fiind relativ aproape, in schimb deplasarile cu „echipa mare” au insemnat drumuri lungi, multa munca, dar si la fel de multe satisfactii.

Desi putina lume de pe margine vede, satisfactia podiumului obtinut de catre pilot este la fel de mare si pentru echipa de asistenta, care uneori a muncit o zi intreaga pentru ca acel podium sa fie posibil. Pot spune ca sezonul care s-a incheiat a fost sezonul cutiilor de viteze pentru noi, am avut parte de 4 interventii de-a lungul sezonului, plus un „transplant” intre etape.

Autostiri.ro: Care este traseul preferat in CNRVC si de ce?
Cristian Stoicanea: Dupa 2 sezoane de participare in CRVC, pot spune ca ma simt cel mai bine pe traseul de la Lacul Sf. Ana, care este un traseu pe gustul meu, tehnic, destul de ingust, foarte virajat, lucru care ma avantajeaza oarecum pentru ca masina mea dispune de cel mai mic motor dintre toate (1299 cmc de serie).

Din pacate calitatea asfaltului nu e pe alocuri ce ar trebui. De asemenea, imi place foarte mult si traseul de la Sugas, unde ma simt ca acasa, deja il cunosc destul de bine, inca un sezon si il pot povesti milimetru cu milimetru.

Autostiri.ro: Care a fost cel mai bun moment al tau in sezonul 2012?
Cristian Stoicanea: Cel mai bun moment al anului 2012 a fost, cred eu, debutul de sezon in CRVC, cursa de la Lacul Sf. Ana, unde am mers cu optimism si entuziasm, vazand ca dupa abandonul de la Raliul Zapezii tot ceea ce am modificat la masina a dat roade (n.r.: la editia din 2012).

Autostiri.ro: Care a fost cel mai delicat moment si de ce?
Cristian Stoicanea: Momente neplacute au fost doua. Abandonul de care am pomenit mai sus, plus evenimentul de la etapa de la Cozmeni, unde am avut parte de o problema tehnica mai neobisnuita, in mansa de recunoasteri, la iesirea dintr-o insiruire de viraje mi s-au smuls 3 suruburi din 4 de la una din roti si am spart janta in prag.

Norocul a fost ca nu aveam viteza foarte mare in acel moment si am reusit sa nu ies in decor. A fost un moment care m-a tras inapoi, atat psihic, cat si din punct de vedere al partii tehnice, nemaiavand la dispozitie alte slickuri am urcat in concurs cu rotile de strada.

Autostiri.ro: Cu ce greutati te-ai confruntat in sezonul 2012?
Cristian Stoicanea: Despre greutati, in afara de partea financiara, care pune probleme tuturor, m-am confruntat si cu lipsa timpului, un alt dusman inversunat fiind o locatie adecvata pregatirii masinii, pana acum efectuand mai toate setarile si moficarile in fata blocului. Noroc ca am vecini destul de intelegatori.

Autostiri.ro: Cum te-ai simtiti la Covasna Winter Rally 2013?
Cristian Stoicanea: Covasna Winter Rally este cursa mea de suflet, la primele 3 editii am fost spectator mereu, apoi am trecut in „tabara cealalta”, a participantior.

Daca editia 2012 mi-a adus numai dezamagire si frustrare, abandonand dintr-un motiv stupid dupa numai 4 kilometri ( probleme de alimentare cauzate de inghetarea unui robinet al rezervorului), editia 2013 se anunta una de zile mari. Organizatorul promitea un raliu similar cu o etapa de campionat national si in mare parte a si reusit. Pacat ca vremea nu a tinut cu noi si din cauza caldurii traseul s-a degradat simtitor dupa fiecare trecere.

Despre problemele organizatorice nu vreau sa comentez, nu sunt de acord cu cei care vad doar partea goala a paharului, singurul meu regret este ca meteahna de care sufera 99% din organizatorii de raliuri/coasta s-a regasit si aici, si anume lipsa informarii spectatorilor, mai ales cu privire la anularea ultimei probe.

In rest, a fost un raliu foarte frumos, ne-am simtit foarte bine pe probe, am mers cat s-a putut merge fara a ne asigura riscuri inutile, avand in vedere ca principala noastra problema au fost gumele total neadecvate pentru zapada afanata amestecata cu gheata de pe Comandau.

In schimb, proba Lacauti a fost fantastica, ne-a placut enorm, dictarea a fost 100% corecta si asta s-a vazut si la timpii obtinuti.

Autostiri.ro: Ce obiective iti propui pentru noul sezon?
Cristian Stoicanea: Pentru noul sezon, visez putin cu ochii dechisi la o alta masina, ceva mai potenta. Evident, tot una din generatia veche, fiind fan al masinilor care au mai multa tabla si mai putina electronica. Desi fan Citroen, e posibil sa tradez putin marca, punand ochii deja pe o „nemtoaica” nabadaioasa. Sa vedem, mai trebuie sa fac niste calcule si sa iau niste decizii, poate pana la urma se vor lega niste lucruri.

Daca nu, ramane participarea in continuare cu Oltcitul in CRVC, in mod cert ceva mai tare decat anul trecut, asistenta tehnica in CNVC si, de ce nu, poate si o escapada la volan. Deocamdata ceea ce fac, fac pe banii mei, pentru mine si atata timp cat ma distrez si invat cate ceva din asta, eu unul ma declar multumit.

Multumesc pentru interesul manifestat si sper ca nu v-am plictisit prea tare.

Autostiri.ro: Multumim pentru timpul acordat si pentru detaliile oferite. Multa bafta! Numai bine.

Noi vom reveni cu stiri din acest domeniu.

Credit foto: Dan Strauti


Tags: , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Câștigătorii etapei a IV-a

La eveniment au participat 46 de concurenți amatori și profesioniști, departajați în opt clasamente.

Închide