spot_img

Alex Cascatău încheie sezonul Romanian Endurance Series pe locul al treilea la A2 după abandon tehnic în finală

Alex Cascatău a pornit cu prima șansă în lupta pentru titlul categoriei A2 din Romanian Endurance Series, ultima etapă având loc pe Motor Park Romania la finele săptămânii trecute. Norocul nu a fost, însă, de partea constănțeanului.

Alex Cascatău a venit cu moralul la cote maxime pentru ultimul său weekend de motorsport din plan autohton în 2022. După patru etape cu suișuri și coborâșuri, echipajul cu numărul 111 de concurs înscris de Junior Motorsport Black Sea Suppliers, pe care Cascatău făcea echipă cu tânărul de perspectivă Radu Tămaș, era la vârf în clasa A2.

Cei doi aveau un avans de un punct în fața rivalilor de la AB Motorsport 2 în condițiile în care o victorie la A2 îți aducea 11 puncte. Prima șansă pentru Alex de a lua contactul cu mașina, după o pauză de de două luni, a fost în cadrul track day-ului de vineri în care mașina nu a rulat în parametri normali. Atât Alex cât și Radu, coechipierul său, au acuzat lipsa de performanță a motorului, care cu greu trecea de 5000 de turații pe minut.

Ziua de sâmbătă a adus o mică îmbunătățire, deși performanța era departe de nivelul normal al acestei mașini. Cu toate acestea, echipa a decis să încerce să ruleze cu deficitul de putere, echipajul #111 calificându-se printre primele 10 mașini din divizia Touring pentru ambele curse de 60 de minute + 1 tur de duminică în ciuda acestor probleme care costau secunde vitale în fiecare tur de circuit. În prima sesiune, Alex a coborât până la un 2:04.666, îndeajuns pentru poziția a șasea pe grila de start, la 1,4 secunde de BMW-ul #268 WCR care a plecat din pole position-ul categoriei A2. Ulterior, în a doua sesiune, Radu a reușit un 2:06.387 care a pus mașina pe poziția a zecea a clasamentului general.

Prima cursă a început în jurul orei 10 sub un cer senin. Alex a pornit cu dreptul și a urcat câteva poziții, deși motorul dădea semne de oboseală. Acesta se simțea vlăguit și în timpul cursei-regină RES 500, dar echipa a muncit foarte mult pentru a-l împrospăta, mecanicii lucrând toată noaptea să pregătească mașina pentru curse.

Alex a reușit să-și creeze un avans de circa 5 secunde în raport cu rivalii de la AB Motorsport și lucrurile păreau că merg bine, dar, din senin, norii au umplut cerul. Și nu au fost nori naturali. Peugeot-ul lui Cascatău a început să fumege și, în scurt timp, fumul albastru a fost înlocuit de un nor de fum alb. Alex reușise să aducă mașina pe pitlane în momentul în care motorul a cedat definitiv, dar echipa nu a mai putut să facă nimic pentru a-i păstra pe liderii de la A2 în joc.

În cele din urmă, ordinea de la această categorie s-a schimbat, dar Radu și Alex au rămas pe podium și se pot lăuda cu un loc 3 la A2 după un sezon în care cei doi au fost la un pas de a triumfa de mai multe ori în clasamentul general al turismelor. Deși penalizările au stat între echipajul #111 și acele victorii, viteza arătată de singurul echipaj Junior Motorsport de la categoria A2 a fost a ieșit în evidență, iar experiența strânsă în acest sezon va fi pusă în mișcare anul viitor.

Alex Cascatău: „Fără doar și poate că nu mi-am dorit să închei sezonul de RES într-un nor de fum, deși cred că fotografiile făcute în momentul când am intrat la boxe arată impresionant. Până la urmă, ceea ce contează este că am arătat că putem fi foarte rapizi și asta într-o luptă inegală cu niște mașini mult mai rapide. Trebuie să mulțumesc întregului colectiv Junior Motorsport deoarece a depus un efort deosebit în acest sezon, primul pentru său în RES, și sunt sigur că ne vom perfecționa și vom fi mai puternici în 2023.”

Credit foto: Sorin Marius Mirea

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri