5 întrebări pentru Jackie Jouret

| 17 aprilie 2020 | 0 Comments

De ani buni ai fost foarte aproape de BMW şi, în ultimii ani, au apărut primele cărţi despre brand. Cât din informaţiile adunate pentru cărţi sunt noi?

Mai mult decât mă aşteptam! Când faci articole pentru revistă, nu ai prea mult loc pentru explorarea în profunzime a niciunui subiect. Trebuie să fii foarte concentrat şi foarte concis. Când scrii cărţi, poţi să scrii cât vrei şi să mergi cu adevărat în profunzime.

Chiar de la început, cu Heroes of Bavaria în 2017, am făcut o mulţime de interviuri cu persoane care au fost implicate în programul de curse al BMW de-a lungul anilor, nu doar piloţi. Toţi vorbesc cu piloţii, dar oamenii care cu adevărat au ceva interesant de spus sunt oamenii care au condus programele de curse şi inginerii care au construit maşinile. Vorbind cu ei mi-a permis să aduc la lumină o mulţime de istorii din spatele unora dintre cele mai frumoase maşini cu care BMW a concurat vreodată şi să spun poveşti pe care nimeni nu le mai auzise până atunci.

Ai acoperit istoria BMW de acum jumătate de secol. Cât de dificil a fost să descoperi informaţii noi?

(Marea revenire BMW şi două cărţi esenţiale despre istoria mărcii)

Nu este atât de greu precum ai crede. În primul rând, unii dintre oamenii-cheie sunt încă în viaţă şi pot răspunde la întrebări – cred că de obicei sunt fericiţi să poată vorbi despre munca şi viaţa lor. În al doilea rând, Arhiva BMW continuă să găsească şi să catalogheze multe documente, aşa că există întotdeauna lucruri noi de descoperit. Am mers la BMW Archive pentru a face cercetări pentru „The ICON: 50 Years of the 2002” şi am învăţat atât de multe, încât nu am putut pune totul într-o singură carte. Restul informaţiilor au ajuns în cărţile mele, „The BMW 2002: The real story behind the legend” şi „Finding Elvis’s 507: The quest for the world’s most famous BMW”.

Care a fost cea mai interesantă descoperire în timp ce te-ai documentat pentru cele două cărţi? Care a fost cea mai mare surpriză a ta?

De departe, cea mai mare surpriză a fost modul în care asocierea cu Max Hoffman a afectat BMW. În primul rând, manevrele sale din jurul BMW 507 aproape că au adus falimentul companiei. Apoi acţiunile sale ca importator în SUA al BMW la sfârşitul anilor 1960 şi începutul anilor ’70 chiar au încetinit dezvoltarea mărcii pe piaţa americană.

Anii ’60 şi ’70 sunt o perioadă foarte populară din istoria BMW. Această popularitate a creat multe legende. Cum este istoria reală când filtrezi legendele?

Cred că este mai complicat şi mai interesant. Mai puţin liniar. Cred că avem tendinţa de a gândi progresul ca fiind mereu o evoluţie ascendentă, dar BMW a avut eşecuri serioase în perioada postbelică. Cum au reuşit să le depăşească – aici lucrurile devin cu adevărat interesante şi implică de obicei personalităţi puternice care au avut o idee clară despre ce ar trebui să fie BMW. De asemenea, este interesant faptul că BMW tinde să se descurce cel mai bine atunci când se concentrează pe misiunea sa principală, aceea de a face maşini care au un caracter sportiv adevărat, indiferent de stilul caroseriei sau de cât de practice ar putea fi acestea. Când compania rămâne fidelă viziunii sale „The Ultimate Driving Machine” (sloganul BMW utilizat în SUA), tinde să se descurce foarte bine.

Ce crezi că a fost uitat din acea epocă a istoriei BMW şi trebuie să readucem în atenţia publicului?

Aceasta este o întrebare bună… şi cred că este un subiect bun pentru o altă carte! Lasă-mă să mă gândesc la asta o vreme şi să scriu!

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Raliul Clujului, 24-26 septembrie

Ne apropiem cu pași repezi de Raliul Clujului (24-26 septembrie), care va conta atât ca şi etapa a 9-a a...

Închide