spot_img

Automobilul electric. Moft sau deziderat? Partea a IV -a

Viitorul oferă alternative demne de luat în seamă. Cei care înţeleg rostul energiilor alternative nu vor avea decât de câştigat. Piaţa trebuie să răspundă cerinţelor clientului şi standardelor solicitate.

În 2010 furnizorul de energie Lekker Energie şi compania de baterie DBM Energy şi-au unit eforturile şi au realizat un propulsor electric, alimentat de baterii, pentru Audi A2. În octombrie 2010 acest autoturism ar fi parcurs pe timp de noapte distanţa de 605 km (379.9 mile) pe ruta de la Munchen la Berlin, Germania.

Din cele declarate de producători, bateriile sunt o generaţie care beneficiază de o nouă tehnologie de stocare denumită Colibri şi care sunt cu 40% mai uşoare decât cele utilizate în mod curent. După ce au ajuns la destinaţie computerul de bord arăta nivelul de încărcare de 18% al bateriilor!

O altă surpriză este durata de încărcare a bateriilor. Dacă la autovehiculele electrice aflate în circulaţie acum este nevoie de cel puţin 3 ore pentru un ciclu de reîncărcare, la acestea durează doar 20 de minute.

Şi surprizele nu se opresc aici. Spre deosebire de actualele sisteme de încărcare, acest sistem permite încărcarea de la o priză obişnuită! Acest lucru ar însemna o revoluţie pentru piaţa auto.

Actualele sisteme de încărcare a autoturismelor electrice sunt destul de costisitoare şi conduc la preţuri prohibitive. O maşină cu sistemul ei de reîncărcare ajunge şi la 40.000 de dolari.

Anul trecut norvegienii lansau modelul Think City, propus în versiunea cu 4 locuri. Modelul poate atinge 105 km/h, iar autonomia este de 160-180 km.

Garanţia pentru Think City este de 5 ani sau 100.000 de km. Norvegienii nu au comunicat preţul acestui simpatic autovehicul electric.

Iar dacă vrem să depăşim un pic zona surselor alternative să nu uităm de Hyundai Motor Company. Coreenii au finalizat dezvoltarea următoarei generaţii de autovehicule electrice cu celule de hidrogen, modelul electric ix35 FCEV.

Testarea sa va începe în acest an, iar producţia în serie este programată pentru anul 2015.

Generaţia a 3-a Hyundai este prevăzută cu un sistem de celule de combustibil de 100 de kilowaţi şi două rezervoare de hidrogen (700MB).

Datorită consumului de 1 litru la 31 de kilometri, SUV-ul poate parcurge 650 de kilometri cu o singură încărcare, o autonomie egală cu cea a unui autovehicul alimentat cu benzină.

Autovehiculul poate porni la temperaturi de până la -25 grade Celsius.

În 2001, Jeffrey Luers, în vârsta de 23 ani, activist american pentru protejarea pădurilor, a avut o experienţă tristă.  A fost condamnat la 22 ani şi 8 luni de închisoare pentru că a distrus 3 SUV-uri megaconsumatoare de combustibil.

Acest activist nu dorea atunci decât să atragă atenţia asupra unor produse gurmande care provoacă şi poluarea mediului.

Pe Terra mai există petrol. Marile companii petroliere nu sunt încântate de concurenţa care ar conduce la o scădere dramatică a vânzărilor de combustibil, dar şi a preţurilor acestora.

Tu ce părere ai? Vă aştept cu idei pro sau contra vehiculului electric. Până la următorul episod, vă doresc un sfârşit plăcut de săptămână.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- MetalShow 2022 -
- FII CALM LA VOLAN -
15,113FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,160AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Partener – GT Auto Club Sportiv -

Parteneri Autostiri