BMW i a prezentat noul Safety Car din Formula E

| 16 mai 2019 | 0 Comments

Cortina a fost ridicată pentru noul Safety Car pentru Campionatul FIA Formula E ABB: „Partener Auto Oficial”, BMW i a prezentat noul BMW i8 Roadster Safety Car la „Yacht Club de Monaco” înaintea Monaco E-Prix (Monaco). Automobilul a fost modificat special pentru a fi utilizat pe circuit, iar designul este bazat pe celălalt model, BMW i8 Coupé Safety Car.

Printre oaspeţii prezenţi la prezentarea s-au numărat Pierre Casiraghi, vicepreşedinte al „Yacht Club de Monaco”, Alejandro Agag, fondatorul şi directorul executiv al Formulei E, şi Dr. Robert Irlinger, directorul BMW i.

Noul BMW i8 Roadster Safety Car este ca mai nouă completare a flotei de BMW i Safety Cars. Este primul Safety Car din lume care poate fi utilizat cu cockpit deschis. Cea mai atrăgătoare caracteristică a designului spectaculos sunt aripa spate şi parbrizul scurt.

„BMW i şi Formula E sunt sinonime cu inovaţia, ceea ce le face să fie foarte potrivite una pentru cealalată. Acest proiect este un alt exemplu foarte bun al spiritului de pionierat al BMW i şi din Formula E”, a declarat Irlinger. „Prin implementarea BMW i8 Roadster Safety Car, inginerii, designerii şi echipa de comunicare ale BMW i au îndrăznit să exploreze noi orizonturi şi să creeze un automobil unic.

Echipa de dezvoltare din spatele Safety Car este asemănătoare unui start-up. Inginerii noştri au oferit tot ce au ei mai bun în materie de creativitate şi au pus totul cap la cap pe lângă locul de muncă obişnuit. Prin aceasta, au reuşit ceva complet nou. Sunt foarte recunoscător FIA şi Formulei E pentru că au arătat mult entuziasm faţă de inovaţia noastră şi pentru că au făcut posibil ca BMW i8 Roadster să devină Safety Car oficial.”

Agag a spus: „Aş dori să mulţumesc familiei BMW i şi Yacht Club de Monaco pentru găzduirea unui eveniment deosebit la premiera celei mai noi apariţii în Campionatul FIA Formula E. BMW i8 Roadster Safety Car are un design atractiv – ceva care se diferenţiază de orice altceva am văzut anterior – şi unde era mai bine să fie prezentat decât la Monaco E-Prix. BMW a fost partener încă de la sezonul inaugural, iar sprijinul său continuu ca partener auto şi acum ca echipă demonstrează angajamentul său faţă de mobilitatea electrică.”

Modificări tehnice pentru utilizarea pe circuit

Din punct de vedere al rigidităţii, BMW i8 Roadster este baza perfectă pentru Safety Car. Nu a fost necesară nici o modificare majoră, dar au fost făcute câteva schimbări pentru versiunea de circuit. Cea mai semnificativă modificare adusă BMW i8 Roadster Safety Car este parbrizul, care este mai scurt decât la modelul de serie. Acest lucru oferă automobilului o apariţie mai dinamică.

Centrul de greutate al Safety Car este coborât cu 15 milimetri faţă de cel al modelului de producţie. Maşina are frâne M din carbon ceramic, roll bar aprobat de FIA, spliter frontal şi aripă spate pentru forţă de apăsare suplimentară.

S-au făcut şi modificări necesare pentru rolul de Safety Car. Bara de lumini este montată deasupra aripii spate, ceea ce face ca maşina să fie vizibilă din orice unghi în orice situaţie de cursă. BMW i8 Roadster Safety Car are antenă de comunicaţii şi antenă GPS, sistem de comunicaţii extins în cockpit şi cameră pentru marşarier.

Designul urmează direcţia predecesorului

Un alt aspect spectaculos al noului Safety Car este designul decorativ. Acesta dezvoltă schematica alb-albastră contrastantă, inspirată de logo-ul BMW, de la BMW iFE.18 şi BMW i8 Coupé Safety Car într-o formă foarte expresivă, potrivită pentru mobilitatea sub cerul liber şi contextul strălucitor al străzilor din Monte Carlo.

Albastru şi violet sunt culorile naturale ale energiei electrice brute, în timp ce accentele de portocaliu şi verde sunt aceleaşi culori ca cele ale sistemului de lumini de pe Safety Car. Ca şi în cazul BMW iFE.18, „sinapsele” violet parcurg designul, realizând în mod explicit conexiunea „live” încorporată în design.

Extensia cockpitului antireflexiv, negru mat caracteristic BMW Group Motorsport, a fost actualizată pentru a include pasagerii, care iau loc pe scaunul din dreapta în timpul taxi rides. Grafica „înaripată” ce a rezultat reflectă şi cinematica de deschidere a uşilor unui BMW i8 Roadster.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Formula E, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul Opel Insignia aduce în segment ultima generație de lumini IntelliLux LED® Pixel. Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles

Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles. Opel dezvăluie primele imagini cu noul Insignia.

Închide