Ediţia 2010 a Raliului Franţei vine cu o mare schimbare faţă de ceea ce erau învăţaţi iubitorii motorsportului. După ce ani de-a rândul s-a desfăşurat pe şoselele înguste din Corsica, acesta şi-a mutat cartierul general în Alsacia, aproape de graniţa cu Germania.
Turul Corsicii a făcut parte din Campionatul Mondial de Raliuri încă de la debutul acestuia, în 1973. Şi-a câştigat rapid faima de unul dintre cele mai spectaculoase din calendarul mondial, traseele sinoase ale drumurilor de munte din insula franceză aducândui porecla de „Raliul celor 10.000 de viraje”.
După ce a lipsit din programul ediţiei 2009 a WRC, datorită programului de rotaţie impus de FIA, competiţia a fost înlocuită acum cu o dispută pe străzile de lângă Strasbourg.
Intinerariul Raliului Franţei 2010: Raliul Frantei
Toţi ochii se vor aţintii şi de data aceasta pe Sebastien Loeb, francezul având şanse foarte mari de a-şi adjudeca titlul mondial cu două runde înaintea finalului de sezon.
Ziua întâi a raliului îi va duce pe piloţi în regiunea Vosges pe drumuri extrem de înguste şi cu foarte multe sărituri, care vor face deliciul publicului, însă toate probele zilei vor fi extrem de rapide.
Ziua a doua va conţine speciale în aceeaşi zonă de sud a oraşului gazdă, însă de această dată piloţii vor avea parte de drumuri prin podgorii, asemeni celor din Raliul Germaniei, cu lungi linii drepte ce se încheie cu viraje de 90 de grade.
Duminică, în ultima zi de competiţie, caravana Raliului Franţei se va disputa spre nord, pentru o specială în interiorul unei baze militare din zonă şi una pe străzile din Haguenau, oraşul în care s-a născut Loeb, acum 36 de ani.
Harta virtuală
Rallye de France – Le parcours en 3D
Încărcat de FFSA-tv. – NASCAR, F1, tuning and drift videos.