Pentru spectatorii pasionati de motorsport care asista de pe marginea circuitelor sau traseelor de coasta si raliu desfasurarea acestor competitii, prezenta elegantelor “doamne” cu radacini frantuzesti, este intotdeauna mai mult decat fascinanta.
Fie ca vorbim de Dacia 1100 sau de Dacia 1300 cu variantele sale, aceste masini impresioneaza mereu prin evolutiile spectaculoase de pe trasee sau prin eleganta majestuoasa afisata in parcurile service. Iar daca spectatorii trecuti de o anumita varsta, privesc cu mandrie si nostalgie aceste urmase ale Renault-ului 12, copii si tinerii o fac cu uimire si admiratie, exprimandu-si zgomotos entuziasmul.
Impatimitii motorsportului, dar in special cei ai Daciilor clasice, se vor bucura si in acest an de prezenta batranelor modele. Astfel, la finalul acestei saptamani, in cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta, la prima runda a sezonului – Trofeul Rasnov, care se va desfasura pe traseul de pe Valea Cetatii, vor fii prezente si masini istorice, iar printre ele si cateva participante la Clasa Nationala Dacia.
Iar peste doua saptamani, la finalul lunii aprilie, in “inima” Baraganului, pe circuitul MotorPark de langa Adancata, va debuta noul sezon din cadrul Romanian Retro Racing, competitie dedicata in exclusivitate vehiculelor istorice. Bineinteles ca aici prezenta modelelor clasice nationale, va fii una destul de importanta, competitia fiind impartita in doua mari categorii si anume Regularitate pe Circuit si Vehicule Istorice pe Circuit.
Iar daca la “Regularitate pe Circuit” competitorii pot pilota masini obisnuite, iata ca la “Viteza pe Circuit Istorice”, modelele inscrise sunt pregatite special si dotate cu toate elementele de siguranta. Tot in cadrul acestei competitii, incepand cu ultima etapa a sezonului trecut, exista si clasa “Street”, intrecere consacrata masinilor de strada, clasa in care exista si Cupa AMI, provocare dedicata autoturismelor Dacia 13XX, masini fara modificari tehnice speciale.
In incheiere, mentionam faptul ca desi “batrana” Dacie apare ocazional la fel de fel de evenimente, expunand modele modificate care nu mai au nimic in comun cu masina originala, sustinatorii Clasei Nationale Dacia vor milita in continuare pentru prezenta istoricei in competitiile motorizate, asa cum o cunoastem de zeci de ani.
Foto: Ilie Marius Boboaca