spot_img

Viitorul Mazda este acum

Cu o siluetă care atrage privirile și o tehnologie de propulsie care schimbă regulile de joc, conceptul Mazda Iconic SP reprezintă apogeul ambițiilor viitoare ale Mazda – și acestea sunt abia la început.

Sub atenția unui public nerăbdător, la Salonul Auto din Japonia 2023, Mazda a dezvăluit Mazda Iconic SP – un concept impresionant, de generație viitoare, cu două locuri, conceput pentru a duce moștenirea bogată a Mazda în viitor. Îmbrăcat într-o nouă și elegantă culoare Viola Red, presărat de blițurile aparatelor de fotografiat ale presei mondiale și cu o formă spectaculoasă care amintește de cea a unui instrument muzical, Mazda Iconic SP a captat imediat atenția globală, ajungând pe prima pagină a ziarelor din toate colțurile lumii.

Acum, un an mai târziu, Naohito Saga, director executiv în cadrul diviziei de planificare a strategiei de cercetare și dezvoltare a Mazda, și Masashi Nakayama, director general în cadrul diviziei de design, îl descriu ca fiind un punct culminant al carierei lor, făcând aluzie la importanța mai profundă a conceptului pentru Mazda, dincolo de debutul său. „Acest concept nu este doar una dintre acele mașini de expoziție. A fost proiectat cu intenția reală de a-l transforma într-un model de serie într-un viitor, nu foarte îndepărtat”, declară Nakayama.

„Stând lângă mașină, ar trebui să-ți poți imagina ce fel de motor ar fi adăpostit sub capotă. Atât de hotărâți am fost să creăm acest model concept. Cu cât petreci mai mult timp uitându-te la ea, cu atât mașina îți va dezvălui mai multe”, detaliază Saga.

„În procesul de dezvoltare, totul, de la poziția ușilor și a anvelopelor, până la lungimea vehiculului, poziția scaunelor și vizibilitatea, a fost cercetat meticulos înainte de a ajunge la specificațiile finale”, spune el. „Acest lucru arată cu adevărat cât de mult ne-am dorit să facem din acest autovehicul o mașină care să reprezinte dedicarea Mazda pentru viitor, în special în ceea ce privește sustenabilitatea și rolul viitor al tehnologiei noastre cu motor rotativ.”

În ceea ce privește designul, Iconic SP pune accentul pe minimizarea liniilor caracteristice și pe reducerea jocului de lumină, cu scopul de a obține un aspect dramatic și incitant deopotrivă. Proporțiile unice și frumoase, formele lucrate de maeștri artizani și meticulozitatea meșteșugului japonez sunt calitățile distincte ale limbajului de design KODO.

Noul sistem EV rotativ

Datorită prezenței izbitoare, o mare parte a conversației se învârte, în mod firesc, în jurul designului Mazda Iconic SP. Cu toate acestea, este esențial să nu trecem cu vederea impactul profund al noului său sistem EV rotativ cu două rotoare, proiectat special pentru acest model concept.

Motorul rotativ inovator de la Mazda este foarte adaptabil, funcționând cu combustibili și generând electricitate din surse neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. De asemenea, dimensiunile sale compacte permit ca Mazda Iconic SP să fie adăpostită într-o caroserie cu profil jos, asemănător unei mașini sport de clasă medie, promițând o experiență de condus antrenantă. O combinație între un motor rotativ cu două rotoare și un sistem EV oferă modelului Mazda Iconic SP o putere maximă de 370 CP.

„Există destul de multe surse de energie pentru combustibil neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon”, spune Saga cu privire la varietatea de surse de combustibil disponibile pentru vehiculele pe benzină și diesel. „Există diferiți combustibili sintetici, produși folosind hidrogen și CO₂; și biocombustibili, produși din materii prime, inclusiv plante, care sunt compatibili cu motoarele pe benzină și, respectiv, diesel.”

În contextul trecerii treptate la electrificare a întregii industrii, această inovație avansată a motorului rotativ ar putea apărea ca o soluție esențială pe termen lung. „Motorul rotativ poate fi foarte compact și foarte puternic în același timp”, spune Saga.

„Acesta este un avantaj, dar, de asemenea, poate fi alimentat de diferite tipuri de combustibili, iar acest lucru ne-ar putea oferi un atu în lupta găsirii unei soluții fezabile pentru viitorul mobilității.”

Potrivit lui Saga, indiferent de combustibilul neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon, care devine din ce în ce mai utilizat, motorul rotativ se poate adapta. Acest lucru înseamnă că, prin utilizarea combustibililor cu emisii scăzute de CO₂ în procesul de rafinare, sistemul de propulsie al Mazda Iconic SP are potențialul de a reduce emisiile cu până la 90%.

De asemenea, Mazda avansează cu o tehnologie de ultimă generație pentru a capta CO₂ din emisiile de gaze de eșapament, estimat în prezent la aproximativ 20%. Se estimează că acest proiect remarcabil ar putea duce Mazda cu un pas mai departe și, astfel, Mazda să devină un producător cu emisii de carbon negative.

„În prezent, concurăm în seria de curse de anduranță Super Taikyu din Japonia pentru a testa potențialul combustibilului neutru din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, dar, în viitor, intenționăm să experimentăm și cu tehnologia de captare a CO₂”, spune Saga despre rădăcinile Mazda în motorsport. El sugerează că, dacă această testare a conceptului merge conform planului, ar putea juca un rol în dezvoltarea viitoarei game de vehicule Mazda. Într-adevăr, o perspectivă interesantă.

Drumul spre viitor

Anul trecut, în timpul ediției 2023 a Salonului Auto din Japonia, noul președinte și CEO al Mazda, Masahiro Moro, a anunțat că „Mazda se va concentra întotdeauna pe furnizarea de vehicule care le reamintesc oamenilor că mașinile sunt bucurie pură și o parte indispensabilă a vieții lor”. Totul înainte de a dezvălui mult așteptatul Mazda Iconic SP – „un model emblematic care exemplifică angajamentul nostru față de viitor.”

Detaliile interioare includ elemente biocompozite Bio Weave, realizate din fibre și vopsele derivate din plante, și materiale create din cochilii de stridii – o specialitate din Hiroshima.
O declarație interesantă și una care anunță viitorul ambițios al Mazda, alimentat de spiritul de provocare. „Ne dorim ca fiecare proprietar Mazda să fie mândru de mașina pe care o conduce și de stilul de viață pe care îl duce cu ea”, spune Nakayama. „Credem că designul nostru este unul dintre cele mai importante elemente; dar dacă este vorba doar despre aspect și nu are nicio considerație pentru mediul nostru, nimeni nu vrea să o conducă.”

Pentru Saga, Nakayama și Mazda în ansamblu, este la fel de vital să conduci o Mazda nu doar pentru aspectul său, spune Nakayama, ci „pentru că această companie este lider în domeniul tehnologiei sustenabile”. Și, cu Mazda Iconic SP în frunte, viitorul este al lor.

Text Shogo Hagiwara / Imagine Eric Micotto

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,312FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,590AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri