spot_img

Conceptul Opel GT prezintă un interior vizionar

Concept OPEL GT interiorTeme centrale: simbioza dintre om și mașină alături de conectivitatea digitală. Eleganță pură și atletism: design sculptural cu detalii sofisticate. Fără butoane: operare exclusiv prin intermediul tastaturii tactile și prin comandă vocală. Inteligență artificială: sistemul HMI cu autoînvăţare recunoaște preferințele șoferului

Acest autovehicul de vis impresionează atât prin valorile de la exterior, cât și prin cele de la interior: Conceptul Opel GT ne prezintă cum va arăta un autovehicul sport popular al viitorului – purist și impresionant deopotrivă. Coupé-ul își va sărbători premiera mondială la următoarea ediţie a Salonului Auto de la Geneva (3-13 martie), potrivit Opel Romania.

Iniţial, vizitatorii vor avea posibilitatea de a-i admira forma sculpturală. Apoi, își vor putea imagina că ies din oraș cu atletul bine-antrenat pentru a ajunge la prima trecătoare alpină și că se vor bucura de dinamismul său în fiecare curbă periculoasă. Pe lângă exteriorul uimitor, inginerii de design de la Opel au creat și un interior care îmbină perfect accentele tipice ale unui autovehicul sport coupé cu soluțiile futuriste pentru interfața om/mașină. Toate componentele Conceptului GT sunt gata să ofere plăcerea pură a condusului incitant.

Cele două scaune sport se potrivesc asemenea unui costum făcut la comandă, volanul și pedalele pot fi reglate electric până la ultimul milimetru, linia mediană inferioară a portierelor permite o poziționare relaxată a brațelor, culorile și formele creează o impresie spațială perfectă, iar cerul este vizibil prin acoperișul panoramic, conform Opel Romania. Omul și mașina devin unul și același.

Cu toate acestea, nimic nu distrage atenția șoferului sau a pasagerului din față de la ceea ce este esențial. Interiorul are un design la fel de simplu ca exteriorul. Panoul de instrumente al Conceptului GT realizat din aluminiu periat face și mai vizibilă structura ușoară (greutatea totală rămâne sub 1.000 kg) și lasă impresia că plutește în fața ocupanților. Acesta este, totuși, o componentă structurală între montanții A subțiri ai parbrizului – aici structura devine sculptură. Filozofia de design Opel „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană” se regăseşte peste tot în interior.

La fel şi atenția la detalii: ecranele rotunde sunt integrate în pulverizatoarele de aer proeminente din aluminiu şlefuit ce poartă emblema GT. Acestea monitorizează perimetrul autovehiculului și înlocuiesc oglinzile exterioare de pe portiere. Retractoarele centurilor de siguranță, de culoare roșie strălucitoare, reprezintă, de asemenea, o operă de artă și respectă designul pneurilor roșii ale roților din față. Prin designul spițelor sale, volanul aduce un omagiu legendarului Opel GT din anii 60 și 70.

Un prieten adevărat: Conceptul GT anticipează fiecare dorință a șoferului

În plus, butoanele nu sunt de găsit nicăieri. Autovehiculul sport este acționat exclusiv vocal și cu ajutorul unei tastaturi tactile centrale. Experții numesc conceptul de control al autovehiculului Interfața Om-Mașină (HMI). Conceptul Opel vine cu ceva revoluționar. În cazul Opel Concept GT, sistemul adaptiv așteaptă să cunoască șoferul și să se adapteze nevoilor sale. Astfel, autovehiculul este cel care se adaptează la șofer și nu invers.

Se creează astfel un dialog în care autovehiculul răspunde cu o voce încântătoare și poate, de exemplu, să aleagă muzica, traseul sau temperatura potrivită în funcție de situație. Interfața HMI de la Opel este asemenea unui prieten de pe scaunul din față – își dă seama dacă se dorește muzică hip-hop sau de relaxare.

Pentru a oferi în permanență și în mod spontan sprijinul cel mai potrivit, programul învață din fiecare comandă, fiecare deplasare a volanului și fiecare setare, de-a lungul zilelor, lunilor și anilor. O abordare similară este deja cunoscută de la transmisiile automate adaptive cu autoînvăţare. Acestea se adaptează la stilul șoferului respectiv, schimbând vitezele într-un mod sportiv sau economic.

Interfața adaptivă HMI reprezintă o abordare holistică și arată că funcționarea autovehiculului din filmele science-fiction devine încet o realitate.

Instrumentele reflectă totodată atmosfera Opel Concept GT. Dacă șoferul a avut o zi stresantă și dorește să navigheze prin meniuri fără să vorbească, nu trebuie decât să atingă tastatura tactilă rotundă de pe consola centrală, de unde poate acționa cu ușurință toate funcțiile.

Cele două instrumente rotunde de inspirație clasică sunt de fapt suprafețe de proiecție al căror fundal poate fi iluminat în diverse culori și afișează tridimensional o diversitate de informații – o evoluție a sistemului prezent pe Conceptul Opel Monza în 2013. Turațiile și viteza sunt în permanență vizibile în partea din stânga, în timp ce informațiile afișate pe instrumentul din dreapta pot fi configurate în mod individual.

Atunci când Conceptul GT este folosit pentru o călătorie de afaceri, instrumentul din dreapta, conectat în permanență la birou sau la client, facilitează navigarea cu ajutorul unei grafici intuitive, fără valori numerice; când șoferul este presat de timp, instrumentul afișează consumul. Atunci când starea de spirit se schimbă deoarece ziua se apropie de final, iar șoferul are tendința să abordeze virajele în viteză, acceleraţia, transmisia și comanda motorului sunt optimizate în consecință, iar instrumentul din dreapta afișează valorile forței gravitaționale la accelerarea longitudinală, precizează Opel Romania.

În acest caz, autovehiculul poate chiar să vorbească și să emită o avertizare de genul: „Aveți grijă! Nu ignorați motociclistul aflat în spatele nostru!” În definitiv, Conceptul GT monitorizează îndeaproape situația din trafic – și nu se adaptează doar la gusturile și stările de spirit ale șoferului, ci și la condițiile din exterior, pentru a spori siguranța. În locul oglinzilor exterioare, Conceptul GT se bazează pe camerele amplasate în spatele pasajelor roților din față, care afișează ce se întâmplă în spatele și în părţile laterale ale autovehiculului.

Imaginile sunt redate pe monitoarele de formă rotundă amplasate la stânga și la dreapta șoferului. În plus, monitorul mare din centru afișează toate informațiile dorite. Interfața adaptivă HMI de la Opel este mai mult decât un bun prieten – este un înger păzitor suplimentar la bord.

VIA: Opel Romania

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,330FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,530AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri