spot_img

Alfa Romeo și campionul mondial DTM, Nicola Larini, din nou împreună la 1000 Miglia 2024

  • Campionul DTM din 1993 revine pe circuit alături de Alfa Romeo: va pilota modelul 1900 Sport Spider (1954) în „cea mai frumoasă cursă din lume”, cu ajutorul copilotului Giacomo Ciucci.
  • Mereu în inimile fanilor mărcii italiene și ale tuturor fanilor motorsportului, Nicola Larini a fost pilot oficial Alfa Romeo din 1987 până în 2003 și a dominat clasa Touring în anii `90.
  • Pe grila de start a „clasicului” de la Brescia se va afla și mașina 1900 Super Sprint (1956), pilotată de jurnalistul Andrea Farina alături de copilotul Davide Cironi, un influencer pasionat de motoare.
  • Cele două rarități de epocă vor fi însoțite de noua mașină sport compactă Alfa Romeo Junior și de exclusivistele Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport, care aduc un omagiu primei victorii obținute de Alfa Romeo la 1000 Miglia din 1928 cu 6C 1500 Super Sport.

Urmând să aibă loc în perioada 11 – 15 iunie, cea de-a 42-a ediție a cursei 1000 Miglia este reconstituirea istorică a „celei mai frumoase curse din lume”, după spusele lui Enzo Ferrari. Ca de obicei, în parte cursă și în parte aventură, peste 400 de modele vor participa la cursa organizată cu regularitate pentru mașini de epocă din acest an.

Peste 50 dintre acestea vor fi automobile marca Alfa Romeo, ceea ce face ca aceasta să fie implicit cea mai mare echipă și o emblemă de necontestat a motorsportului italian. Două dintre acestea vor fi modele de prestigiu din colecția de epocă Alfa Romeo, expuse de obicei la muzeul său din Arese: 1900 Super Sport (1954) și 1900 Super Sprint (1956).

Primul va fi în mâinile lui Nicola Larini, campion DTM în 1993 cu Alfa Romeo 155 V6 TI, și ale copilotului Giacomo Ciucci. Revenirea lui Larini în competiții cu Alfa Romeo va provoca cu siguranță emoții puternice pentru toți fanii sporturilor cu motor și în special pentru comunitatea Alfiștilor, fanii mărcii italiene, care își amintesc de realizările sale în clasa Touring din anii 1990. Modelul 1900 Super Sprint (1956) va fi întâmpinat cu același entuziasm, și va da tot ce are mai bun avându-l pe Andrea Farina la volan, jurnalist și expert în mașini de epocă, alături de copilotul Davide Cironi, un influencer și YouTuber pasionat de motoare.

Cele două rarități de epocă vor fi însoțite de noile Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport, seria specială limitată pe care marca o dedică primei victorii Alfa Romeo la 1000 Miglia în 1928, cu modelul 6C 1500 Super Sport.

De asemenea, publicul va putea vedea pentru prima dată în mișcare modelul Alfa Romeo Junior; noua mașină compactă readuce sportivitatea Alfa Romeo în cel mai mare segment de pe piața europeană. 

Aceasta întruchipează veriga comună care a legat întotdeauna mașinile din trecut de cele produse în prezent de marca cu Biscione, în numele înclinației lor înnăscute pentru sportivitate ca o experiență de condus captivantă în viața de zi cu zi, care din 1910 a animat marca italiană și a fascinat comunitatea Alfa Romeo din întreaga lume.

Două Alfa Romeo de prestigiu în cursă

La legendara cursă 1000 Miglia vor lua parte două adevărate opere de artă în mișcare, aparținând colecției Heritage, parte a unui departament Stellantis care se ocupă cu protejarea și promovarea patrimoniului istoric al mărcilor italiene ale Grupului. Concret, 1900 Sport Spider (1954) este un foarte rar spider de curse – din care au fost produse doar 2 modele – echipat cu un motor în 4 cilindri twin-cam, supraalimentat pentru a atinge o putere maximă de 138 CP, ceea ce îi permite să atingă 220 km/h, în parte datorită greutății sale de 880 kg și a aerodinamicii sale extrem de eficiente.

Cu designul inovator realizat de Franco Scaglione pentru atelierul Bertone, 1900 Sport Spider este echipat cu o transmisie cu 5 trepte și o punte spate De Dion; performanțele și manevrabilitatea sa sunt cele ale unei mașini mai moderne, receptive și aprige, cu o aderență excelentă la drum.

Această mașină extraordinară va concura sub numărul „289”. În cursă se va afla și 1900 Super Sprint (1956) care va concura sub numărul „392”, un coupé elegant care reprezintă clasa „gran turismo” a secolului XX, „mașina de familie care câștigă curse”, după cum se spunea în anii 1950. Bazat pe șasiul versiunii scurte a sedanului 1900, acesta este echipat cu un motor de 2 litri în 4 cilindri, cu arbore cu came dublu caracteristic mărcii și o putere de 115 CP la 5500 rpm.

În anii `50, marii designeri italieni obișnuiau să cumpere un șasiu mecanizat de la Alfa Romeo, pe care îl completau cu o caroserie proiectată și produsă intern. Compania Touring din Milano a procedat astfel, producând aproape 300 de modele pe baza modelului Alfa Romeo 1900 Super Sprint între anii `54 și `55. 

Nicola Larini și victoriile epice ale Alfa Romeo la clasa Touring

Din 1992 până în 2007, Alfa Romeo a dominat cursele auto în clasa Touring, mai întâi cu modelul 155 și apoi cu 156, scriind capitole de neuitat în istoria sporturilor cu motor cu zeci de victorii în campionate din Italia, Germania, Marea Britanie și Spania.

Primele succese au venit cu mult timp în urmă, în 1992, odată cu victoria lui Nicola Larini în Campionatul Italian Superturismo cu modelul 155 GTA, urmată un an mai târziu de victoria în Campionatul German de Turisme (DTM) cu modelul 155 V6 TI, doborând toate recordurile în ceea ce era considerat la acea vreme cel mai prestigios campionat pentru turisme. La începutul anilor `90, grila DTM era formată exclusiv din constructori germani.

Acest lucru a continuat până în 1993, când Alfa Romeo a decis să participe oficial cu modelul 155 V6 Ti pilotat de Alessandro Nannini și Nicola Larini, celelalte mașini fiind în mâinile unor echipe semi-oficiale.

Debutul a fost senzațional: în prima etapă de la Zolder (Belgia), 155 V6 Ti a câștigat ambele manșe. Până la finalul sezonului, Larini a câștigat 10 din cele 20 de curse; adăugate la cele două victorii ale lui Nannini, plus toate podiumurile și locurile obținute de ambii piloți italieni, acestea au adus Alfa Romeo titlul constructorilor, iar titlul piloților i-a revenit lui Larini.

A fost un adevărat șoc pentru concurenții germani, care au fost nevoiți să accepte ca în 1993 Campionatul DTM să fie adjudecat de o marcă italiană la debutul său în această competiție de top.

Apoi au urmat triumfurile în Campionatul britanic de turisme din 1994 și alte victorii în toate colțurile lumii. După realizările modelului 155, în 1998 a venit rândul modelului 156 să continue pe calea succesului, câștigând 13 campionate la nivel de constructori și echipe de piloți într-o carieră de 10 ani, și chiar obținând victoria în ultima sa cursă în 2007, când modelul 156 nu mai era produs de ceva timp.

Alfa Romeo Junior, sportivitatea devine compactă

Suflet sportiv, dimensiuni compacte și stil italian la prima vedere. Noua Alfa Romeo Junior se prezintă ca un vehicul cool și unic, combinând un stil captivant cu cea mai avansată tehnologie în materie de confort, conectivitate, și dinamică de condus. Confortul fără compromisuri, evidențiat de cel mai mare portbagaj dintre concurenții premium (400 L).

Noul model este, de asemenea, disponibil și în versiunile hibridă și electrică, fără diferențe în ceea ce privește estetica sau echiparea, pentru că singurul lucru care contează este faptul că este 100% Alfa Romeo. Menită să schimbe fundamental conceptul de sportivitate în cel mai extins segment din Europa, noua Alfa Romeo Junior s-a născut din dorința precisă de a produce o mașină compactă, cu o lungime de puțin peste 4 metri, cu un spirit sportiv complet nou și actual, care trece dincolo de simpla performanță și este dusă mai departe spre o poziționare distinctă și sportivă, specific Alfa Romeo.

Desigur,  acesta este un obiectiv îndrăzneț și ambițios, care poate fi atins cu succes doar de o marcă cu o istorie sportivă de peste un secol, dobândită atât pe circuit cât și pe drumurile cotidiene. Pe scurt, noul automobil este un fel de vademecum al unei mărci italiene dedicat încântării simțurilor, pentru că automobilul este și rămâne un produs captivant care trebuie descoperit cu pasiune și implicare. 

Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport, un tribut adus modelului 6C 1500 SS care a câștigat Mille Miglia 1928

Esențiale în cea de-a 42-a ediție a 1000 Miglia sunt două modele Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport, noua serie specială limitată (450 de unități la nivel mondial) care celebrează legendarul 6C 1500 Super Sport pilotat de Campari și Ramponi, câștigător al Mille Miglia din 1928.

Dispunând de o reinterpretare îndrăzneață a emblemei Quadrifoglio – pentru prima dată pe fundal negru – Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport servesc drept ambasadori ai sportivității iconice, purității tehnice și tehnologiei care au poziționat întotdeauna aceste două automobile în topul segmentelor lor în ceea ce privește manevrabilitatea și raportul putere/greutate, pentru o experiență de condus unică, directă și captivantă, ca o veritabilă Alfa Romeo.

De asemenea, ambele modele sunt echipate cu puternicul motor 2.9 V6 de 520 CP și cu diferențial mecanic cu alunecare limitată. Dinamica de condus a modelelor Giulia și Stelvio Quadrifoglio Super Sport este cea mai bună din categoriile respective, grație lejerității surprinzătoare obținute prin utilizarea unor materiale ultraușoare, cum ar fi aluminiul pentru motor și fibra de carbon pentru arborele de transmisie, capota, spoilerul și pragurile laterale.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,510AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri